Μια σχέση που σήκωσε πάνω της μια ολόκληρη καλλιτεχνική δημιουργία, του τολμηρού ζωγράφου Πιερ Μπονάρ με τη Μαρτ ντε Μελινί που έγινε μοντέλο για πολλούς από τους πίνακές του, έρχεται από την 1η Αυγοιύστου στα σινεμά.
Η «Μούσα του Μπονάρ» είναι βασισμένη σε μια αληθινή ιστορία, με συμμετοχή στο Φεστιβάλ Καννών.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Όταν ο Γάλλος ζωγράφος Πιέρ Μπονάρ συνάντησε τη Μαρτ ντε Μελινί, δεν ήξερε ότι αυτή η αυτοαποκαλούμενη αριστοκράτης θα γινόταν ο ακρογωνιαίος λίθος της ζωής και του έργου του. Από εκείνη τη στιγμή, έγινε κάτι περισσότερο από μια μούσα για τον «ζωγράφο της ευτυχίας», εμφανιζόμενη σε περισσότερο από το ένα τρίτο του έργου του.
Μαζί, έφτασαν στην καλλιτεχνική τους ολοκλήρωση χάρη σε μια πολύχρωμη αγάπη, διαφορετική από τα πρότυπα της εποχής τους, τρέφοντας το μεγάλο μυστήριο γύρω από τη σχέση τους.
Όπως σημειώνει ο σκηνοθέτης Μαρτέν Προβόστ στο σημείωμα του σκηνοθέτη, «μετά την ταινία μου Το Χάρισμα της Σεραφίν, με προσέγγισε η Πιερέτ Βερνόν, η μικρή ανιψιά της Μαρτ Μπονάρ, και μου ζήτησε να κάνω μια ταινία για τη γιαγιά της, τη Μαρτ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Θεωρούσε ότι δεν είχε μια δίκαιη θέση στην ιστορία της τέχνης, γιατί εξακολουθούσε να θεωρείται μια ενοχλητική γυναίκα, μια ζηλιάρα που είχε απομονώσει τον άντρα της στην εξοχή. Εκείνη την εποχή, δεν είχα καμία διάθεση να κάνω άλλη μια ταινία για έναν ζωγράφο, αλλά τελικά πήγα να τη δω στο σπίτι της.
Και ο καιρός πέρασε, έκανα άλλες ταινίες, αλλά κατά τη διάρκεια του lockdown, ήρθα σε άμεση επαφή με τη φύση, τον κήπο μου και την εξοχή, και ένιωσα πολλές φορές ότι βρίσκομαι σε έναν πίνακα του Μπονάρ.
Κάποια στιγμή έπεσα πάνω στο Le Déjeuner, έναν πίνακα όπου η Μαρτ κάθεται στο τραπέζι μπροστά από μια τσαγιέρα, με το βλέμμα της χαμένο στο κενό. Αυτό που με εντυπωσίασε για πρώτη φορά ήταν ότι τα μάτια της Μαρτ ήταν ασαφή, σαν να είχε περάσει ο Πιερ το δάχτυλό του για να τα κάνει αόριστα.
Ξεφύλλισα το βιβλίο και συνειδητοποίησα ότι παντού, το πρόσωπο της Μαρτ δεν ήταν ποτέ το ίδιο, και τα μάτια της σαν να ήταν σβησμένα. Τότε σκέφτηκα ότι δεν θα διηγηθώ την ιστορία της Μαρτ, αλλά εκείνη του ζευγαριού και του μυστηρίου τους», καταλήγει στο σημείωμά του ο σκηνοθέτης Μαρτέν Προβόστ.
Ο Μαρτέν Προβόστ είναι Γάλλος σκηνοθέτης, συγγραφέας και ηθοποιός. Έχει σκηνοθετήσει πολλές μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες, ενώ έχει εργαστεί και στην Γαλλική τηλεόραση σκηνοθετώντας δημοφιλείς τηλεταινίες. Έχει γράψει και σκηνοθετήσει ταινίες όπως Το Χάρισμα της Σεραφίν, που κέρδισε μεταξύ άλλων Βραβείο Σεζάρ το 2008. Η Βιολέτα, το βιογραφικό δράμα του 2013 για τη συγγραφέα Βιολέτ Λεντύκ, προβλήθηκε στην ενότητα Ειδική Παρουσίαση στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο το 2013.
Σκηνοθεσία: Μαρτέν Προβόστ
Με τους: Σεσίλ ντε Φρανς, Βενσάν Μακέν, Στέισι Μάρτιν, Ανούκ Γκρίνμπεργκ
Χώρα: Γαλλία, Βέλγιο
Γλώσσα: Γαλλικά
Είδος: Βιογραφική, Ρομαντική.