Τη βαθιά κρίση στην οποία βρίσκεται ο κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γερμανία, Volkswagen έδειξαν τα αποτελέσματα τα οποία παρουσίασε σήμερα (30.10.2024) το πρωί για το γ’ τρίμηνο του 2024.
Τους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους, η Volkswagen με έδρα το Βόλφσμπουργκ (Γερμανία) εμφάνισε ένα τελικό αποτέλεσμα ύψους 12,9 δισ. ευρώ. Αυτό είναι περίπου 20% λιγότερο από ό,τι την ίδια περίοδο πέρυσι.
Το περιθώριο κέρδους μειώθηκε επίσης στο εννεάμηνο από 6,9 σε 5,4 %. Στο γ’ τρίμηνο, ήταν τόσο χαμηλό όσο το 3,6%, ενώ τα λειτουργικά κέρδη έπεσαν κατά 42% περίπου στα 2,86 δισ. ευρώ. Ο λόγος για το αδύναμο αποτέλεσμα είναι τα υψηλά πάγια έξοδα και οι δαπάνες αναδιάρθρωσης στη βασική δραστηριότητα και στην Audi.
Ο στόχος για φέτος είναι ένα λειτουργικό περιθώριο κέρδους τουλάχιστον 5,6%. Η VW έχει ήδη αναγκαστεί να αναθεωρήσει προς τα κάτω τις προβλέψεις της δύο φορές τους τελευταίους μήνες.
Η εισηγμένη στο DAX εταιρεία αναμένει λειτουργικά κέρδη 18 δισ. ευρώ για το 2024. Μετά τα τριμηνιαία στοιχεία, είναι πλέον σαφές ότι η VW πρέπει να δημιουργήσει κέρδη άνω των 5 δισ. ευρώ στο τέταρτο τρίμηνο, προκειμένου να επιτύχει τον αυτοεπιβαλλόμενο στόχο. Η VW το έχει επιτύχει αυτό μόνο σε ένα τρίμηνο φέτος.
Η VW παλεύει με την κρίση
Η Volkswagen παλεύει αυτή τη στιγμή με τη μεγαλύτερη κρίση κόστους και δομής στην ιστορία του ομίλου. Τα ταμεία του ομίλου θα στερηθούν αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ στο ορατό μέλλον – μόνο η βασική μάρκα των επιβατικών αυτοκινήτων Volkswagen πρέπει να κάνει βιώσιμες εξοικονομήσεις ύψους δέκα δισεκατομμυρίων ευρώ μέχρι το 2026, προκειμένου να επιτύχει απόδοση 6,5%. Αυτό θα απαιτήσει σκληρές περικοπές στην εταιρεία.
«Τα αποτελέσματα του ενιάμηνου μας αντικατοπτρίζουν ένα δύσκολο περιβάλλον της αγοράς και υπογραμμίζουν τη σημασία της εφαρμογής των προγραμμάτων απόδοσης που έχουμε εισαγάγει σε όλο τον Όμιλο», δήλωσε σήμερα (29.10.2024) ο Antlitz. Μόνο η μάρκα Volkswagen είχε επιτύχει λειτουργικό περιθώριο κέρδους μόλις 2% μετά από εννέα μήνες. «Αυτό δείχνει την επείγουσα ανάγκη για σημαντική μείωση του κόστους και βελτίωση της αποδοτικότητας».
Ο όμιλος VW έχει σήμερα στα βιβλία του δαπάνες αναδιάρθρωσης ύψους 2,2 δισ. ευρώ. Εκτός από το βασικό εμπορικό σήμα, αναδιοργανώνεται ιδιαίτερα η Audi. Στην ομάδα των εμπορικών σημάτων του premium κατασκευαστή, το περιθώριο κέρδους μετά από εννέα μήνες ήταν μόλις 4,5% και επομένως λιγότερο από το μισό σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Γύρος διαπραγματεύσεων με την IG Metall
Τα μέτρα αναδιάρθρωσης έρχονται εν μέσω συνομιλιών για τον επόμενο γύρο σχεδιασμού στη VW και μισθολογικών διαπραγματεύσεων με το συνδικάτο IG Metall.
Την περασμένη Δευτέρα (28.10.2024), το επιχειρησιακό συμβούλιο με επικεφαλής την πρόεδρο Daniela Cavallo παρουσίασε τα σχέδια της διοίκησης, σύμφωνα με τα οποία τουλάχιστον τρία γερμανικά εργοστάσια της VW βρίσκονται στα πρόθυρα της κατάρρευσης. Οι παραγωγικές δυνατότητες θα μειωθούν σε όλες τις εγκαταστάσεις της VW στη Γερμανία, με αποτέλεσμα να χαθούν πιθανότατα δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας στη VW στη Γερμανία.
Σύμφωνα με το Διοικητικό Συμβούλιο, οι εναπομείναντες εργαζόμενοι πρόκειται επίσης να παραιτηθούν από το 10% των μισθών τους σε όλους τους τομείς και, επίσης, να υπομένουν πάγωμα μισθών μέχρι και το 2026. Αυτό από μόνο του θα οδηγήσει σε βιώσιμη εξοικονόμηση περίπου 2 δισ. ευρώ για την κεντρική μάρκα. Συνολικά, εξακολουθεί να υπάρχει ένα κενό 4 δισ. ευρώ στο πρόγραμμα εξοικονόμησης της εταιρείας.
Ο δεύτερος γύρος των συλλογικών διαπραγματεύσεων μεταξύ της διοίκησης και της IG Metall στο Βόλφσμπουργκ έχει προγραμματιστεί για σήμερα. Στον πρώτο γύρο των διαπραγματεύσεων, η VW απέρριψε τα αιτήματα του συνδικάτου για 7% αύξηση του μισθού και ένα βασικό ποσό 170 ευρώ για τους μαθητευόμενους.