Η Toyota Motor θα εξαγοράσει μετοχές της αξίας 806,8 δισ. γιεν (5,2 δισ. δολαρίων) από μεγάλες ιαπωνικές τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας για την κατάργηση στρατηγικών συμμετοχών με χρηματοοικονομικούς εταίρους, σύμφωνα με δημοσίευση του Bloomberg.
Συγκεκριμένα, οι Mitsubishi UFJ Financial Group, Sumitomo Mitsui Financial Group, Tokio Marine Holdings και MS&AD Insurance Group Holdings προσφέρουν τις μετοχές τους σε 2.781 γιεν ανά τεμάχιο, μια έκπτωση 11% σε σχέση με την τιμή κλεισίματος την Τρίτη, ανέφερε η Toyota σε ανακοίνωσή της.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οι επαναγορές αποτελούν μέρος ενός σχεδίου επαναγοράς ύψους 1 τρισ. γιεν που ανακοίνωσε η Toyota τον Μάιο, και αποσκοπούν, επίσης, στην ικανοποίηση της προσπάθειας της ιαπωνικής κυβέρνησης να πείσει τις μεγάλες επιχειρήσεις να λύσουν τις διασταυρούμενες μετοχικές συμμετοχές που δημιουργήθηκαν επί δεκαετίες για την εδραίωση των επιχειρηματικών σχέσεων.
Ενώ αυτό έχει επιφέρει κάποιο μέτρο λογοδοσίας για τη διοίκηση και βελτίωση της διακυβέρνησης, οι μεγαλύτερες τράπεζες και επιχειρήσεις είχαν αργήσει να διαλύσουν τις συμμετοχές τους. Δεδομένης της κλίμακας και της σημασίας της, η συμφωνία με την Toyota θα μπορούσε να πυροδοτήσει ένα ευρύτερο κύμα χαλάρωσης των μετοχικών δεσμών στην Ιαπωνία.
Για την Toyota, ο στόχος είναι να αυξήσει τις αποδόσεις των μετόχων και να απελευθερώσει κεφάλαια για να επενδύσει στις προσπάθειες να γίνει ουδέτερη ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ανέφερε η εταιρεία σε σημερινή (23.7.2024) της ανακοίνωση.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τον Ιούνιο, το Bloomberg News ανέφερε ότι η Mitsubishi και η Sumitomo σχεδίαζαν να ξεκινήσουν την εκποίηση των μεριδίων τους στην Toyota, αξίας 1,32 τρισ. γιεν. Εκτός από την MS&AD Insurance και την Tokio Marine, η Sompo Holdings κατέχει σημαντικό μερίδιο στην Toyota. Εάν όλοι τους εκποιούσαν μετοχές, το συνολικό ποσό θα ξεπερνούσε τα 3 τρισ. γιεν.
Οι τράπεζες και οι ασφαλιστές φέρονται να σχεδιάζουν να εκποιήσουν τις συμμετοχές τους στην Toyota σε μια εκτεταμένη χρονική περίοδο που θα διαρκέσει μερικά χρόνια, μειώνοντας δραματικά τα μερίδιά τους ή εκποιώντας τα εντελώς.
Ορισμένες ιαπωνικές ασφαλιστικές εταιρείες έχουν ήδη αφήσει να εννοηθεί ότι σχεδιάζουν να μειώσουν σημαντικά ή να εξαλείψουν τις διασταυρούμενες συμμετοχές τους, οι οποίες, σύμφωνα με τις αρχές, αποτελούν αιτία καθορισμού τιμών με εταιρικούς πελάτες.
Η Toyota επιδιώκει, επίσης, να αποδεσμεύσει τις μετοχές της σε διάφορους επιχειρηματικούς εταίρους της. Νωρίτερα φέτος, η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε σχέδια για την πώληση μέρους της συμμετοχής της στον προμηθευτή εξαρτημάτων Aisin. Η Denso και η Toyota Industries δήλωσαν επίσης ότι θα διαλύσουν τις συμμετοχές τους στην Aisin.
Τον Νοέμβριο, η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι θα μειώσει τη συμμετοχή της στον κατασκευαστή ηλεκτρικών εξαρτημάτων Denso στο 20% από 24%. Πριν από αυτό, η Toyota δεσμεύτηκε να πουλήσει μέρος της συμμετοχής της στην εταιρεία τηλεπικοινωνιών KDDI για 250 δισ. γιεν.
Αν και οι πωλήσεις εξυπηρετούν τον σκοπό της απελευθέρωσης χρημάτων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση της στροφής της Toyota προς τα ηλεκτρικά οχήματα, θα χρησιμοποιηθούν επίσης για επαναγορές.