Media

Το ταμείο της τηλεθέασης για το 2024: Οι νικητές και οι χαμένοι της χρονιάς

Από τις μετρήσεις της Nielsen, αποδεικνύεται πως ο ανταγωνισμός των τηλεοπτικών σταθμών ήταν σκληρός

Αρχές της νέας χρονιάς και στα επιτελεία των τηλεοπτικών σταθμών μελετούν τα στοιχεία τηλεθέασης κάνοντας απολογισμό, αλλά και σχεδιασμό για το 2025.

Όπως αποδεικνύεται από τις μετρήσεις της Nielsen ο ανταγωνισμός των τηλεοπτικών σταθμών ήταν σκληρός, αλλά αποτυπώνουν τους νικητές και τους χαμένους στη μάχη της τηλεθέασης, αποδεικνύοντας συγχρόνως και την ανταπόκριση των επιλογών τους. Επιλογές με τις οποίες κάποιοι αύξησαν τα ποσοστά τους, ενώ άλλοι έκαναν τους τηλεθεατές να αποχωρούν από τις συχνότητές τους.

Στους παρακάτω πίνακες μπορείτε να δείτε την κατάταξη στο γενικό σύνολο (Πίνακας 1) και στο δυναμικό κοινό (Πίνακας 2), όπως προκύπτει από τα στοιχεία τηλεθέασης της Nielsen για το 2024, ενώ στη δεύτερη στήλη κάθε πίνακα αναφέρονται οι αντίστοιχοι μέσοι όροι των τηλεοπτικών σταθμών το 2023, αποτυπώνοντας την άνοδο… ή την πτώση τους!

Όπως βλέπετε λοιπόν στον «Πίνακα 1» στην πρώτη θέση της κατάταξης του 2024 στο γενικό σύνολο βρέθηκε το MEGA διατηρώντας τα ίδια ποσοστά με την προηγούμενη χρονιά, του 2023, καταφέρνοντας έτσι να περάσει τον ALPHA που σημείωσε μείωση των δυνάμεών του. Στην τρίτη θέση βρέθηκε ο ΣΚΑΪ με ελάχιστη μείωση, ενώ ακολουθεί ο ΑΝΤ1 με αύξηση του ποσοστού του, όπως και το STAR που ακολουθεί.

Η αλλαγή στην κατάταξη έρχεται στη συνέχεια, αφού η ΕΡΤ1 σημείωσε μικρή αύξηση δυνάμεων, σε αντίθεση με το ΟΡΕΝ που έχασε αρκετούς τηλεθεατές σημειώνοντας τη μεγαλύτερη μείωση και έτσι κατέληξε στην 7η θέση της κατάταξης, την οποία συμπληρώνουν τα δύο άλλα κανάλια (ΕΡΤ3 και ΕΡΤ2) της δημόσιας τηλεόρασης.

Αλλαγή σημειώθηκε και στην κατάταξη του δυναμικού κοινού, αφού το 2024 οι περισσότεροι τηλεθεατές ηλικίας 18-54 ετών επέλεξαν το MEGA που ναι μεν σημείωσε μείωση των δυνάμεών του τη χρονιά που πέρασε, αλλά μικρότερη από αυτή του ALPHA με αποτέλεσμα να τερματίσει στη δεύτερη θέση. Με λιγότερους τηλεθεατές όμως της συγκεκριμένης ηλικιακής ομάδας έκλεισε η χρονιά και για τους STAR, ΑΝΤ1 και ΣΚΑΪ που ακολουθούν στην κατάταξη, ενώ η ΕΡΤ1 κατάφερε να κερδίσει ορισμένους με αποτέλεσμα να ξεπεράσει και εδώ το ΟΡΕΝ που απέδειξε πως… άνοιξε την πόρτα εξόδου σε αρκετούς τηλεθεατές του.

Τέλος, ελάχιστοι τηλεθεατές ηλικίας 18-54 ετών επέλεξαν τη χρονιά να παρακολουθήσουν τα προγράμματα της ΕΡΤ3 και ΕΡΤ2, με τα οποία κανάλια της δημόσιας τηλεόρασης ολοκληρώνεται η κατάταξη στο «δυναμικό κοινό».

Αυτά λοιπόν είναι τα στοιχεία που προκύπτουν από τη Nielsen για τη χρονιά που ολοκληρώθηκε, αποτυπώνοντας όμως και ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό τηλεθεατών απέχει από τις επιλογές των εθνικής εμβέλειας τηλεοπτικών σταθμών γενικού περιεχομένου.

Το σημαντικότερο μάλιστα στοιχείο που προκύπτει από τα στοιχεία τηλεθέασης είναι ότι το 2024 σε σχέση με το 2023 λιγότεροι τηλεθεατές τόσο στο γενικό σύνολο (71,4% από 73,3%) όσο και στο δυναμικό κοινό (62,5% από 66,5) παρακολούθησαν τους εθνικής εμβέλειας τηλεοπτικούς σταθμούς γενικού περιεχομένου, καθώς μειώθηκε το συνολικό ποσοστό τους. Στοιχείο που θα πρέπει να λάβουν υπόψιν στα επιτελεία των καναλιών καθώς αποδεικνύεται ότι αρκετές από τις επιλογές τους δεν ενδιαφέρουν σημαντική μερίδα του τηλεοπτικού κοινού που χρόνο με το χρόνο απομακρύνεται από τις συχνότητές τους…!

Media
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Media: Περισσότερα άρθρα