Χρονιά ήταν… και πέρασε! Όπως κάθε χρόνο λοιπόν, στις αρχές του κάθε καινούργιου έτους, έτσι και φέτος οι τηλεοπτικοί σταθμοί είδαν τις επιδόσεις τους για το έτος που πέρασε, μέσα από τις μετρήσεις τηλεθέασης της Nielsen Audience Measurement.
Ποιος τηλεοπτικός σταθμός συγκέντρωσε τους περισσότερους τηλεθεατές στη συχνότητά του και βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης; Ποιοι τηλεοπτικοί σταθμοί όμως, συγκέντρωσαν περισσότερους τηλεθεατές το 2013 σε σχέση με το 2012, αλλά και ποιοι μέτρησαν απώλειες; Οι μετρήσεις τηλεθέασης της Nielsen τα αποκαλύπτουν όλα, βάζοντας κάθε κανάλι… στη θέση του, σύμφωνα βεβαίως με τις επιλογές των τηλεθεατών.
Όπως βλέπουμε λοιπόν από τον παρακάτω πίνακα, στην κορυφή της κατάταξης για το 2013 στο γενικό σύνολο βρέθηκε και πάλι το MEGA, αφού το κανάλι της Μεσογείων σημείωσε το υψηλότερο ποσοστό, έστω και με απώλεια 1,6 επί των ποσοστών του σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Στη δεύτερη θέση της κατάταξης βρέθηκε ο ΑΝΤ1, ανεβάζοντας τα ποσοστά του το 2013 κατά 1 μονάδα από το 2012.
Την υψηλότερη άνοδο επί των ποσοστών του τη χρονιά που ολοκληρώθηκε σε σχέση με την προηγούμενη φαίνεται ότι είχε ο ALPHA, ενώ τη μεγαλύτερη απώλεια η ΝΕΤ. Βέβαια, οφείλω να αναφέρω ότι οι μετρήσεις τηλεθέασης για τα κανάλια της ΕΡΤ είναι έως τις 11 Ιουνίου 2013 που η κυβέρνηση έβαλε λουκέτο στη συχνότητά τους. Επίσης, στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε και τις επιδόσεις της ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ που ξεκίνησε να εκπέμπει από τις 10 Ιουλίου 2013, αλλά και του Ε από τις 7 Οκτωβρίου 2013.
Αναλυτικά λοιπόν ο πίνακας με τις επιδόσεις των τηλεοπτικών σταθμών (μερίδιο %) στο γενικό σύνολο για τα έτη 2013 και 2012, καθώς και οι διαφορές που σημείωσαν είναι οι εξής:
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ | ΜΡΔ % 2013 | ΜΡΔ % 2012 | ΔΙΑΦΟΡΑ |
MEGA | 20 | 21,6 | -1,6 |
ANT1 | 17,8 | 16,8 | +1 |
ALPHA | 13,9 | 12 | +1,9 |
STAR | 10,7 | 10,7 | 0 |
ΣΚΑΪ | 9,6 | 7,9 | +1,7 |
ΝΕΤ | 6,2 | 8,1 | -1,9 |
ΕΤ-1 | 2,9 | 3,1 | -0,2 |
ΕΤ-3 | 3,5 | 3,8 | -0,3 |
ΔΤ | 4,0 | – | – |
Ε | 1,7 | – | – |
Όσον αφορά το «δυναμικό κοινό», δηλαδή τους τηλεθεατές ηλικίας 15 έως 44 ετών, για το οποίο γίνεται συχνά λόγος, στην κορυφή της κατάταξης βρέθηκε και το 2013 το MEGA, σημειώνοντας όμως, πτώση 1,4 μονάδες στα ποσοστά του, ενώ τη μεγαλύτερη αύξηση παρατηρείται ότι σημείωσε ο ALPHA, ανεβάζοντας τα δικά του ποσοστά κατά 1,7 μονάδες.
Αναλυτικά λοιπόν ο πίνακας με τις επιδόσεις των τηλεοπτικών σταθμών (μερίδιο %) στο δυναμικό κοινό για τα έτη 2013 και 2012, καθώς και οι διαφορές που σημείωσαν είναι οι εξής:
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ | ΜΡΔ % 2013 | ΜΡΔ % 2012 | ΔΙΑΦΟΡΑ |
MEGA | 19 | 20,4 | -1,4 |
ANT1 | 18,2 | 17,3 | +0,9 |
ALPHA | 14,9 | 13,2 | +1,7 |
STAR | 13,4 | 14,3 | -0,9 |
ΣΚΑΪ | 7,9 | 7,3 | +0,6 |
ΝΕΤ | 3,6 | 5,2 | -1,6 |
ΕΤ-1 | 2,3 | 2,6 | -0,3 |
ΕΤ-3 | 1,9 | 2,1 | -0,2 |
ΔΤ | 2,5 | – | – |
Ε | 1,0 | – | – |
Έτσι λοιπόν «ψήφισαν» οι τηλεθεατές το 2013, όπως έδειξαν οι «κάλπες» της Nielsen Audience Measurement. Τώρα τα επιτελεία των τηλεοπτικών σταθμών πρέπει να πείσουν τους τηλεθεατές να τους «ψηφίσουν» κι αυτή τη χρονιά!