Το Facebook υπέκυψε στις συνεχείς κυβερνητικές πιέσεις! Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ θα συνεργαστεί με το Κογκρέσο για το περιεχόμενο περισσότερων από 3.000 διαφημίσεων που αγόρασαν Ρώσοι πριν από τις αμερικανικές εκλογές το 2016.
Το Facebook κατηγορήθηκε το προηγούμενο διάστημα για απόκρυψη στοιχείων που αφορούν τη χρήση των κοινωνικών μέσων δικτύωσης από τη Μόσχα.
Σύμφωνα με τους Financial Times, ο Mark Zuckerberg, διευθύνων σύμβουλος του Facebook, δήλωσε ότι η εταιρεία θα δώσει στο Κογκρέσο “το περιεχόμενο και τις σχετικές πληροφορίες των πάνω από 3.000 διαφημίσεων που φαίνεται να συνδέονται με μια ρωσική ομάδα γνωστή ως Internet Research Agency”.
Ο Ζούκερμπεργκ δεσμεύτηκε ότι “θα συνεργαστεί με άλλα μέρη για να δημιουργήσει ένα νέο επίπεδο διαφάνειας στις online πολιτικές διαφημίσεις”.
Ο Zuckerberg ανέφερε εννέα βήματα, τα οποία είπε ότι το Facebook θα λάβει για να αποτρέψει τις κυβερνήσεις να χρησιμοποιήσουν το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο για να παρεμβαίνουν στις εκλογές.
Προχωρώντας σε μια σημαντική αλλαγή, το Facebook θα κάνει τις πολιτικές διαφημίσεις στο κοινωνικό δίκτυο πιο διαφανείς, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να δουν ποιες διαφημίσεις σχετίζονται με τις εκλογές.
Ο γενικός σύμβουλος της Facebook, Colin Stretch, δήλωσε ότι το κοινωνικό δίκτυο δεν θα αποκαλύψει ευαίσθητο περιεχόμενο υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, αλλά ότι η εταιρεία θέλει να βοηθήσει στην προστασία της ακεραιότητας των εκλογών στις ΗΠΑ.
“Πιστεύουμε ότι οι πολίτες αξίζουν μια πλήρη ενημέρωση για το τι συνέβη στις εκλογές του 2016”, τόνισε ο Stretch.
Το χρονικό
Υπενθυμίζουμε ότι πριν από περίπου δύο εβδομάδες, το Facebook ανακοίνωσε την πως ανακάλυψε ότι, στο πλαίσιο μιας επιχείρησης η οποία θεωρείται πως είχε έδρα στη Ρωσία, δαπανήθηκαν 100.000 δολάρια σε χιλιάδες διαφημίσεις στις ΗΠΑ, οι οποίες προωθούσαν μηνύματα κοινωνικού και πολιτικού περιεχομένου, μέσα σε μια περίοδο δύο ετών, ως τον Μάιο.
Το Facebook- το δημοφιλέστερο κοινωνικό δίκτυο- ανέφερε πως 3.000 διαφημίσεις και 470 «μη αυθεντικοί» λογαριασμοί και σελίδες εξάπλωναν πολωτικές απόψεις σε θέματα όπως η μετανάστευση, φυλετικά ζητήματα και δικαιώματα των ομοφυλοφίλων.
Άλλα 50.0000 δολάρια δαπανήθηκαν σε 2.200 «δυνάμει σχετιζόμενες με την πολιτική» διαφημίσεις, πιθανότατα από Ρώσους.