Δευτέρα, 25 Νοε.
6oC Αθήνα

Σινεμά: Πρεμιέρα για «Τα Πάντα Όλα», τη «Μνήμη του Δολοφόνου» και ακόμη 3 ταινίες

Σινεμά: Πρεμιέρα για «Τα Πάντα Όλα», τη «Μνήμη του Δολοφόνου» και ακόμη 3 ταινίες
Φωτογραφία ΑΠΕ - ΜΠΕ

Λίγο πριν το άνοιγμα των θερινών σινεμά και με τις ευχές όλων να αλλάξει η μίζερη κατάσταση της χειμερινής σεζόν, οι κινηματογράφοι ποντάρουν στις παρακάτω πρεμιέρες ταινιών για να κόψουν λίγα περισσότερα εισιτήρια ενώ παράλληλα οι αιθουσάρχες και τα γραφεία διανομής ετοιμάζονται για ένα θερμό καλοκαίρι, περιμένοντας δυνατές πρεμιέρες και ελκυστικές επανεκδόσεις.

Για αυτή την εβδομάδα, πάντως, οι επιλογές είναι μεταξύ τεσσάρων νέων ταινιών στα σινεμά, απ’ τις οποίες ξεχωρίζει η ανατρεπτική κωμωδία δράσης «Τα Πάντα Όλα», με τη Μισέλ Γεό. Επίσης, προβάλλονται το θρίλερ «Η Μνήμη του Δολοφόνου», με τον Λίαμ Νίσον, το παιδικό animation «Άινμπο: Πριγκίπισσα του Αμαζονίου» και η τουρκική ταινία μυστηρίου «Kerr», ενώ για τους λάτρεις του παλιού καλού σινεμά υπάρχει και η επανέκδοση της βραβευμένης με Όσκαρ δραματικής ταινίας «Ο Κήπος των Φίντζι Κοντίνι», του τεράστιου Βιτόριο ντε Σίκα.

Τα Πάντα Όλα (Everything Everywhere All at Once)

Κωμωδία, αμερικανικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Ντάνιελ Κουάν και Ντάνιελ Σάινερτ, με τους Μισέλ Γεό, Στέφανι Χσου, Κε Χε Κουάν, Τζένι Σλέιτ, Τζέιμι Λι Κέρτις κ.ά.

Ακόμη μία απρόβλεπτη ταινία από το αντισυμβατικό art στούντιο Α24, από το οποίο είδαμε πριν λίγες εβδομάδες το φιλμ τρόμου “Χ”. Μία παραγωγή, που στηρίζεται εν πολλοίς στο κοφτερό και ιδιοφυές μοντάζ του Πολ Ρότζερς, αλλά και στο καλογραμμένο -αν και ορισμένες φορές φτάνοντας στα όρια της “αμερικανιάς”- σενάριο και στην ερμηνεία της Μισέλ Γεό (“Ο Τίγρης και ο Δράκος”).

Οι δυο νέοι σκηνοθέτες Νταν Κουάν και Ντάνιελ Σάινερτ, επιχειρούν να συνδυάσουν διαφορετικές φόρμες και κινηματογραφικά είδη, καθώς μπαινοβγαίνουν από την σάτιρα στην υπερηρωική περιπέτεια και την υπαρξιακή κωμωδία, με ανατρεπτική διάθεση και διασκεδαστικά αποτελέσματα.

Όλα ξεκινούν όταν μία κουρασμένη μεσήλικη, κινεζικής καταγωγής, γυναίκα, που διατηρεί ένα πλυντήριο ρούχων, έχει μπλεξίματα με την εφορία και θα έρθει κατάφατσα με τον τρόμο του ελέγχου στα γραφεία των οικονομικών υπηρεσιών. Η απόγνωση θα της δώσει τη δύναμη να μεταπηδά σε παράλληλα και διαφορετικά σύμπαντα, με απροσδόκητες περιπέτειες και αποτελέσματα.

Το εύρημα του τρόμου μπροστά στο έφορο -στην προκειμένη περίπτωση, μία άκαμπτη και σκληρή σαν μάρμαρο υπάλληλο της εφορίας, που υποδύεται απολαυστικά η σχεδόν αγνώριστη Τζέιμι Λι Κέρτις- είναι το φιτίλι για να πάρει φωτιά η ταινία και με ένα δαιμόνιο μοντάζ η ηρωίδα να ζει, με φρενήρεις ρυθμούς, απίστευτες περιπέτειες, με τα παράλληλα σύμπαντα να αναδιπλώνονται ταυτόχρονα το ένα μέσα στο άλλο, σε ένα εσωτερικό ταξίδι, που αναδεικνύει τη δύναμη της μεγάλης της καρδιάς. Και όλα αυτά διανθισμένα με ένα χιούμορ που, παρότι μοιάζει πολύ αμερικάνικο, δεν χάνει τη διεισδυτικότητα και την αιχμηρότητά του.

Σε μεγάλο βαθμό, όμως, είναι και μια ταινία της Μισέλ Γεό, που αν και πλησιάζει τα 60, καταφέρνει να αναγεννηθεί από μία κουρασμένη γυναίκα σε μία ηρωίδα, μεταδίδοντας ενέργεια και ζωντάνια στο φιλμ, παίρνοντας την μπουκιά από το στόμα του συμπαθέστατου, αλλά τυποποιημένου, Τσάκι Τσαν, για τον οποίο αρχικά προοριζόταν ο πρωταγωνιστικός ρόλος.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Η Έβελιν, μία εξουθενωμένη Κινεζοαμερικανίδα, όχι μόνο δεν μπορεί να συνεννοηθεί με τον πατέρα, τον σύζυγο και την κόρη της, αλλά δεν μπορεί να πληρώσει ούτε τους φόρους της. Όταν της δίνεται η δυνατότητα να μεταπηδήσει σε άλλα σύμπαντα, τίποτα δεν την έχει προετοιμάσει για αυτό που την περιμένει.

Η Μνήμη του Δολοφόνου (Memory)

Θρίλερ, αμερικανικής παραγωγής του 2022 σε σκηνοθεσία Μάρτιν Κάμπελ, με τους Λίαμ Νίσον, Γκάι Πιρς, Μόνικα Μπελούτσι, Χάρολντ Τόρες, Ρέι Στίβενσον, Ταζ Άτουαλ, Ρέι Φίρον κ.ά.

Ακόμη μία δυναμική περιπέτεια, ένα θριλεράκι για τον Λίαμ Νίσον, αλλά αυτή τη φορά μια παραγωγή που δεν ξεπέφτει στο επίπεδο της γνώριμης αρπαχτής, για τον πάλαι πότε εξαίρετο πρωταγωνιστή, καθώς διαθέτει και ένα αξιοπρεπές σενάριο και έναν πολύπειρο σκηνοθέτη, όπως είναι ο Μάρτιν Κάμπελ (“Casino Royale”, “Η Μάσκα του Ζορό”, “Στην Άκρη του Νήματος”).

Το στιβαρό φιλμ του Κάμπελ, που αποτελεί ριμέικ βελγικής ταινίας του 2003, ξεκινά φορτσάτο και ανεβάζει συνεχώς την ένταση και την αγωνία, προσφέροντας ένα ευχάριστο δίωρο στους φαν του είδους, χωρίς βεβαίως να πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα ή να δίνει κάτι παραπάνω από τα στοιχειώδη στους χαρακτήρες, αλλά και χωρίς να τους αφήνει εντελώς ξεκρέμαστους, όπως είθισται.

Εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν φημισμένο εκτελεστή, που αρνείται να ολοκληρώσει μια δολοφονία για μια εγκληματική οργάνωση κι ενώ έχει αρχίσει να χάνει τη μνήμη του θα γίνει στόχος τόσο των αδυσώπητων εγκληματιών όσο και των πρακτόρων του FBI.

Με λίγα λόγια ένα περιπετειώδες θρίλερ, με ορισμένες καλές σεκάνς, καλοκουρδισμένο ρυθμό και ανατροπές, αλλά χωρίς να προθέτει κάτι αξιοπρόσεκτο στο ταλαιπωρημένο τα τελευταία χρόνια είδος.

Εκτός από τον Λίαμ Νίσον, σε έναν δοκιμασμένο και όχι τόσο αδιάφορο ρόλο, συμπρωταγωνιστεί και ο επαρκής Γκάι Πιρς, ενώ ένα διακοσμητικό ρόλο έχει και η Μόνικα Μπελούτσι.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο Άλεξ Λιούς είναι ένας έμπειρος εκτελεστής, φημισμένος για τη διακριτική του ακρίβεια. Όταν αρνηθεί να ολοκληρώσει τη δουλειά για μια επικίνδυνη εγκληματική οργάνωση, μετατρέπεται σε στόχο και πρέπει να κυνηγήσει όσους τον θέλουν νεκρό. Ο βετεράνος πράκτορας του FBI, η Λίντα Άμιστεντ και ο Μεξικανός κατάσκοπος Χιούγκο Μάρκεζ αναλαμβάνουν να ακολουθήσουν το σωρό πτωμάτων που αφήνει στο πέρασμά του ο Άλεξ. Κυνηγημένος από εγκληματίες και FBI, o Άλεξ έχει όλα τα εφόδια να ξεφύγει, εκτός από ένα- παλεύει με την απώλεια μνήμης που επηρεάζει κάθε του κίνηση και δυσκολεύει τον στόχο του. Όσο οι λεπτομέρειες θολώνουν και οι εχθροί πλησιάζουν…

Άινμπο: Πριγκίπισσα του Αμαζονίου (Ainbo: Spirit of the Amazon)

Παιδική ταινία κινουμένων σχεδίων, περουβιανής και αμερικανικής παραγωγής του 2021, σε σκηνοθεσία Χοσέ Ζελάντα και Ρίτσαρντ Κλάους.

Περιπετειώδες, ευχάριστο animation από το Περού, το οποίο θα αρέσει αρκετά στους μικρούς μας φίλους και δεν θα αφήσει εντελώς αδιάφορους τους μεγαλύτερους. Το καλοσχεδιασμένο φιλμ, μεταφέρει ικανοποιητικά τον πλούτο του Αμαζονίου, μιας οργιώδους φύσης, που απειλείται από την ανθρώπινη δραστηριότητα. Έτσι, μια μικρή ιθαγενής αποφασίζει, αποκτώντας την απαραίτητη πίστη στον εαυτό της, να κάνει ό,τι μπορεί για να σώσει τον φυσικό πλούτο του τόπου της, όπως βεβαίως και την ύπαρξη της φυλής της.

Διανθισμένη με χιουμοριστικές πινελιές από τα χαριτωμένα πνεύματα του δάσους και τους μόνιμους κατοίκους του, τα ζώα, το φιλμ ρέει ευχάριστα, αν και ορισμένες φορές δίνει την αίσθηση ότι λειτουργεί ένας αδιόρατος κόφτης, για τα βαθύτερα αίτια της καταστροφής του Αμαζονίου και γενικότερα του πλανήτη από τις κερδοφόρες ανθρώπινες επιδιώξεις.

Το φιλμ προβάλλεται μεταγλωττισμένο με τις φωνές των Έλενας Δελακούρα, Ανδρέα Ευαγγελάτου, Ουρανίας Φουρλάνου, Πέτρου Σπυρόπουλου, Βίνας Παπαδοπούλου, Γιάννη Υφαντή, Ακίνδυνου Γκίκα, Βαγγέλη Ρόκου και Νικολέτας Κουνενιδάκη.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… H 13χρονη Άινμπο ζει στα βάθη του Αμαζονίου με τη φυλή της. Μια μέρα, η Άινμπο ανακαλύπτει πως η φυλή της κινδυνεύει. Όχι μόνο απειλείται από το κακό πνεύμα του Γιακουρούνα, αλλά και ολόκληρη η ζούγκλα καταστρέφεται από ανθρώπους που την εκμεταλλεύονται για βιομηχανική εξόρυξη. Μαζί με το κωμικό δίδυμο πνευματικών οδηγών, τον αξιολάτρευτο Ντίλο και τον αγαθούλη Βάκα, η Άινμπο αποφασίζει να σώσει τη φυλή της.

Προβάλλονται ακόμη οι ταινίες:

Ο Κήπος των Φίντζι Κοντίνι (ll Giardino dei Finzi-Contini)

Το έξοχο αντιρατσιστικό δράμα του Βιτόριο ντε Σίκα, βραβευμένο το 1970 με το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας και τη Χρυσή Άρκτο στο Φεστιβάλ Βερολίνου, σε επανέκδοση και ψηφιακά επεξεργασμένη κόπια. Μπορεί η ταινία τού πατέρα τού νεορεαλισμού Βιτόριο ντε Σίκα να μην φτάνει σε αξία και δύναμη τα κλασικά του φιλμ “Ο Κλέφτης Ποδηλάτων”, “Umberto D.” και “Λούστρο Παπουτσιών”, αλλά μισό αιώνα μετά την πρεμιέρα της παραμένει ένα αξιόλογο αντιρατσιστικό δράμα, μία μελέτη για τον άνθρωπο, μια αιχμή για την υποκρισία της μεγαλοαστικής τάξης, τη διείσδυση των φασιστικών απόψεων και πρακτικών ακόμη και σε μη προσβάσιμους φαινομενικά χώρους και κύκλους της κοινωνίας. Η κάμερα του Βιτόριο ντε Σίκα εισβάλλει στους ανθισμένους κήπους της βίλας μιας αριστοκρατικής οικογένειας Εβραίων στη Φεράρα, στη Βόρεια Ιταλία, στα 1938, όπου κυριαρχούσε ο Μουσολίνι. Οι συναισθηματικές περιπέτειες των παιδιών της πλούσιας οικογένειας θα γίνουν ακόμη πιο περίπλοκες και θα δοκιμαστούν οι αντοχές τους όταν οι νέοι ρατσιστικοί νόμοι θα αρχίσουν να εφαρμόζονται.

Στην ταινία, που μάλλον δεν πρέπει να μας παραξενεύει ότι αν και με 50 χρόνια στην πλάτη της παραμένει σε μεγάλο βαθμό αγέραστη και σίγουρα η καλύτερη επιλογή της εβδομάδας, πρωταγωνιστούν οι Ντομινίκ Σαντά, Λίνο Καπολίτσιο, Χέλμουντ Μπέργκερ, Φάμπιο Τέστι, Ρόμολο Βάλι, Κατίνα Μορισάνι, Μπάρμπαρα Πιλαβίν κ.ά.

Kerr

Αλληγορικό τουρκικό ψυχολογικό θρίλερ του Ταϊφούν Πιρσελίμογλου, που βραβεύτηκε στο 58ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αττάλειας με το “Χρυσό Πορτοκάλι” και είναι -εκτός από τουρκικής- και ελληνογαλλικής παραγωγής (2021), καθώς η φωτογραφία είναι του έμπειρου Ανδρέα Σινάνου και η μουσική του Νίκου Κηπουργού.

Το στόρι θέλει έναν άντρα να επιστρέφει στην πόλη για την κηδεία τού πατέρα του και το ένα παράξενο συμβάν διαδέχεται το άλλο, αφού γίνεται ο μοναδικός μάρτυρας ενός φόνου, η αστυνομία τον παγιδεύει, οι γνωστοί και φίλοι τού εκλιπόντος τον βάζουν ακόμη πιο βαθιά στο μυστήριο, ενώ στην πόλη κηρύσσεται απαγόρευση κυκλοφορίας, λόγω λυσσασμένων σκύλων. Πρωταγωνιστεί ο Ερντέμ Σενοτσάκ.

 

Lifestyle Τελευταίες ειδήσεις