Παρασκευή, 16 Αυγ.
32oC Αθήνα

Όσα πρέπει να ξέρεις για τον άντρα που αγάπησε τις γυναίκες από πίσω

Όσα πρέπει να ξέρεις για τον άντρα που αγάπησε τις γυναίκες από πίσω

Και από εμπρός και δεξιά και αριστερά και σε κάτοψη. Οποιαδήποτε πλευρά της γυναίκας είναι αντικείμενο ομορφιάς για τον πολυπράγμονα επαγγελματία της εικόνας Ζαν Πολ Γκουντ που εδώ και 4 δεκαετίες σπάει το Μέσο όπως ακριβώς σπάει η Κιμ το Ίντερνετ απόψε με αυτό


Γεννηθηκε στην Saint-Mandé της Γαλλίας το 1940, γιος Γάλλου επιχειρηματία και της Αμερικανίδας πρωην χορεύτριας του Μπροντγουει μητέρα του. Οι γονείς του είχαν σχέση με την καλλιτεχνική της Νέας Υόρκης πριν τον ερχομό του στη ζωή και έτσι το υβρίδιο της καλλιτεχνίας του ήταν πολυπολιτισμικό. Αυτό σε συνδυασμό με τη σχολή χορού που διατηρούσε η μητέρα του διαμόρφωσαν την καλλιτεχνική του υπογραφή και τον εμμονικό θαυμασμό του στη γυναικεία φιγούρα.

Εραστής κάθε γυναίκας, ο Γκουντ σπουδάζει στην Ecole Nationale Superieure des Arts Decoratifs και ξεκινάει την καριέρα του στο Παρίσι των 60’ς. Εικονογραφεί για το Marie Claire, την Dim και βέβαια το πολυκατάστημα της Γαλλικής αύρας Le Printemps.

Ο Ελληνοαμερικανός δημιουργικός διευθυντής του Esquire Τζορτζ Λόις, αυτός ο επικός άντρας της γραφιστικής του δίνει έμπνευση. “Στα 60’ς ο κόσμος της εικόνας οργίαζε. Στο σπίτι μου ήμασταν συνδρομητές σε πληρθώρα αμερικναικών εντύπων. Όταν έπιασα στα χέρια μου τη δουλειά του Τζορτζ Λόις ήξερα ότι με αυτό ήθελα να ασχοληθώ. Με την εικόνα” είπε στην αμερικανική Vogue

Προοιωνίζοντας την καριέρα της Κιμ Καρντάσιαν ως απλά διασημη, ο Γκουντ διαβάζει στο Esquire ένα άρθρο για τη “δημοσιότητα ως μέσο έκφρασης”. Κάνει επαφή με τον διευθυντή του περιοδικού Χάρλοντ Χέις ή ο Χέις κάνει επαφή μαζί του -κανείς δεν έχει καταλάβει μέχρι τώρα πως αλλά λίγους μήνες μετά τη γνωριμία τους είναι ο καλλιτεχνικός διευθυντής στα χνάρια αυτού που τον ενέπνευσε. Εκεί έμεινε για εφτά χρόνια. “Επρεπε να είμαι προετοιμασμένος για τον κόσμο των γραφιάδων. Έβλεπα τον Γκορ Βιντάλ στους διαδρόμους, ήταν απίθανο ό,τι ζούσα” σχολίασε.

Πολύ προχωρημένος για την εποχή του, σύμφωνα με τον Χέις ο Γκουντ ξεκινάει να πειραματίζεται με τη φωτογραφία σαν μέσο ενώ πλέον έχει παρατσουκλι στους καλλιτεχνικούς κυκλους της Αμερικής. “Γαλλικό Σύνδεσμο” τον αποκαλούν γιατί ο Ζαν Πολ Γκουντ είναι αυτός που δημιουργεί εικόνες που δεν υπάρχουν παίζοντας με τις προοπτικές και τις διαστάσεις των φωτογραφικών του θεμάτων. Έχει δημιουργήσει ήδη το Photoshop στο μυαλό του προτού καν μάθουμε τι είναι Photoshop.

Στις έκλυτες νεουορκέζικες νύχτες γνωρίζει την μούσα και μία από τις γυναίκες της ζωής του. Συνοδεύει την Τζαμαϊκανή τραγουδίστρια και μοντέλο Γκρέις Τζόουνς στοStudio 54 στην αρχή και η γνωριμία τους δημιουργεί πάθος και δημιουργία. Τόσο στο κρεβάτι αποκτώντας μαζί της τον γιο του Πάουλο όσο και στην εικόνα.

Η πρωτοποριακή τους συμμαχία είναι καταιγιστικά εντυπωσιακή. Ο Γκουντ επιμελείται τη σκηνική παρουσία των σόου της Τζόουνς αλλά και τον σχεδιασμό και τη φωτογράφιση των άλμπουμ της όπως και ολόκληρης της διαφημιστικής προώθησης της δουλειάς της. Κάνει την τζόουνς ένα brand με διάρκεια και δημιουργεί σαν γλυπτό την ανδρόγυνη περσόνα της.

Οι πειραγμένες φωτογραφίες του για το άλμπουμ της Island Life που είναι αποτέλεσμα κολάζ και πολλών επαναλητικών λήψεων χωρίς την επέμβαση εξελιγμένων προγραμμάτων για επεξεργαία εικόνας θεωρούνται και είναι milestone στην ιστορία της εικόνας.

Ο λαιμός της Γκρέις Τζόουνς μοιάζει τραβηγμένος ψηλά και μακριά, το κεφάλι της ψηλώνει με μια κομμένη κορώνα και είναι μια εικόνα φτιαγμένη το 1982. Χρώμα, ταινία και χαρτόνι ήταν τα όπλα της ψευδαίσθησης του.

Ο ερχομός του γιου τους γίνεται αφορμή να χωρίσει με την Γκρέις Τζόουνς. Επιστρέφει στη Γαλλία τη δεκαετία του 80 και αναλαμβάνει να γράφει διαφημιστική ιστορία με τις καμπάνιες του.

Η Σιτροέν γίνεται μοντέρνα χάρη σε αυτόν


Κάνει τις γυναίκες έξαλες για έναν Εγωιστή που μυρίζει υπέροχα

Και αναλαμβάνει να καθιερώσει τη Βανέσα Παραντί σαν τη νέα Γαλλίδα.

Το πετυχαίνει με περισσότερους από ένα τρόπους και όχι μόνο με την Παραντί. Η Εστέλα είναι εξίσου ωραία στο φακό του

κ η Σκαρλετ υποκλιθηκε μπροστά του για το V Magazine

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους εικαστικούς εν ζωή σήμερα ο προφητικός image maker έγραψε ιστορία όταν έστειλε τρένο ατμού στα Ηλύσια Πεδία. Ήταν 1989 και η Γαλλία του είχε αναθέσει την καλλιτεχνική διεύθυνση της παρέλασης για τον εορτασμό 200 χρόνων από τη Γαλλική Επανάσταση. Η δική του σειρά από βαγόνια ήταν ένας εορτασμός στους ανθρώπους και τις φυλές που απαρτίζουν τη Γαλλία σήμερα.


Πυγμαλίωνας από τους λίγους Γκουντ έχει μεταμορφώσει την Λετίσια Κάστα σε ένα αρσενικό/θηλυκό πλάσμα

έχει μελετήσει τις καμπύλες της Ναόμι Κάμπελ και αναρίθμητων άλλων

ενώ σήμερα εξακολουθεί να είναι ένας επαγγελματίας της εικόνας που βγάζει διαμάντια μέσα από τη λάσπη. Και κάπως έτσι σπάει το Ίντερνετ. Σπάει τα πάντα αφού η δουλειά του είναι μία. Έτσι την ορίζει ο ίδιος. “Πρέπει να δημιουργώ πιστευτές φαντασιώσεις”

Αντί επιλόγου, αυτά είπε ένας άλλος Ζαν Πολ, ο Γκοτιέ για τον νέο σύμμαχο του Κιμ από Πίσω. «Ανάμεσα στον Ζαν-Πολ Γκουντ και μένα, όλα –ή σχεδόν όλα– είχαν να κάνουν με τις γυναίκες, τα “εναλλακτικά” μοντέλα που δεν ανταποκρίνονται στα κλασικά πρότυπα της ομορφιάς».


Ο Κάνιε Γουέστ που προφανώς είναι μεγάλος θαυμαστής του Γκουντ αφού πριν την Καρντάσιαν είχε φωτογραφήσει, όπως θα έκανε ο Γάλλος δημιουργός, την πρώην του Αμπερ Ρόουζ

σχολίασε τη νέα δουλειά πολύ απλά και έυγλωτα

Lifestyle Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε