- "Μπορεί να είναι ακόμα και 40 οι νεκροί" - Δεκάδες αγνοούμενοι - Μάχη με το χρόνο δίνουν τα σωστικά συνεργεία - Καλά στην υγεία τους οι τρεις 'Ελληνες επιβάτες - Δείτε συγκλονιστικές φωτογραφίες
Αλλος ένας επιβάτης βρέθηκε ζωντανός απο τους διασώστες που συνεχίζουν τις έρευνες στο κρουαζιερόπλοιο Costa Concordia, που ναυαγησε το βράδυ της Παρασκευής ανοιχτά του νησιου Τζίλιο. Νωρίτερα, οι διασώστες εντόπισαν ζωντανούς δύο επιβάτες μέσα στην καμπίνα τους. Οι άνδρες των σωστικών συνεργείων στην αρχή άκουγαν μόνο τις φωνές των επιζόντων, αλλά σύντομα κατάφεραν να τους εντοπίσουν στην καμπίνα όπου είχαν εγκλωβιστεί και να τους ανασύρουν.
Νωρίτερα, η δήμαρχος της πόλης Ορμπετέλο, στην Τοσκάνη, Μόνικα Παφέτι, δεν άφησε μεγάλα περιθώρια για αισιοδοξία: “υπάρχουν σίγουρα πολλοί νεκροί. Μου είπαν περίπου σαράντα, αλλά πρέπει ακόμη να καθοριστεί με ακρίβεια. Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι μιλάμε για δεκάδες νεκρούς. Το αν είναι 35, 40 ή λίγο λιγότεροι, δεν το ξέρουμε”.
Τα σωστικά συνεργεία δίνουν μάχη με το χρόνο σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες καθώς οι θερμοκρασίες που καταγράφονται στα νερά είναι εξαιρετικά χαμηλές.
Οι νεκροί, σύμφωνα με τον μέχρι τώρα απολογισμό, είναι τρεις (δυο γάλλοι επιβάτες και ένας περουβιανός ναύτης), οι τραυματίες εξήντα επτά, εκ των οποίων σαράντα τρεις έχουν μεταφερθεί σε διάφορα νοσοκομεία και δυο είναι σε ιδιαίτερα σοβαρή κατάσταση.
Το βράδυ αποφασίστηκε η προσωρινή κράτηση του κυβερνήτη του πλοίου, Φραντσέσκο Σκετίνο, ο οποίος είχε ανακριθεί το απόγευμα. Ο Σκετίνο, κατά την κατάθεσή του, επέμεινε ότι ο ύφαλος στον οποίο προσέκρουσε το πλοίο του δεν έχει χαρτογραφηθεί. ‘Ανδρες της ιταλικής ακτοφυλακής, όμως, εκφράζουν σχετικά, σοβαρές επιφυλάξεις.
Κατά την ανάκρισή του από τις ιταλικές αρχές, και σε δηλώσεις του στον Τύπο, ο κυβερνήτης του πλοίου Concordia, Φραντσέσκο Σκεττίνο, δήλωσε ότι “η όλη εξέλιξη οφείλεται σε ύφαλο που δεν υπάρχει στους χάρτες”, προσθέτοντας ότι “δεν είναι αλήθεια ότι το κρουαζιερόπλοιο βρισκόταν εκτός πορείας πλεύσης του”.
Ο Ιταλός κυβερνήτης πρόσθεσε ότι “ουδείς μπορούσε να προβλέψει το τραγικό αυτό συμβάν, ούτε και το ότι το πλοίο θα έγερνε τόσο γρήγορα προς την δεξιά του πλευρά”.
Σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία ο κυβερνήτης, την ώρα της σύγκρουσης με τον ύφαλο, βρισκόταν μπροστά στο πηδάλιο. Επιβάτες, όμως, που μίλησαν στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης επιμένουν ότι ήταν μέσα στην τραπεζαρία.
Μέλη των συνεργείων διάσωσης, κρατώντας τη λίστα των επιβαινόντων στο πλοίο, προσπαθούν να τους εντοπίσουν και να διαπιστώσουν αν βρίσκονται στη στεριά.
Δύτες των ιταλών καραμπινιέρων και της ιταλικής ακτοφυλακής ελέγχουν το τμήμα του κρουαζιερόπλοιου ωστε να βρουν τυχόν εγκλωβισμένους.
Σύμφωνα με τα όσα έκανε γνωστά ο Ιταλός εφοπλιστής, ιδιοκτήτης του πλοίου, μεταξύ των τριών χιλιάδων επιβατών που είχαν επιλέξει να πραγματοποιήσουν την οκταήμερη κρουαζιέρα στην δυτική Μεσόγειο, συμπεριλαμβάνονταν και τρεις Έλληνες (τα αρχικά τους είναι Γ.Σ., Μ.Σ. και Γ.Σ.) οι οποίοι είναι καλά στην υγεία τους και ετοιμάζονται να επιστρέψουν αεροπορικώς στην Αθήνα.
Η προσάραξη του πλοίου, λίγο μετά το δείπνο, προκάλεσε σκηνές πανικού. «Ηταν μια πραγματική κόλαση και δεν υπήρξε κανένας συντονισμός στην παροχή των πρώτων βοηθειών και κατά την φάση εγκατάλειψης του πλοίου» τονίζουν πολλοί από τους επιβάτες που μεταφέρθηκαν στην ξηρά.
«Πρόκειται για μια τραγωδία που σοκάρει, είμαστε στο πλευρό των συγγενών και φίλων των θυμάτων» αναφέρει, σε ανακοινωθέν της η ιταλική πλοιοκτήτρια εταιρία Costa Crociere.
Αυτό που θα πρέπει να διαπιστωθεί πρώτα απ’ όλα, είναι αν το κύριο αίτιο της τραγωδίας είναι τεχνικής φύσεως ή αν πρόκειται για λάθος του κυβερνήτη.
Το πλοίο, που πραγματοποιούσε κρουαζιέρα στη Μεσόγειο, προσάραξε σε ύφαλο κοντά στο νησί Τζίλιο νοτίως της Τοσκάνης.
Στο πλοίο επέβαιναν περίπου 1.000 Ιταλοί επιβάτες, σχεδόν 500 Αμερικανοί, 150 Γάλλοι, σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρία Costa Crociere.
Σε ανακοίνωσή της η εταιρία διευκρίνισε ότι το πλοίο μετέφερε 3.200 επιβάτες και περίπου 1.000 μέλη πληρώματος. Το πλοίο είχε αναχωρήσει από τη Σαβόνα για μια κρουαζιέρα στη Μεσόγειο και προγραμματισμένους σταθμούς σε Τσιβιταβέκια, Παλέρμο, Κάλιαρι, Πάλμα ντε Μαγιόρκα Βαρκελώνη, Μασσαλία.
Το πλοίο είχε αποπλεύσει από το λιμάνι της Τσιβιταβέκια, κοντά στη Ρώμη, πριν παρουσιαστούν προβλήματα στη λειτουργία της μηχανής του.
Ειδικευμένοι τεχνικοί από την Ολλανδία, τέλος, έφτασαν στο σημείο όπου το πλοίο έχει βυθιστεί σχεδόν ολοκληρωτικά για να προσπαθήσουν να αποτρέψουν μια τυχόν οικολογική καταστροφή, λόγω της πιθανής μόλυνσης της Τιρινικής θάλασσας, από τα καύσιμα του Costa Concordia.
Πηγή φωτογραφιών REUTERS