Τελικά όταν υπάρχουν ιδέες ισχύει το «λεφτά υπάρχουν», αφού ο τομέας των νέων τεχνολογιών γνωρίζει άνθηση στη χώρα μας και οι ιδέες πωλούνται στο εξωτερικό. Χωρίς να χρειάζονται μεγάλα κεφάλαια, χωρίς ιδιαίτερα γραφειοκρατικά εμπόδια, χωρίς εγκαταστάσεις και γραφεία, ομάδες εξειδικευμένων επαγγελματιών μπορούν με μία έξυπνη και λαμπρή ιδέα να πετύχουν, να βγάλουν χρήματα και να εξάγουν τα προϊόντα τους.
Η Σοφία Παπαϊωάννου απόψε το βράδυ μέσα από την εκπομπή της «360°» στον ALPHA, κάνει έρευνα στον κόσμο των επιτυχημένων start ups, των νέων επιχειρήσεων που βασίστηκαν σε μία ιδέα με ελάχιστο κόστος και κατάφεραν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους εκτός των ελληνικών συνόρων. Οι βασικοί συντελεστές των επιχειρήσεων αυτών εξηγούν στην κάμερα της εκπομπής τη συνταγή της επιτυχίας τους και τα μυστικά πίσω από τις ιδέες τους.
Ένας από τους πλέον επιτυχημένους επιχειρηματίες στο χώρο των start ups είναι ο Μάρκος Βερέμης, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Upstream που εξειδικεύεται στο ψηφιακό μάρκετινγκ. Στο συγκεκριμένο τομέα η εταιρεία του συγκαταλέγεται στις 5 καλύτερες στον κόσμο, ενώ ο ίδιος βραβεύθηκε ως επιχειρηματίας της χρονιάς το 2013 από την «Ernst & Young». Τα έσοδα της Upstream πέρυσι ανήλθαν σε 95 εκατομμύρια ευρώ με τις περισσότερες δραστηριότητές της να λαμβάνουν χώρα στο εξωτερικό και το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού της να εργάζεται στον Γέρακα. «Η εταιρεία ξεκίνησε όταν εγώ και ο συνεργάτης μου σκεφτήκαμε να χρησιμοποιήσουμε το κινητό τηλέφωνο σαν ένα εργαλείο διαφήμισης και μάρκετινγκ σε καταναλωτές. Έτυχε τότε να μην το έχουν κάνει άλλες εταιρείες. Ασχολούνταν όλοι τότε με τα κομπιούτερ και όχι με τα κινητά», λέει ο Μάρκος Βερέμης. «Όταν το κράτος κατέρρευσε βρέθηκαν πολλοί πληροφορηκάριοι εκτός δουλειάς, πολλοί άρχισαν να σκέφτονται ότι δεν έχουν τίποτα να χάσουν να ξεκινήσουν κάτι δικό τους. Πλέον έχουμε πολλές εταιρείες που ξεκινάνε σε αυτόν το χώρο», επισημαίνει στην κάμερα της εκπομπής.
Η Σοφία Παπαϊωάννου συνάντησε και τον Γιώργο Τζιραλή, το διαχειριστή του Openfund, που έχει συγκεντρώσει 10 εκατομμύρια ευρώ με σκοπό να τα διαθέσει για επενδύσεις σε καινοτόμες ιδέες, ο οποίος τονίζει πως «Εμείς πιστεύουμε ότι στα επόμενα δέκα χρόνια μία στις τρείς μεγάλες εταιρείες που θα δημιουργηθούν στην Ελλάδα θα είναι εταιρείες τεχνολογίας και θα είμαστε πολύ ευτυχείς αν μπορέσουμε να βοηθήσουμε με κάποιο τρόπο κάποιες από αυτές να συμβούν».
Προγράμματα όπως το Taxibeat, μέσω του οποίου μπορεί κανείς να βρει τα ταξί που είναι πιο κοντά του διαθέσιμα, να δει τις κριτικές των προηγούμενων επιβατών για τους οδηγούς και να καλέσει το ταξί που προτιμά με ένα κλικ χωρίς επιπλέον χρέωση «γεννήθηκε» στην Ελλάδα και πουλήθηκε και στο εξωτερικό. Επίσης, τρεις νέοι με έδρα τον Βόλο είχαν πριν ένα χρόνο την ιδέα να σχεδιάσουν μία διαδικτυακή πλατφόρμα ενοικίασης κάθε είδους σκάφους, από μικρές βάρκες μέχρι μεγάλα γιοτ και να φέρουν κοντά τον ιδιοκτήτη του σκάφους με τον ενοικιαστή. Στην κάμερα της εκπομπής μιλάνε ακόμα οι δημιουργοί του Cookisto, της πλατφόρμας που φέρνει σε επαφή καταναλωτές με μάγειρες που βρίσκονται σε μικρή απόσταση για να αγοράζουν φρεσκομαγειρεμένο φαγητό, του Biobox για βιολογικά προϊόντα, του DoctorAnytime για το κλείσιμο ραντεβού με γιατρούς και του Dopios, της υπηρεσίας που ειδικεύεται σε ιδιωτικές ξεναγήσεις μέσα από τα μάτια των ντόπιων.
Απόψε το βράδυ, στις 23:45, μέσα από την εκπομπή της «360°» στον ALPHA, η Σοφία Παπαϊωάννου συναντά ανθρώπους που βασίστηκαν σε μία ιδέα και με ελάχιστο κόστος κατάφεραν υλοποιώντας την να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους εκτός των ελληνικών συνόρων.
Γρηγόρης Μελάς