Πρόγραμμα μείωσης του κόστους παραγωγής και του κόστους προσωπικού αναμένεται να «τρέξει» ο γίγαντας της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Volkswagen.
Όπως ανακοίνωσε το Διοικητικό Συμβούλιο με επικεφαλής τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου της Volkswagen, Όλιβερ Μπλούμε σε εκδήλωση σήμερα (02.09.24), η εταιρεία σχεδιάζει μια δέσμη μέτρων που είναι πιθανό να προκαλέσει μεγάλες αναταράξεις στο προσωπικό.
Οι συμφωνίες για την ασφάλεια των θέσεων εργασίας και των εργοστασίων στη Γερμανία βρίσκονται στα πρόθυρα της κατάρρευσης, αναφέρει ο γερμανικός τύπος. Παράγοντες του ομίλου κάνουν λόγο για ένα «πιο ολοκληρωμένο πακέτο από ό,τι έχει δει η VW εδώ και δεκαετίες».
Σύμφωνα με αυτό, ο όμιλος πρόκειται να αυξήσει το πρόγραμμα εξοικονόμησης κατά 4 έως 5 δισ. ευρώ, όπως πληροφορήθηκε η Handelsblatt. Έτσι, ο συνολικός όγκος ανέρχεται στα 15 δισ. ευρώ, τα οποία πρέπει να εξοικονομηθούν μέχρι το 2026.
Το πρόσθετο κόστος πρόκειται να εξοικονομηθεί, μεταξύ άλλων, από το προσωπικό. Η διοίκηση σχεδιάζει να ακυρώσει την εγγύηση απασχόλησης για τα έξι δυτικογερμανικά εργοστάσια της VW στο Βόλφσμπουργκ, το Ανόβερο, το Μπράουνσβαϊγκ, το Κάσελ, το Έμντεν και το Σάλτσγκιτερ, η οποία αρχικά είχε διάρκεια έως το 2029. Αυτό θα ανοίξει το δρόμο για υποχρεωτικές απολύσεις.
Η κίνηση αυτή δεν έχει ακόμη συμφωνηθεί με την πλευρά των εργαζομένων. Μέχρι στιγμής, η πρόεδρος του Συμβουλίου Εργαζομένων της VW, Daniela Cavallo, έχει ορίσει την εγγύηση θέσεων εργασίας ως κόκκινη γραμμή που δεν πρέπει να ξεπεραστεί.
Η απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας θα μπορούσε επίσης να συνοδευτεί από το κλείσιμο μεμονωμένων εργοστασίων στη Γερμανία. Εκτός από τις μικρότερες εγκαταστάσεις της VW, όπως αυτές του Osnabrück ή της Δρέσδης, εξετάζονται και μεγαλύτερα εργοστάσια, σύμφωνα με αναφορές από κύκλους του ομίλου. Τουλάχιστον ένα πρόκειται να κλείσει. Θα είναι η πρώτη φορά που ένα εργοστάσιο της VW στη Γερμανία θα πρέπει να κλείσει. «Τώρα πραγματικά δεν υπάρχουν πλέον ταμπού», είπαν.
Αφεντικό της VW Oliver Blume: «Ενεργήστε με συνέπεια τώρα»
Το κεντρικό εκθεσιακό κέντρο στο Isenbüttel είναι ένα δυσδιάκριτο μέρος. Εικόνες από τον ίδιο τον χώρο εκδηλώσεων του ομίλου από εκδηλώσεις της VW τα τελευταία χρόνια μπορείτε να βρείτε στο Instagram, μία από τις οποίες έχει τίτλο «Διαμορφώνοντας το μέλλον μαζί».
Τη Δευτέρα, ένα νέο μέλλον για τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας ξημέρωσε με εντελώς διαφορετικό τρόπο στον κοινό δήμο κοντά στο Βόλφσμπουργκ: Σε μια ενημερωτική εκδήλωση στο Isenbüttel, η διοίκηση ενημέρωσε εκατοντάδες στελέχη της μάρκας VW για τις λεπτομέρειες του αυστηρότερου προγράμματος περικοπών κόστους.
Το μήνυμα είναι πως η Volkswagen πρέπει να μειώσει το κόστος περισσότερο από ποτέ. Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Oliver Blume δήλωσε αυτολεξεί ενώπιον της συγκεντρωμένης ομάδας: οι οικονομικές παράμετροι έχουν στενέψει και πάλι, νέοι προμηθευτές εισέρχονται στην Ευρώπη και η Γερμανία χάνει επίσης το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα. «Σε αυτό το περιβάλλον, ως εταιρεία πρέπει τώρα να δράσουμε με συνέπεια», δήλωσε ο Blume στη συνεδρίαση, η οποία συγκλήθηκε σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Όπως ήταν αναμενόμενο, στη συνεδρίαση δεν υπήρξαν συγκεκριμένα στοιχεία σχετικά με το πόσα δισεκατομμύρια ακριβώς θα πρέπει να αναπροσαρμοστούν προς τα πάνω οι στόχοι κόστους της ίδιας της εταιρείας. Το ακριβές ποσό θα πρέπει ακόμη να διαπραγματευτεί με το συμβούλιο εργαζομένων.
Ωστόσο, η Handelsblatt έμαθε από κύκλους του ομίλου ότι μόνο η βασική μάρκα Volkswagen θα πρέπει να εξοικονομήσει τέσσερα δισεκατομμύρια ευρώ περισσότερα από ό,τι είχε προγραμματιστεί προηγουμένως, προκειμένου να επιτύχει τον τρέχοντα στόχο κόστους. Η Handelsblatt είχε ήδη αναφερθεί στις επιπτώσεις του γεγονότος την περασμένη εβδομάδα και είχε μάθει από κύκλους του Ομίλου ότι η VW θα πρέπει να αυστηροποιήσει μαζικά το πρόγραμμα εξοικονόμησης πόρων.
Για πρώτη φορά στην ιστορία, ένα γερμανικό εργοστάσιο της VW βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάρρευσης
Σε άλλο σημείο, η διοίκηση ήταν ξεκάθαρη και ανακοίνωσε το τέλος του 30ετούς προγράμματος διασφάλισης των θέσεων εργασίας στη VW. «Από την άποψη της εταιρείας, μια αναδιοργάνωση που βασίζεται αποκλειστικά στις δημογραφικές τάσεις δεν είναι επαρκής για να επιτευχθούν οι διαρθρωτικές προσαρμογές που απαιτούνται βραχυπρόθεσμα για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας», σύμφωνα με εσωτερικό σημείωμα.
Το μέλλον των μεμονωμένων εργοστασίων στη Γερμανία είναι επίσης για πρώτη φορά αβέβαιο. Επισήμως, αναφέρεται ότι το κλείσιμο εργοστασίων «δεν μπορεί πλέον να αποκλειστεί». Αυτό που εννοείται, ωστόσο, είναι ότι δεν θα μπορέσει να αποφευχθεί το κλείσιμο τουλάχιστον ενός μεγαλύτερου εργοστασίου, εξηγεί ένας εσωτερικός συνεργάτης. Αυτό σημαίνει ότι στο εξής θα υπάρχει ένα μεγάλο ερωτηματικό πάνω από όλα τα εργοστάσια της VW στη Γερμανία – είτε στη δυτική είτε στην ανατολική Γερμανία, είτε σε εργοστάσια εξαρτημάτων είτε σε εργοστάσια οχημάτων.