Στην ιστορία πέρασε την Κυριακή (18.08.2024) ο Αλέν Ντελόν, το απόλυτο είδωλο του γαλλικού, αλλά και του παγκόσμιου κινηματογράφου, με φλογερή ομορφιά, αλλά και δηλωμένος αντιδραστικός με υπερτροφικό «εγώ».
Ο Αλέν Ντελόν, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 88 ετών, στο σπίτι του στην περιοχή Loiret της Γαλλίας, αφήνοντας πολύτιμο κινηματογραφικό έργο πίσω του για να λατρευτεί εκ νέου από τις σημερινες και τις μελλούμενες γενιές.
Ο Alain Delon βρήκε την πραγματική ευτυχία στα κινηματογραφικά πλατό. Είναι ένα συναίσθημα που βίωσε μέσα από τις τεράστιες επιτυχίες του, όπως το «Le Guépard» (1963) και το «Le Samouraï» (1967).
Αλλά ο θρύλος της 7ης τέχνης, θα μπορούσε να ενισχύσει περαιτέρω τη μακρά φιλμογραφία του.
Η Le Parisien, «ρίχνει μια ματιά στις χαμένες και απορριφθείσες ευκαιρίες αυτού του τεράστιου ηθοποιού», όπως σημειώνει χαρακτηριστικά.
Ο κατάλογος των ταινιών που είχε «Non» o Αλέν Ντελόν είναι μακρύς, όπως το «À nous la victoire» (1981) του Τζον Χιούστον, το «Rencontres du troisième type» (1977) του Στίβεν Σπίλμπεργκ και το «Taxi Driver» (1976) του Μάρτιν Σκορτσέζε.
Το τελευταίο, ωστόσο, πήρε τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών τη χρονιά της κυκλοφορίας του ενάντια στον «Monsieur Klein», σε παραγωγή και πρωταγωνιστή τον… Alain Delon.
Τη δεκαετία του 1970, ο Alain Delon πρωταγωνίστησε στην ταινία «Le Toubib», σε παραγωγή του Alain Terzian, ενός άλλου κορυφαίου του γαλλικού κινηματογράφου.
Ο Terzian δήλωσε αργότερα στο RTL ότι ο James Bond «γυριζόταν στο απέναντι στούντιο» και ότι ο παραγωγός του blockbuster «προσέφερε στον Alain Delon τον πρωταγωνιστικό ρόλο».
«Ήταν όταν ο Σον Κόνερι είχε πετάξει λευκή πετσέτα (…) Λυπήθηκα που δεν τον έπαιξε», συνέχισε ο Αλέν Τερζιάν.
Οι ιδιοτροπίες ενός σταρ;
Για μια φορά, ο Αλέν Ντελόν ήταν η δεύτερη επιλογή. Ο Sam Spiegel, παραγωγός της ταινίας «Ο Λόρενς της Αραβίας» (1962), είχε αρχικά σκεφτεί τον David Lean για τη μεγάλου μήκους ταινία του.
Όμως ο Lean τον απέρριψε και ο Sam Spiegel σκέφτηκε τον Γάλλο σταρ για τον ρόλο του Sherif Ali. Μετά από αρκετές επιτυχημένες προσπάθειες, ο Αλέν Ντελόν παραιτήθηκε τελικά λόγω προβλημάτων με τους φακούς επαφής του, οι οποίοι απαιτούνταν για να παίξει το ρόλο. Ο θρύλος λέει ότι αρνήθηκε να κρύψει τα γαλάζια μάτια του…
«Έπρεπε να μάθω να μιλάω αγγλικά με ιταλική προφορά. Δεν μου άρεσε», ήταν η απλή απάντηση του Alain Delon όταν απέρριψε τον ρόλο του Michael Corleone στη θρυλική ταινία του Francis Ford Coppola «Ο Νονός» (1972). Ένας άλλος θρύλος, ο Αλ Πατσίνο, ήταν αυτός που τελικά πρωταγωνίστησε.
Για την ταινία Marie-Antoinette (2006) που έγραψε και σκηνοθέτησε η Sofia Coppola, ο λόγος ήταν τελείως διαφορετικός. «Στον Alain Delon προσφέρθηκε ο ρόλος του Λουδοβίκου XV. Τον συνάντησα και μου είπε ότι δεν ήθελε να παίξει στην ταινία. Δεν πίστευε ότι ήταν καλή ιδέα για έναν Αμερικανό να αφηγηθεί μια γαλλική ιστορία», δήλωσε τότε η σκηνοθέτης στη Metro.
«Ο καθένας είναι ελεύθερος να έχει τη γνώμη του και δεν επρόκειτο να με εμποδίσει να κάνω την ταινία», συνέχισε. Ο Αμερικανός Rip Torn τελικά έπαιξε το ρόλο.