Πριν από μερικές μέρες προβλήθηκε στο βρετανικό Channel 4, ένα νέο ντοκιμαντέρ για τον Κέβιν Σπέισι με τίτλο «Spacey Unmasked» (Ο Σπέισι χωρίς τη μάσκα). Σε αυτό, 10 άνδρες, που δεν συνδέονται με τις δίκες του 2023, ισχυρίζονται ότι ο Κέβιν Σπέισι, ο άλλοτε κορυφαίος σταρ του Χόλιγουντ, τους είχε παρενοχλήσει σεξουαλικά.
«Ήταν σαν να κοιτούσα ένα άψυχο τέρας», είπε ένας από αυτούς στο νέο ντοκιμαντέρ δύο επεισοδίων που φέρνει στο φως άγνωστες μέχρι σήμερα καταγγελίες για «συμπεριφορά αρπακτικού» του βραβευμένου με Όσκαρ ηθοποιού Κέβιν Σπέισι.
Ο ίδιος ο Σπέισι επιμένει ότι όλα αυτά είναι ψέματα και ότι δεν του δόθηκε χρόνος να απαντήσει στις κατηγορίες εναντίον του.
Το Channel 4 έκανε μία συγκλονιστική έρευνα και πήρε συνέντευξη από 10 άνδρες, στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι ισχυρισμοί τους εναντίον του Σπέισι είναι ιδιαίτερα σοβαροί.
Το ντοκιμαντέρ «Spacey Unmasked» προβλήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο στις 6 και 7 Μαΐου στο Channel 4 και στις 13 Μαΐου στην αμερικανική συνδρομητική υπηρεσία Max.
Τα πρόσωπα του ντοκιμαντέρ περιγράφουν τις ανατριχιαστικές εμπειρίες τους με τον Σπέισι.
Οι μαρτυρίες καλύπτουν πέντε δεκαετίες και αφορούν φερόμενα περιστατικά που έλαβαν χώρα σε Λος Άντζελες, Νέα Υόρκη και Λονδίνο, σε σκηνικά, κινηματογράφους, πάρτι, μέσα στο θέατρο Old Vic του Λονδίνου, στο πλατό του «House of Cards».
Εννέα από αυτούς που μιλούν στο ντοκιμαντέρ δεν έχουν μοιραστεί τις ιστορίες τους ποτέ ξανά στο παρελθόν.
Αυτοί οι δέκα άνδρες, οι οποίοι, εκτός από έναν, αναφέρονται με τα μικρά τους ονόματα και ισχυρίζονται ότι έπεσαν θύματα επίθεσης από τον βραβευμένο με δύο Όσκαρ ηθοποιό, δίνουν λεπτομέρειες για περιστατικά στα οποία ο Σπέισι τούς άγγιξε με «ανάρμοστο τρόπο».
Περιλαμβάνονται επίσης συνεντεύξεις με δημοσιογράφους που έχουν καλύψει τις δικαστικές υποθέσεις του ηθοποιού και με δύο γυναίκες που εργάστηκαν στο πλατό της σειράς του Netflix «House of Cards», στην οποία ο Σπέισι είχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Το Spacey Unmasked περιλαμβάνει ακόμα διάφορα αποσπάσματα από ομιλίες και συνεντεύξεις που έδωσε ο Σπέισι σχετικά με την προσέγγισή του στην υποκριτική, στις οποίες τονίζει τη σημασία του «προσωπείου»:
«Όταν φοράς μια μάσκα στο πρόσωπό σου και στέκεσαι μπροστά σε έναν καθρέφτη, δεν βλέπεις πλέον τον εαυτό σου. Βλέπεις κάτι άλλο και ξαφνικά είσαι ελεύθερος», ακούγεται να λέει σε ομιλία του.
Καθώς ο Σπέισι ανέβαινε όλο και περισσότερο στην ιεραρχία της φήμης, σύμφωνα πάντα με τις συνεντεύξεις στο ντοκιμαντέρ, χρησιμοποιούσε το status του στο Χόλιγουντ απαιτώντας «σεξουαλικές χάρες» από ανερχόμενους ηθοποιούς και σεναριογράφους.
Αρκετοί από τους καταγγέλλοντες ήταν νέοι ηθοποιοί στο Χόλιγουντ που αναζητούσαν μια ευκαιρία στην καριέρα τους και πίστευαν ότι ο Σπέισι θα τους βοηθούσε. Πολλοί λένε ότι φοβόντουσαν τις συνέπειες αν έλεγαν «όχι» στις προτάσεις του και ορέξεις του κι άλλοι ότι αρχικά ο Σπέισι έδειξε έντονο ενδιαφέρον για την εξέλιξη της καριέρας τους, αλλά σταμάτησε να ενδιαφέρεται μετά τις φερόμενες επιθέσεις.
Άλλοι παραδέχτηκαν ακόμα ότι οι πράξεις του Σπέισι τους αποθάρρυναν από το να ακολουθήσουν καριέρα ηθοποιού στο θέατρο ή τον κινηματογράφο.
Γυναίκες που εργάστηκαν στο πλατό του «House of Cards» κατηγορούν τον Σπέισι ότι δημιούργησε εχθρικό εργασιακό περιβάλλον και όλοι ήξεραν τι συνέβαινε με τον ηθοποιό αλλά δεν μιλούσαν.
Απαντώντας στο ντοκιμαντέρ, ο Σπέισι δήλωσε ότι δεν του δόθηκε επαρκής χρόνος και λεπτομέρειες για να απαντήσει στις κατηγορίες της ταινίας.
«Έχω αρνηθεί με συνέπεια – και τώρα υπερασπίζομαι με επιτυχία – πολυάριθμες κατηγορίες που διατυπώθηκαν τόσο στις ΗΠΑ όσο και στο Ηνωμένο Βασίλειο, τόσο ποινικές όσο και αστικές, και κάθε φορά ήμουν σε θέση να προσκομίσω στοιχεία που υπονόμευαν τους ισχυρισμούς και έγιναν πιστευτοί από τους ενόρκους των ομολόγων μου», αναφέρει η δήλωσή του που συμπεριλήφθηκε στο ντοκιμαντέρ.
Ακολουθούν οι έξι πιο συγκλονιστικές αποκαλύψεις από το ντοκιμαντέρ «Spacey Unmasked»…
1. Ο αδελφός του Κέβιν Σπέισι, Ράντι Φάουλερ, ισχυρίζεται ότι ο πατέρας τους διοργάνωνε ναζιστικές συναντήσεις στο σπίτι τους και ήταν αρνητής του Ολοκαυτώματος
Το ντοκιμαντέρ ξεκινά με τον αδελφό του ηθοποιού, Ράνταλ «Ράντι» Φάουλερ, να μοιράζεται με τους θεατές μια ανασκόπηση της παιδικής ηλικίας και της ανατροφής του Κέβιν Σπέισι.
Παραδέχεται ότι ο Σπέισι «δεν είχε μια φυσιολογική παιδική ηλικία» και ότι η υποκριτική ήταν ο «τρόπος του να επιβιώσει σε ένα περιβάλλον που δεν ήταν αυτό που λέμε μια αγαπημένη οικογένεια».
Στη συνέχεια, ο Ράντι Φάουλερ μίλησε για τον πατέρα τους, Τόμας Φάουλερ τον οποίο περιέγραψε ως ένα δυστυχισμένο άτομο «γεμάτο τόσο μίσος». Αποκάλυψε επίσης ότι ο πατέρας τους διοργάνωνε στο σπίτι τους «ναζιστικές συναντήσεις».
«Κατηγορούσε τον κόσμο για όλα τα προβλήματά του» θυμάται. «Έλεγε ότι το Ολοκαύτωμα δεν συνέβη ποτέ. Συνήθιζε να κάνει αυτές τις ναζιστικές συναντήσεις στο σπίτι. Στο γραφείο του ο πατέρας μου, είχε μια μεγάλη ναζιστική σημαία κρεμασμένη στον τοίχο. Ο πατέρας μου είχε ένα μαστίγιο ιππασίας και με έσπαγε στο ξύλο (…) Δεν είδα ποτέ τον πατέρα μου να ακουμπάει τον αδερφό μου, ποτέ».
2. Ο Κέβιν Σπέισι αυτοϊκανοποιήθηκε βλέποντας την ταινία «Η Διάσωση του στρατιώτη Ράιαν»
Η πιο ανατριχιαστική από τις 10 νέες μαρτυρίες ανδρών που εμφανίστηκαν στα δύο επεισόδια του «Spacey Unmasked», του βρετανικού καναλιού Channel 4, είναι χωρίς αμφιβολία αυτή του Σκοτ.
Ο άνδρας, βετεράνος πεζοναύτης, είπε ότι ήθελε να γίνει ηθοποιός και το 1998 πήγε σε κινηματογράφο μαζί με τον Σπέισι για να παρακολουθήσουν την πολεμική ταινία «Η διάσωση του στρατιώτη Ράιαν».
Ο Σκοτ δήλωσε ότι γνώρισε τον Σπέισι στο Viper Room (σσ κλαμπ αγαπημένο στέκι των ηθοποιών του Χόλιγουντ) κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’90.
Πήγαν μαζί σινεμά και κατήγγειλε ότι την ώρα που στη μεγάλη οθόνη προβαλλόταν η πιο βίαιη και αιματηρή μάχη είδε τον Σπέισι να αυτοϊκανοποιείται. Υποστήριξε, δε, ότι ο Σπέισι έπιασε το χέρι του και προσπάθησε να το βάλει πάνω στο πέος του.
«Μερικές από τις πιο φρικιαστικές πολεμικές σκηνές που δημιουργήθηκαν ποτέ παιζόταν στο λευκό πανί του κινηματογράφου» τόνισε ο Σκοτ και εκμυστηρεύτηκε ότι το μόνο που μπορούσε να σκεφτεί ήταν ότι «δεν μπορεί να συμβαίνει κάτι τέτοιο». Έριχνε, μάλιστα, την ευθύνη στον εαυτό του για την κίνηση του Σπέισι, καθώς νόμισε ότι ο ίδιος έκανε «κάτι λάθος».
«Δεν υπάρχει περίπτωση να συμβαίνει αυτό. Αυτός ο τύπος να τρίβεται κατά τη διάρκεια της εισβολής στη Νορμανδία», σκέφτηκε εκείνη τη μέρα ο Σκοτ. «Και τελικά, φτάνει και πιάνει το χέρι μου και προσπαθεί να με κάνει να τον βοηθήσω. Σκέφτηκα, δεν μπορεί! Αυτό είναι τρελό».
3. Η έλξη τους Κέβιν Σπέισι για τους στρέιτ άνδρες που υπηρετούσαν στο στρατό
Ως απόμακρο με «ψυχρά μάτια» περιγράφουν πολλοί τον Κέβιν Σπέισι στο ντοκιμαντέρ με δύο από αυτούς να τονίζουν ότι ένιωθαν ότι ο Σπέισι είχε έλξη για τους στρέιτ άνδρες και συγκεκριμένα τους πεζοναύτες.
Ένας άλλος άνδρας, ο Τζέσι, γνώρισε τον ηθοποιό στα γυρίσματα της ταινίας «The Big Kahuna» του 1999.
Ισχυρίζεται ότι έκανε συχνά «σεξουαλικές χάρες» στον Σπέισι, παρόλο που ήταν στρέιτ – επειδή ένιωθε ότι ήταν κάτι που έπρεπε να κάνει για να κάνει καριέρα στο Χόλιγουντ.
Ισχυρίζεται ότι αργότερα συνειδητοποίησε ότι ο Σπέισι δεν τον έβλεπε ως πιθανό συνεργάτη αλλά ως παιχνίδι.
Η… ανταμοιβή του επειδή έδωσε στον ηθοποιό αυτό που ήθελε ήταν η ευκαιρία να περνάει χρόνο στην παρέα του και να ακούει τα αστεία του, είπε.
Σε ένα άλλο σημείο του ντοκιμαντέρ, ο ηθοποιός Τράβις Άαρον Γουέιντ (Travis Aaron Wade) περιέγραψε με κάθε λεπτομέρεια τον σεξουαλικής φύσεως θαυμασμό του Σπέισι για τους πεζοναύτες. Ο Γουέιντ συνάντησε τον Σπέισι στο κόκκινο χαλί των Χρυσών Σφαιρών το 2000, μετά την καταξιωμένη ερμηνεία του Σπέισι στην ταινία «American Beauty».
Οι δυο τους, όπως ισχυρίζεται, κάπνισαν μαριχουάνα στα βραβεία και ο Σπέισι κάλεσε τον Τράβις σε ένα πάρτι και του είπε να είναι εκεί τα μεσάνυχτα. Όταν ο Γουέιντ έφτασε, δεν υπήρχε κανείς άλλος εκεί εκτός από τον Σπέισι, ο οποίος φορούσε μια ρόμπα!
«Δεν είμαι γκέι – δεν έχω πάει ποτέ με άντρα» του είπε με τον Σπέισι να απαντά: «Ακόμα καλύτερα» και συνέχισε: «Ω, αγάπη μου, δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το να φλερτάρεις έναν Αμερικανό πεζοναύτη που σου μοιάζει. Έλα, βγάλε το πουκάμισό σου».
«Δεν φοβήθηκα ότι θα με βίαζε. Ήταν περισσότερο ο φόβος ότι αν δεν έκανα αυτό που ήθελε θα μπορούσε αυτό να μου κοστίσει την καριέρα μου. Έβαλε το χέρι του στην πόρτα και την κλείδωσε. Και εκείνη τη στιγμή κατάλαβα ότι έπρεπε να πουλήσω την ψυχή μου» θυμάται ο ηθοποιός.
4. Ο Κέβιν Σπέισι φέρεται να εκμεταλλεύτηκε το ανερχόμενους ηθοποιούς αλλά και το προσωπικό του Old Vic Theatre
Το 2003, ο Σπέισι διορίστηκε καλλιτεχνικός διευθυντής της Old Vic Theatre Company. Στο πλαίσιο αυτό, παρακολουθούσε παραστάσεις στο χώρο και συχνά γίνονταν εργαστήρια για ανερχόμενους νεαρούς ηθοποιούς, ηλικίας 18 έως 26 ετών. Πολλοί από τους συμμετέχοντες σε αυτά κατηγόρησαν τον Σπέισι ότι τους φλέρταρε.
Ένας εργαζόμενος στο Old Vic, αναφέρεται ως Ντάνι, ισχυρίστηκε ότι ο ηθοποιός του επιτέθηκε σεξουαλικά.
«Ήταν κάποιος για τον οποίο έτρεφα τεράστιο σεβασμό, και έσπρωχνε το πέος του στο πρόσωπό μου, ενώ δούλευα (…). Μπορούσα να τον μυρίσω. Μπορούσα να νιώσω ότι τον ευχαριστούσε αυτό. Πάγωσα, δεν μπορούσα να κουνηθώ», είπε ο Ντάνι. «Άρχισα να φοβάμαι να πάω στη δουλειά».
Ο ηθοποιός Ρουάρι Κάνον κατηγόρησε τον Σπέισι, σε μια άλλη περίπτωση, ότι τον κακοποίησε σεξουαλικά σε μια βραδιά για την πρεμιέρα της παράστασης «Το Γλυκό πουλί της νιότης» που ανέβαινε στο θέατρο Old Vic. Ο Κάνον πλησίασε τον Σπέισι στο πάρτι για να τον ευχαριστήσει που του χάρισε την πρωτότυπη αφίσα του «Sweet Bird of Youth».
«Με τράβηξε πολύ κοντά με το δεξί του χέρι και με γύρισε κατά κάποιον τρόπο κατά 45 μοίρες», εξήγησε ο Κάνον. «Τώρα, δεν ξέρω αν αυτό έγινε για να κρυφτεί από τις κάμερες, αλλά μπορώ μόνο να υποθέσω ότι αυτό προσπαθούσε να κάνει. Και έβαλε το αριστερό του χέρι κάτω από τον πισινό μου και έχωσε το μεσαίο του δάχτυλο όσο το δυνατόν πιο ψηλά μέσα μου. Φορούσα κοστούμι και προσπάθησε να βάλει το χέρι του μέσα από το μποξεράκι μου, μέσα μου. Πάγωσα εντελώς. Με τράβηξε πιο κοντά, στο αυτί μου ψιθύρισε: “Μην ανησυχείς γι’ αυτό”».
5. Ο Ράντι Φάουλερ λέει ότι ο πατέρας τους τον κακοποίησε σεξουαλικά όταν ήταν παιδί
Ο αδελφός του Σπέισι, Ράντι, αποκάλυψε ότι ο πατέρας του τον κακοποιούσε επανειλημμένα σεξουαλικά σε όλη την παιδική του ηλικία.
«1969, καλοκαίρι. Τότε ξεκίνησαν όλα. Ο πατέρας μου με πήγε στην κρεβατοκάμαρα και με βίασε, μου έκανε στοματικό σεξ», είπε ο Φάουλερ. «Φώναζα τη μητέρα μου και η μητέρα μου ανέβηκε επάνω και η πόρτα του υπνοδωματίου ήταν κλειδωμένη.
Μου λέει, “Τι συμβαίνει εκεί μέσα;”. Η μητέρα μου χτυπάει την πόρτα και ο πατέρας μου έβαλε το χέρι του στο λαιμό μου, με έριξε στον τοίχο και είπε: ‘Μην πεις λέξη’. Μετά ξαφνικά επικράτησε σιωπή και εκείνη απλά έφυγε. Ήμουν μόλις 13, 14 ετών. Αυτό συνεχίστηκε για χρόνια».
Το 1971, είπε ο Φάουλερ, έβαλε τέλος στην κακοποίηση όταν απείλησε να το πει στη μητέρα του.
6. Όλοι γνώριζαν στο πλατό του «House of Cards» αλλά κανείς δεν μιλούσε
Στην αρχή του ντοκιμαντέρ, ένας ηθοποιός του «House of Cards» που αναφέρεται ως Ντάνιελ – κανένας από τους συνεντευξιαζόμενους δεν προσδιορίζεται με το πλήρες όνομά του, παρά το γεγονός ότι εμφανίζεται στην κάμερα – είπε ότι ο Σπέισι τον εκμεταλλεύτηκε αφού οι δυο τους ολοκλήρωσαν μια σκηνή στην επιτυχημένη σειρά του Netflix.
«Συναντηθήκαμε στην άλλη πλευρά του πλατό. Είμαστε μόνο εγώ κι αυτός», περιγράφει ο Ντάνιελ. «Έσκυψα, γιατί μου έλεγε κάτι, και ένιωσα κάτι, κάτι να με γαργαλάει, ακριβώς κάτω από το φερμουάρ μου. Κοίταξα κάτω και είδα ότι ήταν το δάχτυλό του, που άγγιξε το πέος μου. Ήταν σεξουαλικό. Με άγγιξε ανάρμοστα στο πλατό κατά τη διάρκεια της δουλειάς».
«Είχε αυτά τα νεκρά μάτια που με κοιτούσαν», θυμάται ο Ντάνιελ. «Ένιωσα ότι κοιτούσα αυτό το άψυχο τέρας».
Η εμπειρία του Ντάνιελ δεν ήταν κάτι το εκπληκτικό για το καστ και το συνεργείο στο πλατό, καθώς η Έβελιν – μια βοηθός παραγωγής που συνεργάστηκε στενά με τον Σπέισι – δήλωσε ότι η συμπεριφορά του ηθοποιού ήταν «γνωστή» στο πλατό και είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους προσλήφθηκαν περισσότερες γυναίκες, χρησιμεύοντας ως ένας τρόπος για να προστατευθούν οι άνδρες εργαζόμενοι από το να έχουν αλληλεπίδραση με τον Σπέισι.
«Συχνά τον έβλεπα να πλησιάζει τους ηθοποιούς, ακόμα και τους ηθοποιούς του παρασκηνίου που είχαμε στο πλατό και κατά κάποιο τρόπο να έρχεται πολύ κοντά και σαφώς να ασχολείται μαζί τους», δήλωσε η Έβελιν, η οποία πρόσθεσε ότι η παραγωγή συζητούσε τη συμπεριφορά του Σπέισι με «κώδικα».
Σταρ του Χόλιγουντ ζητούν το comeback του Κέβιν Σπέισι
Επτά και πλέον χρόνια μετά την απόσυρση του Κέβιν Σπέισι από την ηθοποιία, έπειτα από τις σοβαρές καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση και τις δικαστικές μάχες που ακολούθησαν, τρεις σπουδαίοι ηθοποιοί ζήτησαν να επιτραπεί στον βραβευμένο με Όσκαρ ηθοποιό να επιστρέψει στην δουλειά του.
Σάρον Στόουν, Στίβεν Φράι και Λίαμ Νίσον είναι μεταξύ αυτών.
«Ανυπομονώ να δω τον Κέβιν να εργάζεται ξανά. Είναι ιδιοφυΐα. Είναι τόσο κομψός και διασκεδαστικός, γενναιόδωρος και ξέρει περισσότερα για την τέχνη μας από ό,τι οι περισσότεροι από εμάς» αναφέρει στη δήλωσή της στην εφημερίδα The Telegraph η Σάρον Στόουν.
Ο Λίαμ Νίσον στη δήλωσή του τονίζει: «Με λύπη μου έμαθα τις κατηγορίες εναντίον του. Ο Κέβιν είναι καλός άνθρωπος και με χαρακτήρα. Είναι ευαίσθητος και μη επικριτικός, με φοβερή αίσθηση του χιούμορ. Είναι επίσης ένας από τους καλύτερους καλλιτέχνες μας στο θέατρο και στην κάμερα. Προσωπικά μιλώντας ο κλάδος μας τον χρειάζεται και του λείπει πολύ».
Ο Φράι παραδέχτηκε ότι ο Σπέισι ήταν «αδέξιος» και «ανάρμοστος» σε πολλές περιπτώσεις» αλλά αναρωτήθηκε πώς μπορεί να θεωρείται δίκαιο να «τον βάζουν στην ίδια ομάδα με τον Χάρβεϊ Γουάινστιν» και «να συνεχίζουν να τον παρενοχλούν και να τον κυνηγούν, αφιερώνοντας ένα ολόκληρο ντοκιμαντέρ σε κατηγορίες που απλώς δεν ισοδυναμούν με αδικήματα.
Τον Ιούλιο του 2023, οι ένορκοι του Λονδίνου αθώωσαν τον Σπέισι από τις κατηγορίες για σεξουαλική επίθεση που φέρεται να είχαν γίνει από τέσσερις άνδρες στο Ηνωμένο Βασίλειο μεταξύ 2001 και 2013.
Μένει να δούμε αν κάποιος από τους ισχυρισμούς στο ντοκιμαντέρ του Channel 4 θα οδηγήσει σε νομικές ενέργειες.
Πληροφορίες από Variety και Wrap