Το δικό της ηλεκτρονικό κατάστημα ετοιμάζεται να δημιουργήσει στην ελληνική αγορά η αμερικανική αλυσίδα ένδυσης GAP. Η διοίκηση της εταιρείας Μαρινόπουλος Σύμβουλοι Επιχειρήσεων, που αναπτύσσει το σήμα Gap και το επίσης αμερικάνικο Banana Rebublic, έλαβε την απόφαση του e-shop, εξαιτίας της ισχυρής πίεσης που προκάλεσε ο κορονοϊός στο λιανεμπόριο, αφού τα καταστήματα παραμένουν κλειστά για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Μέχρι σήμερα ηλεκτρονικές παραγγελίες για προϊόντα GAP, γινόντουσαν είτε μέσα από σελίδα κοινωνικής δικτύωσης που διατηρεί η αμερικανική φίρμα στο Facebook, είτε μέσα από το ηλεκτρονικό κατάστημα Koolfly. Τελευταία δε, προϊόντα της μπορούσε κάποιος να παραγγείλει και μέσα από την πλατφόρμα Skroutz.
Στην ελληνική αγορά η αλυσίδα διατηρεί έξι καταστήματα στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής, όπως Ψυχικό, Κηφισιά, Γλυφάδα, καθώς και στα εμπορικά κέντρα Golden Hall και The Mall Athens στο Μαρούσι, αλλά και Smart Park στα Σπάτα. Πριν από έξι μήνες περίπου είχε προχωρήσει στο κλείσιμο του μοναδικού εκτός Αττικής καταστήματος, στο Ηράκλειο Κρήτης. Αρχές Νοεμβρίου η οικογένεια Μαρινοπούλου που διατηρεί τα δικαιώματα ανάπτυξης του σήματος, υπέγραψε συμφωνία παράτασης των δικαιωμάτων GAP και Banana Republic για την ελληνική αγορά έως τις 31 Ιουλίου 2021. Το 2019, οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 11,64 εκατ. ευρώ, ενώ το 2020 επηρεάστηκαν αρνητικά λόγω του Covid-19.
Η παγκόσμια δράση
Το διεθνές brand, ξεκίνησε σαν ένα κατάστημα στην Ocean Drive του Σαν Φρανσίσκο, το 1969, από το ζεύγος του Ντον και της Ντόρις Φίσερ. Η ονομασία, αναφορά στο generation gap, το χάσμα των γενεών που φαινόταν αγεφύρωτο. Η επιλογή του ονόματος ήταν ιδέα της κυρίας Φίσερ, το εμπόρευμα όμως ήταν ιδέα του κυρίου Φίσερ ο οποίος, εκνευρισμένος γιατί δεν μπορούσε να βρει ένα τζιν Levi’s, (η πιο trendy φίρμα της εποχής) στο μέγεθός του, αποφάσισε να ξεκινήσει ένα κατάστημα με αποκλειστική διάθεση των τζιν Levi’s για όλους, σε όλα τα μεγέθη, πουλώντας ταυτόχρονα και δίσκους.
Το 2019, η GAP συμπλήρωσε 50 χρόνια ζωής και με αφορμή την επέτειο είχε κάνει έναν απολογισμό της πορείας του στην αγορά μόδας, την οποία αποδέχθηκαν πολλοί διάσημοι καλλιτέχνες, καθώς ανάμεσα στα ονόματά που «υιοθέτησαν» το look Gap ήταν ο Άντυ Γούρχολ, η Μαντόνα, Τζιν Κέλλυ, Σάρα Τζέσικα Πάρκερ κι άλλοι.
Η οικονομική κρίση
Το 2002 η οικονομική κρίση «χτύπησε» και την πόρτα της GAP, καθώς την υποχρέωσε να κλείσει το 20% των καταστημάτων λιανικής της και να ρίξει το βάρος της στα Gap Outlets αλλά και σε νέες σειρές, όπως τα τζιν σε έντονα και πολλά χρώματα, καθώς και τα Athleta, ένα γυναικείο αθλητικό brand. Για τις οικολογικές και κοινωνικές της δράσεις κατά καιρούς έχει αποσπάσει διακρίσεις, όπως αυτή του περιοδικού Ethisphere το 2012, που την κατέταξε σαν μία από τις πιο Ηθικές Εταιρείες του κόσμου.