Στρατηγικό Σχέδιο για την αναβίωση του ιστορικού οικισμού Χωριό της Χάλκης, το οποίο περιλαμβάνει μελέτη γύρω από τις κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις που δύνανται να προκύψουν από την εφαρμογή του, παρουσίασε σε ειδική εκδήλωση στο Μουσείο Μπενάκη η Deloitte, εστιάζοντας μεταξύ άλλων στην αναστήλωση εγκαταλελειμμένου μνημείου του 4ου αιώνα π.Χ. και την ανάδειξη της περιοχής ως ιστορικό και τουριστικό προορισμό καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Το εν λόγω Στρατηγικό Σχέδιο έρχεται σε συνέχεια αντίστοιχης αφιλοκερδούς Μελέτης που είχε καταρτίσει η Deloitte για το νησί της Αστυπάλαιας το 2021, με στόχο την ανάδειξη του νησιού σε πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης και πόλο έλξης για περισσότερους επισκέπτες και για νέους μόνιμους κατοίκους.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το σχέδιο βήμα – βήμα
Η μελέτη για το Χωριό της Χάλκης, την οποία παρουσίασε ο κος Αγαμέμνων Παπαστεργίου, Consulting Partner & Head of Strategy, Analytics and M&A, της Deloitte Ελλάδος, προτείνει το μοντέλο και τη στρατηγική ανάπτυξης που θα πρέπει να ακολουθήσει σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα το νησί της Χάλκης, προκειμένου να επιτύχει αύξηση του πληθυσμού και της οικονομικής δραστηριότητάς του, χρησιμοποιώντας ως βάση την αναστήλωση και αξιοποίηση των κτηριακών υποδομών του οικισμού Χωριό, ενός μνημείου που χρονολογείται πριν από τον 4ο αιώνα π.Χ. και που για πολλά χρόνια έχει παραμείνει εγκαταλελειμμένο.
Τέχνες και πολιτισμός
Το αναπτυξιακό μοντέλο που προτείνει η Deloitte επικεντρώνεται στον επαναπροσδιορισμό του νησιού σε σημείο αναφοράς τέχνης και δημιουργίας, με απώτερο στόχο τη μετατροπή του οικισμού Χωριό σε ένα ενεργό οικοσύστημα πολιτισμού που θα μπορεί να στεγάζει εκθεσιακούς και μουσειακούς χώρους φιλοξενίας προσωρινών και μόνιμων εκθέσεων διεθνούς φήμης, δημιουργικούς καλλιτέχνες, χώρους εκπαίδευσης και πώλησης τέχνης, καθώς και δράσεις για την προσέλκυση θεματικού τουρισμού.
Όλο το χρόνο
Η νέα ταυτότητα του νησιού, σε συνδυασμό με μια σειρά προτεινόμενων μηχανισμών, που θα λειτουργήσουν υποστηρικτικά του προτεινόμενου αναπτυξιακού μοντέλου, θα προσφέρουν επιπλέον κίνητρα για επίσκεψη και διαμονή, με επίκεντρο της νέους της τις οικογένειες, ενώ η συνεργασία με εταιρείες θα εξασφαλίσει σταθερή ροή επισκεψιμότητας και τους χειμερινούς μήνες.
Το Στρατηγικό Σχέδιο εκπονήθηκε στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Deloitte σε συνεργασία με τον Δήμο Χάλκης και την Axion Hellas. Όπως τόνισε ο CEO της Deloitte Ελλάδος, κος Δημήτρης Κουτσόπουλος: «Η Deloitte, με ιδιαίτερη χαρά και ενθουσιασμό προσφέρει την τεχνογνωσία αλλά και τη μεθοδικότητά χαράσσοντας ένα αναπτυξιακό μοντέλο που θα μετασχηματίσει τη Χάλκη σε ένα πρότυπο οικοσύστημα προορισμού τέχνης και πολιτισμού».