Κυριακή, 24 Νοε.
8oC Αθήνα

15 εκπληκτικές ταινίες που κατάφεραν να «πατώσουν» στο box office

15 εκπληκτικές ταινίες που κατάφεραν να «πατώσουν» στο box office

Συχνά γίνεται λόγος για το πόσο καλά τα έχει πάει μία ταινία στο box office, σίγουρα όμως αυτό δεν λέει τίποτα για την ποιότητα της.

Σε κάθε περίπτωσηι υπάρχουν ταινίες, όπως το “West Side Story” του Στίβεν Σπίλμπεργκ και το “Nightmare Alley” του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, οι οποίες αν και δεν είχαν τις επιθυμητές εισπράξεις, έλαβαν διθυραμβικές κριτικές και απέσπασαν υποψηφιότητες για βραβείο Όσκαρ.

Όπως καταλαβαίνετε δεν πρέπει να κρίνετε μία ταινία από το box οffice της, κάτι που αποδεικνύει και η παρακάτω λίστα, η οποία περιλαμβάνει μερικές υπέροχες (πρόσφατες και μη) ταινίες που δυστυχώς πολλοί δεν επέλεξαν να παρακολουθήσουν σε όλο τους το μεγαλείο.

Nightmare Alley

Το φιλμ νουάρ του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο “δυσκολεύτηκε” τόσο πολύ στο box office (η ταινία κέρδισε 37 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως με προϋπολογισμό παραγωγής 60 εκατομμύρια δολάρια) που ο Μάρτιν Σκορσέζε έγραψε ένα άρθρο στους Los Angeles Times παροτρύνοντας τον κόσμο να πάει να το παρακολουθήσει στους κινηματογράφους.

West Side Story

Η μεταφορά του “West Side Story” από τον Στίβεν Σπίλμπεργκ έλαβε διθυραμβικές κριτικές, ωστόσο, αγνοήθηκε αρκετά από το κοινό, δεδομένου ότι απέφερε μόλις 38 εκατομμύρια δολάρια στο εγχώριο box office, και 73 εκατομμύρια δολάρια στις υπόλοιπες αγορές. Να σημειώσουμε ότι το μιούζικαλ κόστισε πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια.

In the Heights

Το “In the Heights” δεν τα πήγε καθόλου καλά στο box office το καλοκαίρι του 2021, καθώς είχε εισπράξεις μόνο 29 εκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ και κάτω από 45 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως. Η ταινία είναι πλέον διαθέσιμη για ροή στο HBO Max.

The Last Duel

Η ταινία του Ρίντλεϊ Σκοτ είχε προϋπολογισμό παραγωγής πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια και εισπράξεις μόνο 10 εκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ και 30 εκατομμύρια δολάρια στο παγκόσμιο box office. Αυτοί οι αριθμοί το καθιστούν μια ιστορική αποτυχία, ειδικά για σημαντικούς αστέρες όπως ο Ματ Ντέιμον και ο Μπεν Αφλεκ, οι οποίοι ήταν και υπεύθυνοι για το σενάριο. Ο Σκοτ επέκρινε τους millennials που “σκότωσαν” την ταινία στο box office, λέγοντας πως πρόκειται για ένα κοινό που μεγάλωσε με αυτά τα γ@μ#μένα κινητά τηλέφωνα.

The Many Saints of Newark

Το πρίκουελ της ταινίας “Sopranos” ήταν ίσως το μεγαλύτερο “θύμα” της απόφασης της Warner Bros. να μεταδώσει όλες τις ταινίες του 2021 ταυτόχρονα στο HBO Max και στους κινηματογράφους. Αν και εισέπραξε μόλις 8 εκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ και 12 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως, τα στελέχη του στούντιο εξέφρασαν την ικανοποίηση τους για την απόδοση του της ταινίας στην streaming πλατφόρμα.

Ad Astra

Το “Ad Astra”, το οποίο είχε προϋπολογισμό λίγο κάτω από τα 100 εκατομμύρια δολάρια, μετά βίας εισέπραξε 127 εκατομμύρια δολάρια στο παγκόσμιο box office. Η ταινία αγνοήθηκε ως επί το πλείστον στις ΗΠΑ με εγχώρια έσοδα 50 εκατομμυρίων δολαρίων, κάτι που θεωρείται αποτυχία όταν έχεις πρωταγωνιστή τον A-lister ηθοποιό Μπραντ Πιτ.

Doctor Sleep

Οι προσδοκίες για το “Doctor Sleep” του Μάικ Φλάναγκαν ήταν υψηλές, δεδομένου ότι πρόκειται για το σίκουελ της “Λάμψης” του Κιούμπρικ, αλλά και για το γεγονός ότι οι ταινίες τρόμου είναι συνήθως εξαιρετικά κερδοφόρες στο box office. Δυστυχώς, η ταινία κέρδισε μόλις 31 εκατομμύρια δολάρια στην εγχώρια αγορά.

Annihilation

Η Paramount γνώριζε ότι το υπαρξιακό θρίλερ επιστημονικής φαντασίας “Annihilation” του Άλεξ Γκάρλαντ ήταν ένα τεράστιο ρίσκο και έτσι πούλησε τα διεθνή δικαιώματα της ταινίας στο Netflix. Μετά από μια πολύ περιορισμένη διανομή σε αίθουσες των ΗΠΑ, η ταινία βγήκε απευθείας στο Netflix. Ακόμη και σε αυτήν την περιορισμένη κινηματογραφική διανομή, πήγε χάλια, δεδομένου ότι κέρδισε μόλις 32 εκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ παρά τον προϋπολογισμό των 40 εκατομμυρίων δολαρίων.

Blade Runner 2049

Αν και το “Blade Runner 2049” του Ντενί Βιλνέβ κατατάσσεται ως μία από τις σπουδαιότερες ταινίες επιστημονικής φαντασίας όλων των εποχών, δεν ξεπέρασε καν τα 100 εκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ, και αν λάβουμε υπόψιν το μέγεθος της παραγωγής θα λέγαμε ότι πάτωσε, μιας και έχασε γύρω στα 80 εκατομμύρια δολάρια. Μάλιστα, ο ίδιος ο σκηνοθέτης είχε δηλώσει πως τα νούμερα αυτά κόστισαν του κόστισαν την υποψηφιότητα στην κατηγορία Καλύτερη Ταινία στα Όσκαρς.

Children of Men

Το “Children of Men” του Αλφόνσο Κουαρόν, το οποίο θεωρείται συχνά μια από τις καλύτερες ταινίες επιστημονικής φαντασίας του 21ου αιώνα, είχε εισπράξεις μόλις 35 εκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ με προϋπολογισμό παραγωγής 75 εκατομμύρια δολάρια. Ούτε το παγκόσμιο box office της ταινίας (70 εκατομμύρια δολάρια) δεν την έσωσε.

Fight Club

Μπορεί το “Fight Club” να είναι πλέον μια από τις πιο δημοφιλείς ταινίες του Φίντσερ, δεν κατάφερε να ωστόσο να εκπληρώσει τις επιθυμίες του στούντιο στο box office, δεδομένου ότι είχε έσοδα μόλις 37 εκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ. Έλαβε πολωμένες αντιδράσεις από κριτικούς που διαφωνούσαν σχετικά με τη βία και την ηθική ασάφεια, αλλά επαίνεσαν τις ερμηνείες, τη σκηνοθεσία, τη μουσική και τα μηνύματα. Θεωρήθηκε από τις πιο αμφιλεγόμενες και πολυσυζητημένες ταινίες του 1999.

Hugo

Το “Hugo” του Μάρτιν Σκορτσέζε συγκέντρωσε 73 εκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ και 185 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως, αλλά αυτοί οι αριθμοί θεωρήθηκαν απογοητεύτικοί, δεδομένου ότι ο προϋπολογισμός της ταινίας ήταν 170 εκατομμύρια δολάρια. Να σημειώσουμε ότι το “Hugo” βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα Σκηνοθεσίας και έλαβε 11 υποψηφιότητες για Όσκαρ μεταξύ των οποίων για Καλύτερη Ταινία και Σκηνοθεσία, κερδίζοντας πέντε στις τεχνικές κατηγορίες.

The Master

Αν και το “The Master” του Πολ Τόμας Άντερσον, ελαβε τρεις υποψηφιότητες για Όσκαρ στις κατηγορίες Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του Χοακίν Φίνιξ και Β’ Ανδρικού και Γυναικείου Ρόλου για τις ερμηνείες των Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν και Έιμι Άνταμς, δεν τα πήγε καθόλου καλά στο box office. Οι συνολικές εισπράξεις στο αμερικανικό box office έφτασαν τα 16,3 εκατομμύρια δολάρια και στον υπόλοιπο κόσμο συγκέντρωσε 11,8 εκατομμύρια δολάρια. Παγκοσμίως απέφερε 28,2 εκατομμύρια δολάρια.

Mother!

Λίγες ταινίες αγαπήθηκαν ή μισήθηκαν τόσο πολύ την τελευταία δεκαετία όσο το αλληγορικό θρίλερ του Ντάρεν Αρονόφσκι. Η ταινία δεν κατάφερε καν να σπάσει το όριο των 20 εκατομμυρίων δολαρίων στις ΗΠΑ με προϋπολογισμό παραγωγής 30 εκατομμύρια δολάρια.

Ali

Ο Γουίλ Σμιθ αναμένεται να κερδίσει το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου χάρη στην ερμηνεία του στο “King Richard”, 20 χρόνια αφότου κέρδισε την πρώτη του υποψηφιότητα για τον ρόλο του Μοχάμεντ Άλι στο βιογραφικό δράμα του Μάικλ Μαν “Ali”. Η ταινία κέρδισε ένα αξιοσέβαστο ποσό 87 εκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο θα ήταν επιτυχία αν ο προϋπολογισμός της δεν ξεπερνούσε τα 100 εκατομμύρια δολάρια.

Lifestyle Τελευταίες ειδήσεις