Μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης παραχώρησε ο Χρίστος Αντωνιάδης στο Λοιπόν και στην Ρενέ Σαραντινού και μεταξύ άλλων μίλησε για την οικονομική εκμετάλλευση που είχε προσπαθήσει αν του κάνει ένας δικηγόρος.
Πως έχεις διαχειριστεί το χρόνο σου μέσα στην πανδημία;
Επειδή μου αρέσει το σπίτι, είμαι σπιτόγατος, δεν έχει διασαλευτεί η καθημερινότητά μου. Φυσικά μου λείπει να βγαίνω μια φορά στο τόσο, αλλά εφόσον είναι απαραίτητο για να μείνουμε υγιείς, ακολουθώ τις υποδείξεις των ειδικών, πειθαρχώ και δεν παρεκκλίνω των μέτρων, ενώ καμιά φορά, είμαι κι ο γκρινιάρης της παρέας.
Είμαι έτοιμος για την “επόμενη μέρα”, ετοιμάζω καινούργια πράγματα, ενώ αυτές τις μέρες βγαίνει ένα καινούργιο τραγούδι μου, που το αγαπώ ιδιαίτερα, καθώς μετά από πολλά χρόνια, συνεργάζομαι ξανά με τον Πάνο Φαλάρα, που έχει γράψει και τους στίχους του τραγουδιού, σε μουσική Γιώργου Μαργέτη. Ένα ζεϊμπέκικο, από τα ωραιότερα που έχω τραγουδήσει μέχρι τώρα στην καριέρα μου, με τίτλο “Πέσαν οι γέφυρες”.
Υπάρχει διάθεση για δημιουργία κάτω από το πρίσμα των δυσκολιών που βιώνουμε;
Είναι δύσκολο γιατί άμα δε δουλεύεις δεν υπάρχουν χρήματα, κι αυτή η οικονομική πίεση, δε σου δημιουργεί την όρεξη για ν’ ασχοληθείς περισσότερο δημιουργικά με τη δουλειά. Οι προτεραιότητες είναι άλλες, να βρεις χρήματα για να φέρεις τρόφιμα στην οικογένεια, επιβίωση, οπότε η καλλιτεχνική δημιουργία, περνάει σε δεύτερη μοίρα.
Θεωρείς ότι το χρήμα είναι ένα βασικό κίνητρο, ένας παράγοντας για δημιουργία;
Φυσικά και παίζει ρόλο. Αν δεν έχεις να πληρώσεις το ρεύμα σου, θα σκέφτεσαι τα τραγούδια, τους χορούς και τα πανηγύρια; Να είμαστε σοβαροί…Πάνω από ένα χρόνο, ο κλάδος μου απαγορεύεται να εργαστεί, με αποτέλεσμα πολλοίς κόσμος να έχει έρθει στα όρια της ανέχειας.
Ευτυχώς είχα φροντίσει να έχω εισοδήματα από άλλες πηγές, με αποτέλεσμα να μην έχω σοβαρό πρόβλημα. Πολλοί έχουν αλλάξει ασχολία, αντικείμενο εργασίας, για να βγει το διάστημα αυτό, αναφέρομαι σε συναδέλφους, όχι μόνο τραγουδιστές, εννοώ μουσικούς, ανθρώπους που δουλεύουν σε νυχτερινά μαγαζιά.
Έχει χτυπήσει το τηλέφωνό σου για βοήθεια;
Ναι, έχει συμβεί, από ανθρώπους πολύ κοντινούς μου του περιβάλλοντός μου, αλλά και του χώρου μου, εκεί μου ζήτησαν να βοηθήσω και το έκανα, ενώ είμαι διστακτικός σε ανθρώπους που δε γνωρίζω. Δε θα βγω να το διατυμπανίσω δεν είναι πρέπον.
Υπάρχουν άνθρωποι, που επιτηδευμένα έχουν προσπαθήσει να σου αποσπάσουν χρήματα;
Ναι, μου έχει συμβεί, συμβαίνει συνέχεια, όσο πιο προβεβλημένος είσαι, τόσο πιο πολύ συμβαίνει, πιο έντονα. Υπήρξαν εποχές που είχα πολύ συχνές τέτοιες κρούσεις και δεν αντιδρούσα πάντα με τον καλύτερο ευγενικό τρόπο, έχω μιλήσει πολύ άσχημα, ειδικά όταν ήταν πολύ κραυγαλέα η απόπειρα εκμετάλλευσής μου. Μου έχουν ζητήσει χρηματικό ποσό, εκδούλευση, ενώ υπάρχουν επίπεδα και σ’ αυτό…
Τι εννοείς;
Κατεργάρηδες “πανεπιστημίου”, “πεζοδρομίου” και οι “ρούκις”, οι πρωτοεμφανιζόμενοι που προσπαθούν να σε ξεγελάσουν, κι αυτό φαίνεται από χιλιόμετρα. Υπάρχουν περιπτώσεις που μπορεί να έχω εξαπατηθεί και να μην το κατάλαβα ποτέ. Μέχρι και δικηγόροι έρχονται σε σημείο να σου “φάνε” λεφτά, εμένα μου έτυχε, καθώς εκεί που μου είχε πει ότι θα πληρωθεί κάποιο ποσό, μετά να το πολλαπλασιάσει επί δέκα και μέχρι να το πάρω χαμπάρι, έγιναν καπνός τα λεφτά.
Όταν κάποιος γνωστός κι αγαπητός στο ευρύ κοινό, έχει το βήμα και μπορεί να λειτουργήσει ως πρότυπο και καλό παράδειγμα, γιατί να μην αναφερθεί στην αγαθοεργία του, καθώς μπορεί να ενεργοποιήσει κι άλλους;
Είναι σα να ευλογείς τα γένια σου, δε μου αρέσει. Αν αποδεδειγμένα κάποιος συνάνθρωπός μας χρήζει βοηθείας και μπορείς να συμβάλεις, καλό είναι να το κάνεις, είναι καλό και για το κάρμα σου, καθώς πρωτίστως βοηθάς τον εαυτό σου, γιατί αυτό σου έρχεται πίσω με κάποιο τρόπο, πιστεύω στη συμπαντική ενέργεια. Ότι δίνουμε, παίρνουμε, σ’ αυτή τη ζωή.
Ότι έχεις δώσει το έχεις εισπράξει;
Υπάρχουν περιπτώσεις που νομίζεις ότι δεν έχεις πάρει τίποτα, αλλά αν κάνεις μια προσεκτική μελέτη του παρελθόντος, τελικά ναι.
Ο χώρος της μουσικής και του τραγουδιού, είναι μακριά από σκάνδαλα, όπως εκείνα που είδαν το φως της δημοσιότητας και αφορούσαν ανθρώπους του θεάτρου;
Προφανώς όχι, συνέβαιναν συμβαίνουν και θα συμβαίνουν, ενώ μόλις φύγουν τα φώτα της δημοσιότητας από το θέμα, θα συνεχίσουν να συμβαίνουν, γιατί οι καλλιτέχνες είναι ευάλωτοι και άνθρωποι πατώντας πάνω στην ματαιοδοξία τους, προσπαθούν να τους βάλουν να κάνουν πράγματα τα οποία κανονικά ούτε θα σκέφτονταν. Στην καριέρα μου, δεν έχω αφήσει να συμβεί τίποτα, αλλά και μόνο ότι δε ανοίξει ποτέ μια “πόρτα”, επειδή δεν έχεις μπει στη διαδικασία να αφήσεις να συμβούν κάποια πράγματα, αυτό δεν είναι ένα είδος εκβιασμού; Πάρα πολλές φορές στην νεανική μου ηλικία, υπήρξαν “πόρτες” που δεν άνοιξαν ποτέ και που για κάποιους ήταν ορθάνοιχτες, επειδή δε συμμετείχα σε κάποιες συγκεκριμένες παρέες, έλεγα “όχι”, εξαφανιζόμουν, γιατί δεν το άντεχε ο οργανισμός μου, δε θα έκανε καλό στην ψυχή μου. Ήμουν με το παράπονο, γιατί δε μπορούσα να κάνω κάτι εγώ, κι άλλοι το κάνουν; Τότε δεν το καταλάβαινα, μετά από χρόνια ανακάλυψα την πραγματικότητα.
Τι ανακάλυψες;
Ότι υπάρχει τρόπος να εκμεταλλευτείς κάποιες καταστάσεις κατά το δοκούν, κάτι που δεν έκανα ποτέ γιατί δεν το σήκωνε ο οργανισμός μου. Αν τους βγαίνει τόσο άνετα και ανερυθρίαστα, καλά κάνουν και το κάνουν. Βέβαια υπάρχουν και περιπτώσεις που το προσπάθησαν και δεν τους βγήκε πουθενά, δεν προκύπτει σε όλους.
Πως είναι τώρα η προσωπική σου ζωή, καθώς πέρασε αναταράξεις με έναν “χωρισμό” για μικρό χρονικό διάστημα.
Η προσωπική μου ζωή αυτή την εποχή είναι καλύτερη από ποτέ άλλοτε. Δεν είχα χωρίσει, ήμασταν σε μια τεταμένη κατάσταση, αλλά ισορρόπησε το πράγμα.
Πήρατε τις αποστάσεις σας προκειμένου να σώσετε το γάμο σας;
Κρατήσαμε λίγες αποστάσεις για ένα μήνα και μετά, με πιο καθαρό μυαλό, αναθεωρήσαμε τα πράγματα και καταλάβαμε ότι τελικά εμείς πρέπει να είμαστε μαζί.
Μετά από όλο αυτό πως είναι τα πράγματα, ζεις έναν καινούργιο έρωτα με τη γυναίκα σου;
Είναι όλα μέσα στο πρόγραμμα, τα πάνω και τα κάτω. Δε μπορώ να πω ότι ζω έναν καινουργιο έρωτα με τη γυναίκα μου, ζω μια φυσιολογική κατάσταση. Πάντα την αγαπούσα, κι εκείνη με αγαπάει, αυτό δεν άλλαξε ποτέ.
Θέλει αντοχές για να πάρεις το χρόνο της απόστασης από έναν άνθρωπο που αγαπάς;
Ναι, αυτό πιστεύω. Δεν αφήνω τα πράγματα εύκολα, είμαι πεισματάρης.
Ποιος έφυγε από το σπίτι;
Επειδή το σπίτι είναι δικό μου, έχω αυτό το πλεονέκτημα, οπότε εγώ έμεινα…(γέλια) Τέλος καλό, όλα καλά.
Ήταν το αλατοπίπερο στη σχέση σας;
Ναι, το πιστεύω, η απόλυτη ηρεμία είναι βαρετή. Δεν περίμενα να συμβεί αυτό για να το συνειδητοποιήσω ότι αγαπιόμαστε, πήρα τις αποφάσεις μου πριν 11 χρόνια. Πάντα υπάρχει η σκέψη και ο στόχος ενός παιδιού για να ολοκληρωθεί η οικογένεια, δεν έχει συμβεί μέχρι στιγμής, δεν το αποκλείουμε, ελπίζω να συμβεί στο άμεσο μέλλον.
Πως θα είναι η νυχτερινή διασκέδαση μετά την πανδημία;
Μην “κολλάτε” με 5-10 καλλιτέχνες, που αφού τα φέρνουν, τα παίρνουν, μετά από αυτούς τους 10-20 που είναι κάθε 3-4 χρόνια άλλοι στην επικαιρότητα, υπάρχουν άλλες 10000 χιλιάδες από κάτω, που ούτε κατά διάνοια δεν πλησιάζουν αυτά τα νούμερα του νυχτοκάματου τους οι 10-20 προβεβλημένοι. Υπάρχουν καλλιτέχνες καθόλα άξιοι, που μπορεί να βγάζουν 100-200 ευρώ το μήνα κι αν…Αυτοί είναι υποχρεωμένοι να μένουν με τη μαμά τους, δε μπορούν να κάνουν όνειρα, ούτε πλούσια βιντεοκλίπ, ούτε πλουσιοπάροχες παρουσιάσεις, δε μπορούν να βγάζουν τραγούδια με γνωστούς συνθέτες αξίας.
Αν ξεκινήσει ένα σχήμα σ’ ένα μαγαζί, κι έχω κλείσει ένα “Χ” ποσό αρκετά μεγάλο, αλλά παρόλα αυτά στο μαγαζί δεν έχουμε 1000, αλλά 200 άτομα, στο τέλος της βραδιάς δε θα πληρωθώ για να μπορέσουν να πληρωθούν οι μουσικοί, οι τραγουδιστές που παίρνουν 60 ευρώ, οι καθαρίστριες, οι σερβιτόροι…το ξέρει αυτό ο κόσμος; Ο τελευταίος που θα πληρωθεί είναι εκείνος που παίρνει τα 1000 ευρώ. Όλα είναι συνάρτηση της οικονομίας, αν ο κόσμος έχει χρήματα, θα δούμε μια ξαφνική άνθιση, γιατί έχει λείψει πολύ στον κόσμο η νυχτερινή διασκέδαση. Πέρα από τα λίγα συγκεκριμένα πολύ μεγάλα μαγαζιά, της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, η διασκέδαση θα κινηθεί περισσότερο στην τύπου ταβέρνα, που έχει αναβαθμιστεί, σα μικρογραφία μπουζουκιών. Με λιγότερα χρήματα, απ’ ότι σ’ ένα μεγάλο μαγαζί, θα διασκεδάσει είναι πιο άμεσα, γιατί με τους μεγάλους χώρους έχει παραγίνει το κακό, είναι τελείως απρόσωπα, καθώς, εκτός από την πρώτη σειρά τραπεζιών, που έχουν στα 5 μέτρα των καλλιτέχνη μπροστά τους, οι υπόλοιποι τον βλέπουν με τα κιάλια.