Ολοκληρώθηκαν πριν από λίγο οι συναντήσεις των τριών δισκογραφικών εταιρειών με την ΕΡΤ κατά τις οποίες τα στελέχη της δημόσιας τηλεόρασης τους ενημέρωσαν για τις υποχρεώσεις που θα αναλάβουν για να συμμετέχουν στον «ελληνικό τελικό».
Όπως πρώτα είχαμε αναφέρει μέσα από το newsit.gr από τα είκοσι τραγούδια που είχαν κατατεθεί από τις δισκογραφικές εταιρείες η οργανωτική επιτροπή ενέκρινε τα τρία που πληρούσαν τις προϋποθέσεις που είχαν θέσει για καλλιτεχνική αρτιότητα με ελληνικό στίχο και ελληνικό ηχόχρωμα.
Έτσι την Τρίτη και σήμερα έγιναν κατά σειρά οι συναντήσεις με τις τρεις δισκογραφικές εταιρείες: τη SPIDER MUSIC για το συγκρότημα «Χοροσταλίτες», τη SPICY MUSIC για την Αρετή Κετιμέ και την PANIK MUSIC για τη Γιάννα Τερζή.
Στις συναντήσεις παρίστατο ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΤ Βασίλης Κωστόπουλος και αφού ενημερώθηκαν προφορικώς τους αντιπροσώπους των δισκογραφικών εταιρειών, τους δόθηκε και σχέδιο για το ιδιωτικό συμφωνητικό που πρέπει να υπογράψουν ώστε να συμμετέχουν στον «ελληνικό τελικό».
Τα κυριότερα σημεία αυτής της συμφωνίας αναφέρουν ότι «η εταιρεία θα δηλώσει εγγράφως ότι αποδέχεται πλήρως και ανεπιφυλάκτως τον κανονισμό της EBU για τη διεξαγωγή του διαγωνισμού Eurovision Song Contest 2018.Ενδεικτικά, αναφέρονται οι κάτωθι υποχρεώσεις:
-το τραγούδι (στίχοι και μουσική) που θα συμμετάσχει δεν έχει κυκλοφορήσει στο εμπόριο,
δεν έχει παρουσιασθεί δημόσια με οποιονδήποτε τρόπο εν όλω ή εν μέρει πριν την 1η Σεπτεμβρίου του έτους 2017
-η μέγιστη διάρκειά του δεν θα υπερβαίνει τα τρία (3’) λεπτά,
-ο/η ερμηνευτής/ερμηνεύτρια θα ερμηνεύσει/εκτελέσει ζωντανά στη σκηνή το ανωτέρω τραγούδι, που πρέπει να συνοδεύεται από ηχογραφημένη μουσική συνοδεία (backing – track),
-κάθε παρουσίαση πρέπει να αποτελείται από έξι το πολύ άτομα στη σκηνή
-η σκηνική παρουσίαση θα πρέπει να είναι ίδια σε όλες τις δοκιμές και κατά τη διάρκεια των ζωντανών σόου,
-αλλαγές στους στίχους, στους καλλιτέχνες, στον τίτλο του τραγουδιού και στη γλώσσα της ερμηνείας- εκτέλεσης (καθώς και σε όλο το έντυπο υλικό, όπως φυλλάδια, εξώφυλλα υλικών φορέων ήχου κ.λ.π.) επιτρέπονται μόνο μέχρι την ημερομηνία συνάντησης των επικεφαλής των Αντιπροσωπειών στη Λισαβόνα,
-οι στίχοι ή και η παρουσίαση του τραγουδιού δεν θα πρέπει να δυσφημούν τα σόου, τον Διαγωνισμό της EUROVISION ως τέτοιο ή την EBU».
Στην ίδια συμφωνία αναφέρεται ότι «η ΕΡΤ έχει το αποκλειστικό δικαίωμα καθορισμού της οργάνωσης και παραγωγής του Ελληνικού Τελικού, συμπεριλαμβανομένης της καλλιτεχνικής, αισθητικής και τηλεοπτικής αρτιότητας του παραγόμενου προϊόντος», τονίζοντας ότι μετά τη διενέργεια του «ελληνικού τελικού» η δισκογραφική εταιρεία που θα έχει το τραγούδι που θα προκριθεί ως η επίσημη συμμετοχή της Ελλάδας στο φετινό διαγωνισμό, «οφείλει να μεριμνήσει για την υλοποίηση και να αναλάβει την πλήρη οικονομική κάλυψη των κάτωθι:
-Τον δημιουργικό και καλλιτεχνικό σχεδιασμό της σκηνικής παρουσίας της ελληνικής συμμετοχής,
-Την παραγωγή του βίντεο κλιπ του τραγουδιού του τραγουδιού της ελληνικής συμμετοχής. -Για την εκτέλεση της υποχρέωσής της αυτής η Εταιρεία αναλαμβάνει να αποστέλλει προς έγγραφη έγκριση στις αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΡΤ όλα τα δημιουργικά πριν από την παραγωγή τους. Σε κάθε περίπτωση ο λογότυπος της ΕΡΤ θα πρέπει να αποτυπώνεται στα υλικά, έντυπα, ηλεκτρονικά, banner, καταχωρήσεις, κ.λ.π.
-Τα αεροπορικά εισιτήρια της ελληνικής αποστολής στη Λισαβόνα, εκτός από εκείνα των υπαλλήλων της ΕΡΤ που θα συμμετέχουν στην αποστολή
-Τα έξοδα εκτός έδρας της ελληνικής αποστολής στη Λισαβόνα, εκτός από εκείνα των υπαλλήλων της ΕΡΤ που θα συμμετέχουν στην αποστολή,
-Τα έξοδα διαμονής της ελληνικής αποστολής στη Λισαβόνα, εκτός από εκείνα των υπαλλήλων της ΕΡΤ που θα συμμετέχουν στην αποστολή
-Το κόστος σκηνογραφίας και την αμοιβή του σκηνογράφου,
-Τις αμοιβές για τα φωνητικά και τις αμοιβές των χορευτών,
-Την αμοιβή του στυλίστα, του μακιγιέρ και την αμοιβή για το hair – styling,
-Τα έξοδα για την εκτύπωση τουλάχιστον 3.000 Press kit. Για την εκτέλεση της υποχρέωσής της αυτής η Εταιρεία αναλαμβάνει να αποστέλλει προς έγγραφη έγκριση στις αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΡΤ όλα τα δημιουργικά πριν την παραγωγή τους. Σε κάθε περίπτωση ο λογότυπος της ΕΡΤ θα πρέπει να αποτυπώνεται στα υλικά, έντυπα, ηλεκτρονικά, banner, καταχωρήσεις, κ.λ.π.
-Τα έξοδα για την πραγματοποίηση promo tour και όλων των επικοινωνιακών ενεργειών, πέραν εκείνων στις οποίες θα προβεί η ΕΡΤ
-Στο πλαίσιο εκτέλεσης των ανωτέρω υποχρεώσεων της η Εταιρεία δικαιούται να εξεύρει χορηγούς – υποστηρικτές της ελληνικής συμμετοχής στον διαγωνισμό, βάσει των όρων και των προϋποθέσεων που τίθενται από την EBU.
-Η ΕΡΤ αναλαμβάνει αποκλειστικά μόνο την κάλυψη των εξόδων του προσωπικού της που συμμετέχει στην ελληνική αποστολή, καθώς και τα έξοδα συμμετοχής τους στο HoD – HoP Meeting που θα πραγματοποιηθεί στη Λισαβόνα τον Μάρτιο.
Μετά το πέρας του Ελληνικού Τελικού, το πρόγραμμα του/της καλλιτέχνη/καλλιτέχνιδος, ο σχεδιασμός των προωθητικών δράσεων και η φυσική του/της παρουσία σε αυτές, διαμορφώνονται από την εταιρεία από κοινού με τους αρμόδιους υπαλλήλους της ΕΡΤ, βάσει του σχεδιασμού και των αναγκών της δημόσιας τηλεόρασης
Σε κάθε περίπτωση η ΕΡΤ έχει τον πλήρη έλεγχο για την καλλιτεχνική, αισθητική και τηλεοπτική αρτιότητα της σκηνικής παρουσίας της ελληνικής συμμετοχής σε όλες τις φάσεις του Διαγωνισμού.
-Στο πλαίσιο αυτό και για την αμφίπλευρη δέσμευση τήρησης των συμφωνηθέντων, θα υπογραφεί ιδιωτικό συμφωνητικό μεταξύ της ΕΡΤ και της Εταιρείας, ως εκπροσώπου του καλλιτέχνη που θα συμμετάσχει με την Ελλάδα στο διαγωνισμό».
Είναι σαφές ότι φέτος και μετά από πολλά… σχολιανά που έχει ακούσει η ΕΡΤ για τα «έξοδα που βαραίνουν το ταμείο της για το πανηγυράκι της Eurovision» όπως αναφέρουν πολέμιοι του θεσμού, τα στελέχη της δημόσιας τηλεόρασης αποφάσισαν να εξασφαλίσουν και εγγράφως τις δεσμεύσεις των δισκογραφικών εταιρειών πως θα κάνουν όσα πρέπει αλλά και θα καταβάλλουν όσα χρήματα πρέπει για την αξιοπρεπή παρουσία της ελληνικής συμμετοχής στο διαγωνισμό τραγουδιού.
Έτσι λοιπόν, αν και κάποιοι φαίνεται να… δυσανασχετούν με αυτή την απόφαση της ΕΡΤ ωστόσο είναι ξεκάθαρο ότι τα στελέχη της… πετάνε το μπαλάκι στις δισκογραφικές εταιρείες, οι οποίες άλλωστε μέσα από τη συμμετοχή τους στο μουσικό αλλά και τηλεοπτικό θεσμό θα έχουν τεράστια προβολή οπότε και θα πρέπει να αναλάβουν… όσα πρέπει να αναλάβουν…!
Όσες από αυτές λοιπόν αποδεχτούν τους όρους θα πάρουν το «εισιτήριο» για τον «ελληνικό τελικό» διεκδικώντας να εκπροσωπήσουν τη χώρα μας στο φετινό διαγωνισμό τραγουδιού…!