Γιατί δεν έχει επιβληθεί ο Ειδικός Φόρος Τηλεόρασης για τις διαφημίσεις στους τηλεοπτικούς σταθμούς από το 2010 που θεσπίστηκε ρώτησε την Κομισιόν ο Δημήτρης Παπαδημούλης και η απάντηση που έλαβε από τον Πιέρ Μοσκοβισί ήταν “καρφί” για τις προηγούμενες ελληνικές κυβερνήσεις που τον είχαν... παγώσει!
Συγκεκριμένα σε ανάρτηση στην προσωπική του σελίδα ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης δημοσίευσε το ερώτημα που κατέθεσε στην Επιτροπή και στο οποίο ανέφερε ότι:
“Σύμφωνα με το μνημονιακό νόμο 3845/10 και το άρθρο 5.12 επιβάλλεται ειδικός φόρος στις τηλεοπτικές διαφημίσεις, που καταβάλλεται στο ελληνικό δημόσιο από τους τηλεοπτικούς σταθμούς, ο οποίος, ωστόσο, από το 2010 μέχρι και σήμερα δεν έχει εφαρμοστεί. Με δεδομένο ότι η Τρόικα και οι προηγούμενες ελληνικές κυβερνήσεις είχαν επιδείξει «υπερβολική ευαισθησία» στην απαρέγκλιτη εφαρμογή των μνημονιακών δεσμεύσεων, κυρίως όμως αυτών που αφορούσαν στην κατάργηση εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων και τη μείωση μισθών και συντάξεων, παραβιάζοντας ακόμα το νομικό πλαίσιο της ΕΕ, ερωτάται η Επιτροπή:
-Για ποιο λόγο δεν έχει εφαρμοστεί από το 2010 η επιβολή του ειδικού φόρου στις διαφημίσεις, στερώντας πολλά έσοδα από τον ελληνικό προϋπολογισμό, που σύμφωνα με υπολογισμούς μόνο για το 2014 ήταν 50-60 εκατ. ευρώ;
-Ποιες ήταν οι εκτιμήσεις για τα έσοδα αυτού του φόρου από το 2010 μέχρι σήμερα και ποια τα «ισοδύναμα μέτρα», που τελικά κλήθηκε να πληρώσει ο ελληνικός λαός;
-Σκοπεύει να πάρει πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση της ενίσχυσης εθνικών προσπαθειών για έναν δίκαιο επιμερισμό των φορολογικών βαρών και κατ’ επέκταση για τη δίκαιη δημοσιονομική εξυγίανση των κρατών μελών της Ευρωζώνης και εάν ναι, με ποιον τρόπο;”
Την απάντηση εξ ονόματος της Επιτροπής έδωσε ο Επίτροπος Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων, Πιέρ Μοσκοβισί, αναφέροντας γραπτά ότι:
“Κάθε ερώτηση που αναφέρεται σε έλλειψη ή ανεπαρκή εφαρμογή θεσπισθείσας εθνικής νομοθεσίας στην Ελλάδα πρέπει να απευθύνεται στις ελληνικές αρχές. Η Επιτροπή δεν διαθέτει εκτιμήσεις για τα έσοδα που θα έπρεπε να έχουν προκύψει από την καταβολή του φόρου διαφήμισης. Από την έναρξη το 2010 του προγράμματος οικονομικής προσαρμογής, η Επιτροπή έχει επανειλημμένως προβεί σε παραινέσεις προς τις ελληνικές αρχές για τη δίκαιη κατανομή του βάρους της προσαρμογής σε ολόκληρο τον πληθυσμό και ιδίως για την προστασία των πλέον ευάλωτων πληθυσμιακών ομάδων”.
Με την απάντησή του αυτή ο Επίτροπος “καρφώνει” τις προηγούμενες κυβερνήσεις “πετώντας” σε αυτές το “μπαλάκι”… και τις ευθύνες για τη μη τήρηση του νόμου. Αξίζει δε να αναφέρω ότι η είσπραξη του Ειδικού Φόρου Διαφήμισης είναι στο επίκεντρο του “πολέμου” μεταξύ της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ με τηλεοπτικούς σταθμούς, ενώ πολλές φορές μέλη της κυβέρνησης χρησιμοποιούν ως επιχείρημα για να ασκήσουν κριτική σε όσα συμβαίνουν στο χώρο των ΜΜΕ, αγνοώντας όμως τις οφειλές των πολιτικών κομμάτων, μεταξύ αυτών και του ΣΥΡΙΖΑ, στους τηλεοπτικούς σταθμούς!