Παρασκευή, 22 Νοε.
20oC Αθήνα

Αγγελάκης: Οι ανατιμήσεις στο κοτόπουλο, οι επενδύσεις και τα σχέδια για τα προψημένα γεύματα

Αγγελάκης: Οι ανατιμήσεις στο κοτόπουλο, οι επενδύσεις και τα σχέδια για τα προψημένα γεύματα

Σε ανατιμήσεις που έφθασαν μέχρι το 8% προχώρησαν ήδη, οι πτηνοτροφικές επιχειρήσεις, ενώ δεν αποκλείεται και το ερχόμενο έτος να ακολουθήσει μία επιπλέον ανατίμηση αυτή τη φορά έως 4%. Τα παραπάνω εκτιμά ο κ. Θάνος Αγγελάκης πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αγγελάκης ΑΕ, συμπληρώνοντας ότι πρόκειται για μικρότερες ανατιμήσεις συγκριτικά με άλλες κατηγορίες τροφίμων.

Όπως εξηγεί, οι ανατιμήσεις αποτελούν αναγκαστική οδό για τις επιχειρήσεις, λόγω της επιβάρυνσης που δέχθηκαν από ανατιμήσεις στα λειτουργικά τους έξοδα και κυρίως στην ενέργεια, που για τις πτηνοτροφικές μονάδες είναι άκρως απαραίτητη επειδή η θέρμανση είναι άκρως απαραίτητη για τα κοτόπουλα.

Καθετοποίηση

Εν τω μεταξύ, η εταιρεία έχει δρομολογήσει επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 20 εκατ. ευρώ, για την επόμενη πενταετία, με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το 2026. Στόχος αποτελεί η καθετοποίηση, καθώς οι επενδύσεις προσανατολίζονται στους τομείς των ζωοτροφών, σε πτηνοσφαγείο, εκκολαπτήριο, νέα μονάδα προψημένων κι έτοιμων γευμάτων, ενώ περιλαμβάνουν κι εκσυγχρονισμό των υπαρχουσών μονάδων. Επιπλέον, στα σχέδια περιλαμβάνεται και η δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου, για παραγωγή ενέργειας προς ίδια χρήση. Για τις επενδύσεις θα χρησιμοποιηθούν ίδια κεφάλαια, καθώς και κεφάλαια από επιδοτήσεις και τραπεζική χρηματοδότηση.

Εν τω μεταξύ, την ερχόμενη άνοιξη πρόκειται να ολοκληρωθεί επένδυση ύψους 2 εκατ. ευρώ σε μηχανολογικό εξοπλισμό και σε συσκευαστικές μηχανές. Πρόσφατα, επίσης, η εταιρεία αγόρασε εκκολαπτήριο στην Αυλώνα, δυναμικότητας 150.000 αυγών την εβδομάδα.

Εξαγωγές

Τα κοτόπουλα Αγγελάκης, με κορωνίδα το «ελαιοπουλάκι» εξάγονται σε περισσότερες από 10 χώρες, από Τσεχία, Ουγγαρία, Αυστρία, Γερμανία μέχρι Χονγκ Κονγκ και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Τον προηγούμενο χρόνο οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 35%, ενώ φέτος «τρέχουν» με ρυθμό ανάπτυξης. Στόχος αποτελεί η διεύρυνση των εξαγωγών σε νέες αγορές, καθώς και σε νέα κανάλια και σημεία πώλησης.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις