Σάββατο, 2 Νοε.
18oC Αθήνα

Βρετανία – Καύσιμα: Ο στρατός δεν θα εμπλακεί ακόμα στη μεταφορά τους

Βρετανία – Καύσιμα: Ο στρατός δεν θα εμπλακεί ακόμα στη μεταφορά τους

Ξεκάθαρος ήταν ο υπουργός Περιβάλλοντος, Τζορτζ Γιούστις, σχετικά με το ενδεχόμενο να βάλουν οδηγούς του στρατού να οδηγήσουν τα φορτηγά για την διανομή καυσίμων σε πρατήρια βενζίνης στη Βρετανία. Ο ίδιος είπε πως δεν υπάρχει κανένα σχέδιο και αναφέρθηκε στο πρόβλημα που δημιουργήθηκε στις εφοδιαστικές αλυσίδες λόγω της έλλειψης οδηγών.

«Δεν υπάρχουν σχέδια αυτή τη στιγμή να φέρουμε τον στρατό να οδηγήσει», δήλωσε ο Γιούστις για τα φορτηγά (κυρίως καυσίμων) της Βρετανίας. Δήλωσε ότι εκπαιδευτές του υπουργείου Άμυνας επιστρατεύονται για να βοηθήσουν να αποσυμφορηθεί η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με τις εξετάσεις για οδηγούς μεγάλων φορτηγών. Πρόσθεσε επίσης ότι χρειάζεται να βελτιωθούν οι συνθήκες για τους οδηγούς φορτηγών μεγάλων αποστάσεων.

Η κρίση με τα καύσιμα

Τα καύσιμα έχουν εξαντληθεί στο 50% έως και 90% των αντλιών βενζίνης και ντίζελ στα πρατήρια καυσίμων ορισμένων περιοχών, ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Λιανικού Εμπορίου Πετρελαίου (PRA), που αντιπροσωπεύει την πλειονότητα των πρατηρίων υγρών καυσίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Το πρόβλημα ξεκίνησε την Παρασκευή το μεσημέρι μετά την ανακοίνωση γνωστής εταιρείας υδρογονανθράκων ότι «κλείνει προσωρινά μικρό αριθμό πρατηρίων της καθώς δεν μπορούσε να τα εφοδιάσει». Και αυτό διότι δεν υπάρχουν «αρκετοί οδηγοί βυτιοφόρων να μεταφέρουν καύσιμα σε όλα της τα πρατήρια», όπως σημείωνε. Η ανακοίνωση πανικόβαλε τον κόσμο, ο οποίος έσπευσε να γεμίσει τα ντεπόζιτα των οχημάτων του, με αποτέλεσμα από την πρώτη στιγμή, αλλά και μέσα στο σαββατοκύριακο να δημιουργηθούν τεράστιες ουρές οχημάτων έξω από τα βενζινάδικα.

Χαρακτηριστικό της κρισιμότητας της κατάστασης είναι πως ο υπουργός Μεταφορών Γκραντ Σαπς, σε χθεσινή του συνέντευξη στο BBC, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθούν ακόμη και οδηγοί του στρατού για να καλύψουν τις άμεσες ανάγκες των πρατηρίων υγρών καυσίμων – αν και, όπως τόνισε, «δεν υπάρχει έλλειψη καυσίμων στην χώρα», εννοώντας φυσικά στις αποθήκες, ενώ απέδωσε τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί «στον πανικό που προκλήθηκε». Γι’ αυτό και κάλεσε τους Βρετανούς «να είναι πιο λογικοί και να γεμίζουν τα αυτοκίνητα τους μόνο όταν χρειάζεται».

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση Τζόνσον ετοιμάζεται να κάνει πιο εύκολους τους κανονισμούς για τις βίζες που χορηγούνται σε ξένους οδηγούς φορτηγών, με στόχο να προσελκύσει άμεσα 5.000 επαγγελματίες. Επιπλέον προσανατολίζεται ακόμη και στην επιστράτευση του εξεταστικού συστήματος του υπουργείου Άμυνας ώστε να επιταχυνθεί ο ρυθμός διεξαγωγής των εξετάσεων οδηγών φορτηγών.

Έλλειψη οδηγών βυτιοφόρων

Τα θέμα που έχει δημιουργηθεί με την έλλειψη οδηγών βυτιοφόρων, αλλά και άλλων μεγάλων οχημάτων, οφείλεται σε δύο παράγοντες. Πρώτα απ΄ όλα στο Brexit, καθώς χιλιάδες οδηγοί αναγκάστηκαν να φύγουν από τη χώρα, και, δεύτερον, στην πανδημία, καθώς από την μια σταμάτησαν οι εξετάσεις για άδειες οδήγησης σε νέους οδηγούς και από την άλλη πολλοί από αυτούς έφυγαν από την Βρετανία φοβούμενοι ότι θα αποκλειστούν.

Σε πολλά βενζινάδικα, που έχουν ακόμη υγρά καύσιμα, έχει επιβληθεί πλαφόν 30 με 50 στερλινών ώστε να μπορούν να εξυπηρετηθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι πελάτες.

Για να λυθεί πάντως το θέμα χρειάζονται 100.000 επαγγελματίες οδηγοί μεγάλων οχημάτων. Γι’ αυτό πολλοί εκφράζουν φόβους ότι σύντομα θα γίνουν πιο εμφανή τα προβλήματα στην τροφοδοσία, «ειδικά όσο πλησιάζουμε προς τις γιορτές των Χριστουγέννων, όταν η ζήτηση είναι ακόμη μεγαλύτερη», όπως χαρακτηριστικά υπογραμμίζουν.

Ο ηγέτης των Εργατικών σερ Κιρ Στάρμερ κατηγόρησε την κυβέρνηση για «πλήρη έλλειψη σχεδιασμού» καθώς, όπως επισήμανε, ήταν γνωστό πως, «όταν θα βγαίναμε από την ΕΕ, θα υπήρχε ανάγκη για ένα εφεδρικό σχέδιο για την αντιμετώπιση της κατάστασης.»

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις