Σάββατο, 23 Νοε.
19oC Αθήνα

Z. Bogdanovic, Coca Cola HBC: Ισχυρό εξάμηνο – Πως κινήθηκε η ζήτηση για αναψυκτικά, ποτά ενέργειας και καφέ

Z. Bogdanovic, Coca Cola HBC: Ισχυρό εξάμηνο – Πως κινήθηκε η ζήτηση για αναψυκτικά, ποτά ενέργειας και καφέ

Βελτίωση των οικονομικών μεγεθών πέτυχε η Coca-Cola HBC AG, στρατηγικός εταίρος εμφιάλωσης της The Coca-Cola Company, στο εξάμηνο που έληξε στις 2 Ιουλίου 2021. Αυτό που παρατηρήθηκε ήταν η εκρηκτική αύξηση σε αναψυκτικά με μηδενική ή ελάχιστη ζάχαρη και στα ποτά ενέργειας. Την ικανοποίησή του για την πορεία της εταιρείας εκφράζει ο διευθύνων σύμβουλος Zoran Bogdanovic.

Όπως αναφέρει η εταιρεία, η συνεχιζόμενη ανάκαμψη και η αποτελεσματική εκτέλεση της στρατηγικής οδήγησαν σε επιτάχυνση της δυναμικής και ενίσχυση των μεριδίων αγοράς κατά το δεύτερο τρίμηνο, με αύξηση των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση το πρώτο εξάμηνο κατά 23,1%, σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης.

Τα καθαρά έσοδα σε δημοσιευμένη βάση αυξήθηκαν κατά 14,7% και τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σημείωσαν αύξηση 4% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019 (σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης). Η ενίσχυση των μεριδίων αγοράς σε αξία κατέγραψε αύξηση 50 μονάδων βάσης στην κατηγορία των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων ποτών.

Ανάκαμψη στην κατανάλωση εκτός σπιτιού

Επίσης, σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 15,9% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης. Οι επιδόσεις στο κανάλι της εντός σπιτιού κατανάλωσης διατηρήθηκαν σε συνδυασμό με ανάκαμψη στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης κατά το δεύτερο τρίμηνο.

Σημειώθηκε βελτίωση στα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, χάρη στις αυξήσεις τιμών που εφαρμόστηκαν σε περισσότερες από το 90% των αγορών και στο θετικό μείγμα κατηγορίας προϊόντων, συσκευασίας και καναλιών διανομής. Η προτεραιοποίηση των διαθέσιμων ευκαιριών και η καινοτομία στο πλαίσιο του 24/7 χαρτοφυλακίου προϊόντων ενισχύουν τη δυναμική.

Τα ανθρακούχα αναψυκτικά

Ο όγκος πωλήσεων των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά 16,2%, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες να καταγράφουν αύξηση 37,0% και τα προϊόντα με χαμηλή ή μηδενική ζάχαρη να αυξάνονται κατά 40,3%.

Ο όγκος πωλήσεων των ποτών ενέργειας κατέγραψε αύξηση 66,1%, κυρίως λόγω των καλών επιδόσεων των Monster, Burn και Predator.

Η κατηγορία του καφέ

Όπως παρατηρεί επίσης η εταιρεία, στην έκθεσή της για το εξάμηνο, η επέκταση της διάθεσης του Costa Coffee συνεχίζει να εξελίσσεται με καλούς ρυθμούς. Η στρατηγική στον τομέα του καφέ ενισχύεται με το premium ιταλικό σήμα Caffè Vergnano, η διανομή του οποίου θα ξεκινήσει έως το 2022.

Η λειτουργική μόχλευση και οι εξοικονομήσεις κόστους είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση του περιθωρίου συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών κατά 340 μονάδες βάσης, στο 10,8%.

Εξοικονομήθηκαν κόστη ύψους €120 εκατ. λόγω του COVID-19 το 2020. Από τη διοίκηση αναφέρουν ότι: «Συνεχίζουμε να αναμένουμε ότι από αυτές τις εξοικονομήσεις κόστους θα διατηρήσουμε περίπου €20 εκατ. το 2021 και επομένως τα υπόλοιπα €100 εκατ. θα επιστρέψουν στο δεύτερο εξάμηνο του 2021».

Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:

«Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από το πρώτο εξάμηνο, στη διάρκεια του οποίου αυξήσαμε την ενίσχυση των μεριδίων αγοράς σε αξία, τα έσοδα και την κερδοφορία, ενώ παράλληλα συνεχίσαμε να σημειώνουμε πρόοδο σε σχέση με τις στρατηγικές μας προτεραιότητες. Πιστεύω ότι αυτά τα αποτελέσματα καταδεικνύουν την ισχύ του 24/7 χαρτοφυλακίου προϊόντων μας, των πρωτοβουλιών μας για την αύξηση των εσόδων και της ικανότητας εκτέλεσης της στρατηγικής μας, αλλά και το ταλέντο των ανθρώπων μας, η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα των οποίων θα εξασφαλίσουν την αξιοποίηση των μελλοντικών ευκαιριών για τον Όμιλο. Η δυναμική της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας ενισχύθηκε, καθώς το κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης ανέκαμψε και το κανάλι της εντός σπιτιού κατανάλωσης συνέχισε να αναπτύσσεται. Επιπλέον, σημειώσαμε ανάπτυξη στις αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές μας, παράλληλα με τις σταθερά ισχυρές επιδόσεις των αναδυόμενων αγορών.

Καταγράφουμε εξαιρετικές επιδόσεις στους τομείς που αποτελούν στρατηγικές μας προτεραιότητες και πιο συγκεκριμένα στα ανθρακούχα αναψυκτικά χαμηλής ή μηδενικής ζάχαρης, στα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες και στα ποτά ενέργειας. Ενισχύσαμε τη στρατηγική μας στον τομέα του καφέ με την Caffè Vergnano, που θα αποτελέσει μια premium προσθήκη στο χαρτοφυλάκιό μας, σε συνδυασμό με την ευρεία απήχηση του Costa Coffee. Έχουμε σημειώσει πρόοδο στην ατζέντα μας για έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα με νέες κυκλοφορίες συσκευασιών από 100% ανακυκλωμένο PET.

Ενθαρρυνόμενοι από τις ισχυρές επιδόσεις, και έχοντας επίγνωση των κινδύνων καθώς η πανδημία του COVID-19 εξακολουθεί να έχει αντίκτυπο στις αγορές μας, συνεχίζουμε να αναμένουμε μία ισχυρή ανάκαμψη των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση και πλέον πιστεύουμε ότι μπορούμε να επιτύχουμε αύξηση του περιθωρίου λειτουργικών κερδών της τάξεως των 20-30 μονάδων βάσης φέτος.»

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις