Ο Σον Μπέικερ, σκηνοθέτης της ταινίας Anora, έχει κερδίσει τις εντυπώσεις με το τολμηρό και ρεαλιστικό σινεμά του, φτάνοντας φέτος μέχρι τις υποψηφιότητες των Όσκαρ. Η Anora έχει προταθεί για έξι βραβεία φέτος: Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Καλύτερου Α’ Γυναικείου Ρόλου, Καλύτερου Β’ Ανδρικού Ρόλου, Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου και Καλύτερου Μοντάζ.
Γνωστός για την ωμή και αληθινή προσέγγισή του σε κοινωνικά ζητήματα, ο Σον Μπέικερ φέρνει στη μεγάλη οθόνη ιστορίες από τις παρυφές της κοινωνίας, παρουσιάζοντας χαρακτήρες που σπάνια βλέπουμε στο mainstream Χόλιγουντ. Από το Tangerine, που γυρίστηκε με iPhone και εστίασε στις ζωές τρανς εργατριών του σεξ στο Λος Άντζελες, μέχρι το Red Rocket, που ακολουθεί έναν ξεπεσμένο πορνοστάρ, και τώρα την ρομαντική κωμωδία Anora, ο σκηνοθέτης παραμένει πιστός στο κοινωνικό του βλέμμα κι έχει μπει δυναμικά στην κούρσα των φετινών Όσκαρ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Με την Anora, εξερευνά την ιστορία μιας νεαρής εξωτικής χορεύτριας που παντρεύεται τον γιο ενός Ρώσου ολιγάρχη, μπλέκοντας σε μια ξέφρενη ιστορία αγάπης, εκμετάλλευσης και κοινωνικής κριτικής. Η ταινία θριάμβευσε στις Κάννες, αποσπώντας τον Χρυσό Φοίνικα στο 77ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών τον περασμένο Μάιο – μια σπουδαία διάκριση, καθώς είναι η πρώτη φορά από το 2011, με τον Τέρενς Μάλικ, που απονέμεται σε Αμερικανό σκηνοθέτη.
Ο Μπέικερ ισορροπεί μοναδικά ανάμεσα στον ανεξάρτητο κινηματογράφο και την αναγνώριση της βιομηχανίας του Χόλιγουντ, παραμένοντας ένας «outsider-insider» δηλαδή κάποιος που ζει στο περιθώριο, αλλά ξέρει πώς να φέρει αυτές τις ιστορίες στο κέντρο της προσοχής.
Το «Anora», ένα μοντέρνο «Pretty Woman» έρχεται να προστεθεί στην παραπάνω αντιστοιχία, αφού αφηγείται την ιστορία μιας μοντέρνας Σταχτοπούτας, μιας στρίπερ (την υποδύεται η Μάικι Μάντισον) που βρίσκει τη δική της «κολοκύθα» συνάπτοντας έναν γάμο – αστραπή με ένα Ρώσο πάμπλουτο γόνο προτού, φυσικά, όλα καταρρεύσουν.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο Σον Μπέικερ φτάνει στα φετινά Όσκαρ ως ένας από τους πιο απροσδόκητους αλλά και πιο συναρπαστικούς υποψηφίους. Η Anora έχει συγκεντρώσει έξι υποψηφιότητες, με τον ίδιο να διεκδικεί το βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας – δίπλα σε «βαριά» ονόματα (Μπρέιντι Κορμπέ – The Brutalist, Τζέιμς Μάνγκολντ – A Complete Unknown, Ζακ Οντιάρ – Emilia Perez και Κοραλί Φαρζά – The Substance) αλλά η τολμηρή και ρεαλιστική ματιά του τον έχει κάνει να ξεχωρίσει.
Οι πιθανότητές του δεν είναι αμελητέες. Το γεγονός ότι η ταινία απέσπασε τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες έχει ενισχύσει το προφίλ της, ενώ η αποδοχή της από τους κριτικούς και το κοινό δείχνει ότι μπορεί να κάνει την έκπληξη.
Αν και θεωρείται outsider απέναντι σε πιο εμπορικές επιλογές, η ακαδημία έχει δείξει τα τελευταία χρόνια μεγαλύτερη προθυμία να επιβραβεύσει ανεξάρτητες και πρωτότυπες φωνές, κάτι που θα μπορούσε να λειτουργήσει υπέρ του Μπέικερ. Το αν θα φύγει με το χρυσό αγαλματίδιο παραμένει ανοιχτό, αλλά το σίγουρο είναι ότι η πορεία του στα Όσκαρ φέτος τον εδραιώνει ως μια από τις πιο ενδιαφέρουσες φωνές του σύγχρονου αμερικανικού κινηματογράφου.