Παρασκευή, 22 Νοε.
13oC Αθήνα

Logistics: Οι παθογένειες που πλήττουν το μπαράζ των επενδύσεων

Logistics: Οι παθογένειες που πλήττουν το μπαράζ των επενδύσεων

Μέσα στον μήνα αναμένεται να προκηρυχθεί και επίσημα ο διαγωνισμός παραχώρησης του ακινήτου στη Φυλή με σκοπό τη δημιουργία ενός από τα ισχυρότερα logistics center της Αττικής.

Πρόκειται για μια εξέλιξη που ενισχύει ακόμα περισσότερα την εγχώρια αγορά logistics, για την οποία υπάρχει μεγάλη ζήτηση καθώς μέσα στην επταετία 2017 έως 2023 έχουν επενδυθεί πάνω από 700 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι τα διαχρονικά προβλήματα του κλάδου παραμένουν. Στο κέντρο logistics που θα δημιουργηθεί θα μετεγκατασταθούν σε ακίνητο 450 στρ. περίπου, στην περιοχή Σπηλιές του Δήμου Φυλής, συνολικά 391 μεταφορικές επιχειρήσεις που λειτουργούν σήμερα στον Ελαιώνα.

Από το Ταμείο Ανάκαμψης μάλιστα θα διατεθούν κονδύλια ύψους 21 εκατ. ευρώ, τα οποία θα αξιοποιηθούν για την μετεγκατάσταση των διαμεταφορέων. Ο προϋπολογισμός της επένδυσης για τη μετεγκατάσταση εκτιμάται σε 32 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των συνοδών έργων, ενώ στο σύνολό της αναμένεται να φτάσει τα 250 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για μία ακόμη εξέλιξη που διευρύνει περαιτέρω τον χάρτη των logistics στην Αττική, καθώς ήδη προ ημερών ανακοινώθηκε η απόφαση του Ομίλου Inter IKEA να επενδύσει στην Ελλάδα συνολικά 70 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου διεθνούς κέντρου διανομής προϊόντων, εμβαδού 50.000 τετραγωνικών μέτρων στον Ασπρόπυργο, σε συνεργασία με τον όμιλο FOURLIS και τη Trade Estates.

Σύμφωνα με το επενδυτικό πλάνο, η κατασκευή του έργου θα ξεκινήσει το 2ο τρίμηνο του 2024 και αναμένεται να ολοκληρωθεί κατά το 3ο τρίμηνο του 2025. Το μέγεθος της κατασκευής του κτιρίου στην αρχική του φάση θα ανέρχεται σε 50.000 τ.μ. και θα διαθέτει 55.000 σύγχρονες θέσεις παλετών. Το Κέντρο θα ξεκινήσει να λειτουργεί άμεσα με την ολοκλήρωση των κατασκευαστικών εργασιών.

Κομβικό ρόλο στην εξέλιξη του κλάδου των logistics, η αξία του οποίου ξεπέρασε το μισό δισ. το 2023, θα παίξουν και άλλες μεγάλες επενδύσεις που δρομολογούνται στο Θριάσιο από την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ –Goldair και την ένωση Hellenic Train – DAMCO, στον Ασπρόπυργο από HIG, Trade Estates, Trastor, καθώς και στη Θεσσαλονίκη από τη Dimand με την Orilina Properties να έχει μπει επίσης στο παιχνίδι.

Οι χρόνιες παθογένειες

Ωστόσο, διαχρονικά είναι τα προβλήματα που μαστίζουν τον κλάδο των ελληνικών logistics και είναι εξαιρετικά δύσκολα να ξεπεραστούν. Με βασικότερη παθογένεια να αποτελεί η έλλειψη υποδομών σε ό,τι αφορά το οργανωμένο και αποτελεσματικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Aκόμη, εντοπίζονται μεγάλες ελλείψεις τόσο σε φορτηγά όσο και σε οδηγούς. Συγκεκριμένα, οι επενδυτές «ψάχνουν με τα κιάλια», εξειδικευμένους επιστήμονες logistians, οδηγούς φορτηγών, μέχρι και χειριστές στοιβασίας.

Τη βιωσιμότητα του κλάδου επηρεάζουν επίσης σημαντικά τόσο η έλλειψη παροχής κινήτρων επιχειρηματικής ανάπτυξης όσο και η έλλειψη χρηματοδοτικών εργαλείων. Αυτή η παγιωμένη κατάσταση δεν επιτρέπει τις ελληνικές επιχειρήσεις του χώρου να γίνουν εξωστρεφείς αλλά αντίθετα η κατάσταση αυτή περιορίζει σημαντικά τις ενέργειές τους.

Τέλος, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι ο μικρός αριθμός ξένων εταιρειών που έχει παρουσία στον εν λόγω κλάδο, καθώς η χώρα δεν πληροί ακόμα τις ιδανικές συνθήκες. Αυτό ωστόσο πρόκειται να επιτευχθεί με τη βελτίωση των εγχώριων υποδομών, είτε μέσα από τα λεφτά του Ταμείου Ανάκαμψης είτε μέσω άλλων χρηματοοικονομικών εργαλείων.

Παράλληλα, με αυτόν τον τρόπο, και οι ελληνικές εταιρείες, που σήμερα είναι στην πλειονότητά τους οικογενειακές, θα καταφέρουν να ψηφιοποιηθούν και να γίνουν πιο εξωστρεφείς, ώστε να μπορούν να είναι ανταγωνιστικές στο διεθνές περιβάλλον.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις