Ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης είναι ένας από τους πιο αγαπημένους ηθοποιούς της Ελλάδας, με μία καριέρα που συνδυάζει εξαιρετικές ερμηνείες, αφοσίωση στο θέατρο και τηλεοπτικές παρουσίες που αφήνουν πάντα το αποτύπωμά τους.
Με αφορμή την πιο πρόσφατη πρόκληση της καριέρας του, την εντυπωσιακή μεταμόρφωσή του για τον ρόλο του στο θεατρικό έργο “Φάλαινα”, ανατρέχουμε στην πορεία του στην τηλεόραση και το θέατρο, που τον έχουν καθιερώσει ως έναν από τους κορυφαίους ερμηνευτές της γενιάς του.
Γεννημένος με το χάρισμα της ευαισθησίας και την ικανότητα να κατανοεί βαθιά τους ρόλους του, ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης έχει διαγράψει μια μοναδική πορεία στην τηλεόραση. Οι πρώτες του εμφανίσεις έδειχναν ήδη την ποιότητα του ταλέντου του, και η τηλεόραση, ως ένα από τα πιο δημοφιλή μέσα στη χώρα μας, υπήρξε το ιδανικό περιβάλλον για να εκφραστεί και να αγαπηθεί από το κοινό.
Από τους πρώτους ρόλους που ενσάρκωσε μέχρι τις σύγχρονες παραγωγές στις οποίες συμμετέχει, ο Δαδακαρίδης καταφέρνει να κερδίζει την εκτίμηση των θεατών και την αναγνώριση του κοινού με την αλήθεια και την αυθεντικότητα που αποπνέει.
Η εξέλιξή του μέσα από διάφορους ρόλους δεν είναι τυχαία. Η επιμονή του να εργάζεται με αφοσίωση σε κάθε πρότζεκτ, είτε πρόκειται για τηλεοπτική σειρά είτε για θεατρική παραγωγή, τον έχει αναδείξει σε έναν από τους πιο σεβαστούς ηθοποιούς. Είτε τον έχουμε δει σε δραματικές σκηνές που φέρουν έντονα συναισθήματα, είτε σε πιο κωμικούς ρόλους που αποκαλύπτουν την ευχάριστη και ανάλαφρη πλευρά του, ο Πυγμαλίων δεν διστάζει να πειραματιστεί, να “φορέσει” νέους χαρακτήρες και να τους ενσαρκώσει με μια σχεδόν αφοπλιστική αλήθεια.
Η πρόσφατη μεταμόρφωσή του για τον ρόλο του στην “Φάλαινα” είναι ίσως μια από τις πιο απαιτητικές που έχει αναλάβει, και οι πρώτες εικόνες του ηθοποιού ντυμένου και μακιγιαρισμένου για τον ρόλο προκάλεσαν αίσθηση. Το έργο «Φάλαινα» τον θέτει σε μια νέα, προκλητική συνθήκη, απαιτώντας πλήρη σωματική και ψυχολογική μεταμόρφωση. Ο Πυγμαλίων, με την ίδια αυθεντική αφοσίωση που τον διακρίνει, αποδέχτηκε την πρόκληση αυτή και επιδίδεται σε έναν ρόλο που απαιτεί όχι μόνο τεχνική, αλλά και μια ειλικρινή ενσυναίσθηση. Όσοι τον παρακολουθούν στη σκηνή, μιλούν για μια καθηλωτική ερμηνεία, ενώ η μεταμόρφωσή του για τον ρόλο προσθέτει βάθος και ενδιαφέρον στην παράσταση, κάνοντάς την πραγματικά μοναδική.
Η “Φάλαινα” δεν είναι απλώς ένας ακόμα ρόλος. Πρόκειται για ένα έργο που μιλά για την εσωτερική πάλη και τη μοναξιά του ανθρώπου, θέματα που χρειάζονται ευαισθησία και ιδιαίτερη κατανόηση. Ο Δαδακαρίδης, γνωστός για την ικανότητά του να αναδεικνύει τις λεπτές συναισθηματικές αποχρώσεις των χαρακτήρων του, προσφέρει στο κοινό μια ερμηνεία γεμάτη ένταση και συγκίνηση. Με τη σωματική μεταμόρφωση να ενισχύει τη συναισθηματική βαρύτητα του ρόλου, ο Πυγμαλίων δείχνει πως είναι διατεθειμένος να δώσει όλο του το είναι για να τιμήσει τη θεατρική αυτή παράσταση και να καθηλώσει το κοινό.
Αυτή η πορεία του από την τηλεόραση στο θέατρο δείχνει πόσο πολύτιμη είναι η προοπτική του να μην “εγκλωβίζεται” σε έναν μόνο τύπο ρόλων ή σε ένα μόνο μέσο. Αν και η τηλεόραση του προσέφερε ευρεία αναγνώριση, η δέσμευσή του στο θέατρο και στους ρόλους που απαιτούν μεγάλη σωματική και συναισθηματική προσήλωση δείχνουν έναν καλλιτέχνη που δεν σταματά να αναζητά, να πειραματίζεται και να εξελίσσεται. Κάθε ρόλος του Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη είναι και ένα κομμάτι του ταξιδιού του, που μας θυμίζει την ομορφιά της αφοσίωσης, της σκληρής δουλειάς και της συνεχούς εξέλιξης.
Η πορεία του Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη στην τηλεόραση και στο θέατρο είναι μια υπενθύμιση πως οι πραγματικά σπουδαίοι ηθοποιοί δεν αρκούνται σε μια καλή ερμηνεία. Χρειάζονται το θάρρος να “βουτήξουν” βαθιά στους ρόλους τους και να γίνουν ένας άλλος χαρακτήρας, προσφέροντας στο κοινό τη δυνατότητα να βιώσει μαζί τους τα πάθη και τις αγωνίες τους. Ο Δαδακαρίδης, με την “Φάλαινα”, φέρνει στη σκηνή και μια νέα πλευρά της τέχνης του, μια πλευρά που δείχνει πως είναι ένας ηθοποιός με βάθος, και ίσως ένας από τους πιο ταλαντούχους της εποχής του.
Κάθε του εμφάνιση, είτε στην τηλεόραση είτε στη σκηνή, μας θυμίζει τη δύναμη της υποκριτικής, την ικανότητα της τέχνης να μεταμορφώνει και να συγκινεί. Η αφοσίωσή του στην τέχνη του συνεχίζει να εμπνέει και να συγκινεί, και η “Φάλαινα” δεν είναι παρά το επόμενο βήμα σε μια πορεία που ακόμη έχει πολλά να προσφέρει στο κοινό που τον αγαπά και τον θαυμάζει.
Ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης γεννήθηκε από πατέρα Έλληνα και μητέρα Αγγλίδα. Αρχικά σπούδασε Computing και Marketing, αλλά τελικά στράφηκε στην υποκριτική. Ξεκίνησε την καριέρα του ως ηθοποιός στην Αγγλία, ενώ το 1996 ήρθε στην Ελλάδα για να συνεχίσει την καριέρα του και το 1999 αποφοίτησε από την Δραματική Σχολή Θεμέλιο του Νίκου Βασταρδή.
Φιλμογραφία
2005 Λιούμπη
2006 Πέντε λεπτά ακόμα (Βασίλης)
2007 Η επιστροφή (Γιώργος)
2008 Αυστηρώς κατάλληλο (Σταμάτης)
2010 Ζητείται ψεύτης (Λεωνίδας)
2014 Κοινός Παρονομαστής (Αλέξανδρος)
2016 Έτερος Εγώ (Δημήτρης Λαΐνης)
2019 Ευτυχία (Γιώργος Παπαγιαννόπουλος)
Για την ερμηνεία του στην ταινία Ευτυχία του Άγγελου Φραντζή, έλαβε το 2020 το βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου.
Λίγα λόγια για την υπόθεση του έργου «Φάλαινα»
Ο Τσάρλι, ένας αυτοκαταστροφικός, παχύσαρκος μέχρι νοσηρότητας, καθηγητής αγγλικών, που έχει χάσει κάθε επαφή με τον έξω κόσμο, μαζί και κάθε επιθυμία να συνεχίζει να βρίσκεται εν ζωή, «βουλιάζει» μέσα στον χρόνο περιμένοντας την λύτρωση από την ίδια τη ζωή. Παλεύει να συμφιλιωθεί με την αποξενωμένη κόρη του και με το ίδιο το παρελθόν του.
Η Φάλαινα σε ωθεί να βρεις την ανθρωπιά σου σε χαρακτήρες που δεν είναι ούτε καλοί ούτε κακοί, που έχουν πλούσιο και περίπλοκο εσωτερικό κόσμο. Όλοι τους έχουν κάνει λάθη, αλλά μοιράζονται την επιθυμία να αγαπήσουν ακόμα και όταν οι άλλοι μοιάζουν ότι δεν μπορούν. Είναι μια ιστορία που θέτει το ουσιαστικό ερώτημα: μπορούμε να σώσουμε ο ένας τον άλλον; Αυτό είναι σημαντικό σήμερα, ειδικά όταν οι άνθρωποι φαίνεται να στρέφονται μακριά από τον διπλανό τους.
Συγγραφέας: Samuel D. Hunter
Σκηνοθεσία: Πυγμαλίων Δαδακαρίδης
Θεατρική Απόδοση: Αντώνης Γαλέος
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Σκηνικά:Αθανασία Σμαραγδή
Κοστούμια:Άγις Παναγιώτου
Πρωτότυπη Μουσική Σύνθεση: Θοδωρής Οικονόμου
Φωτογραφία / Trailer: Πάτροκλος Σκαφίδας
Γραφιστική Επιμέλεια: Μάριος Γαμπιεράκης (Μαύρα Γίδια)
Βοηθός Σκηνοθέτη: Παναγιώτα Παπαδημητρίου
Επιμέλεια Μαλλιά / Μακιγιάζ: Εύα Τόμπρου / Le Boudoir
Διανομή: Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Ευσταθία Τσαπαρέλη, Γιώργος Μπένος, Ασημένια Βουλιώτη, Τζωρτζίνα Παλαιοθόδωρου.
Παραστάσεις
Τετάρτη 20:00
Πέμπτη 21:00
Παρασκευή 21:00
Σάββατο 18:00 & 21:00
Κυριακή 18:00.