Παρασκευή, 15 Νοε.
17oC Αθήνα

Αντιμέτωπο με προσφυγές και σημαντικές καθυστερήσεις το Fly Over Θεσσαλονίκης

Αντιμέτωπο με προσφυγές και σημαντικές καθυστερήσεις το Fly Over Θεσσαλονίκης
Φωτογραφία: Eurokinissi

Αντιμέτωπο με… διαμαρτυρίες, αντιδράσεις και προσφυγές ήταν από την πρώτη στιγμή το σημαντικό, όπως εκτιμούν στο Yπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έργο της κατασκευής του περίφημου Fly Over Θεσσαλονίκης, δηλαδή του εσωτερικού περιφερειακού της Θεσσαλονίκης, με την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου -μήκους 4 χλμ.- σε συνεχή γέφυρα, με ανισόπεδους κόμβους, 10 νέες γέφυρες, νέες σήραγγες.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το Fly Over υπόσχεται να δώσει «ανάσα» στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης. Ωστόσο, κάποιοι κάτοικοι και φορείς της πόλης δεν είχαν φαίνεται την ίδια άποψη και έχουν προχωρήσει σε προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικράτειας (ΣτΕ).

Χτες (9.42024), μάλιστα, έγινε γνωστό ότι το ΣτΕ υψώνει προσωρινά «στοπ» στα έργα κατασκευής του Fly Over περιφερειακού στη Θεσσαλονίκη, την υλοποίηση του οποία έχουν αναλάβει οι ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος μέσω ΣΔΙΤ, με την προσωρινή διαταγή να έρχεται μετά από τις προσφυγές του Συνδέσμου Κατοίκων Κωνσταντινοπουλιτών, του Συλλόγου Προστασίας Σεϊχ Σου και του Συλλόγου Δρομέων.

Βέβαια, έχουμε να κάνουμε με προσωρινή διαταγή αναστολής των εργασιών του Flyover, η οποία ισχύει μέχρι την έκδοση απόφασης επί της αίτησης αναστολής που έχουν καταθέσει οι Σύλλογοι, κ.λπ. η οποία αναμένεται να συζητηθεί στις 17 Απριλίου 2024.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στις αιτήσεις ακύρωσης οι φορείς υπογραμμίζουν, μεταξύ άλλων, ότι με τα έργα θα επέλθει ανεπανόρθωτη βλάβη στο Σέιχ Σου, λόγω των γεωτρήσεων στις όχθες του ρέματος Μαλακοπής, με επακόλουθο την καταστροφή του οικοσυστήματος και τη δημιουργία προϋποθέσεων πλημμυρών, σε περίπτωση έντονων καιρικών φαινομένων.

Κατά άλλες πηγές, έχει γίνει λόγος και για έλλειψη οριστικής κυκλοφοριακής μελέτης και για θέματα που αφορούν την διασφάλιση της ελεύθερης κίνησης οχημάτων εκτάκτου ανάγκης, όπως τα οχήματα ΕΚΑΒ και τα πυροσβεστικά οχήματα. Το εν λόγω έργο έχει δημιουργήσει σημαντικές αντιδράσεις στη Θεσσαλονίκη καθώς πολίτες θεωρούν ότι δημιουργείται κυκλοφοριακό χάος σε συνδυασμό με τα έργα για το Μετρό Θεσσαλονίκης που, όμως, θα παραδοθεί τον ερχόμενο Νοέμβριο.

Το υπουργείο υποδομών επιχειρεί ήδη να δώσει λύσεις, ενώ χτες, ο υφυπουργός Υποδομών, Ν. Ταχιάος, δήλωσε, μεταξύ άλλων, «είμαστε σε συνεννόηση με το υπουργείο Περιβάλλοντος, το οποίο εκπροσωπεί το Ελληνικό Δημόσιο στην όλη διαδικασία, ώστε το συντομότερο δυνατόν να κατατεθεί στις δικαστικές αρχές ο πλήρης φάκελος του έργου προκειμένου να προχωρήσει η εκδίκαση της Αίτησης Αναστολής».

Η εν λόγω προσφυγή στο ΣτΕ, εάν δεν απορριφθεί από το δικαστήριο, θα έχει ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση της προώθησης, άρα και παράδοσης του έργου, ενώ η κατασκευαστική κοινοπραξία των ΑΒΑΞ – Μυτιληναίου θα μπορεί να ζητάει αποζημιώσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη έχει δοθεί μια πρώτη πεντάμηνη παράταση στο έργο με το υπουργείο να αναλαμβάνει την ευθύνη για τις καθυστερήσεις, γεγονός και το οποίο δίνει το δικαίωμα σε ΑΒΑΞ – Μυτιληναίο να ζητήσουν αποζημιώσεις.

Η ολοκλήρωση του έργου της Περιφερειακής, μαζί με το Μετρό της Θεσσαλονίκης που θα δοθεί σε λειτουργία σε λίγους μήνες, πρόκειται να συμβάλλουν καταλυτικά στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, ώστε αυτή να αποκτήσει ένα νέο, σύγχρονο πρόσωπο. Όπως σημείωναν παλιότερα από το υπουργείο, ο οδικός άξονας υψηλών προδιαγραφών θα επιτρέπει την ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού της Θεσσαλονίκης εξασφαλίζοντας τα εξής οφέλη:

  • Αύξηση της οδικής ασφάλειας, λόγω της μείωσης του αριθμού ατυχημάτων (θανατηφόρα ατυχήματα).
  • Περιβαλλοντική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης με τη μείωση του όγκου των κυκλοφορούντων οχημάτων εντός του κέντρου της Θεσσαλονίκης και αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων που ακολουθούν διαδρομές εκτός κέντρου.
  • Βελτίωση στο προσφερόμενο τουριστικό προϊόν της Βόρειας Ελλάδας, καθώς σήμερα δεν είναι ικανοποιητική η προσβασιμότητα στο Αεροδρομίου «Μακεδονία» και στους τουριστικούς προορισμούς της Χαλκιδικής, ιδίως κατά τις περιόδους αιχμής.
  • Δραστική μείωση του χρόνου και του κόστους μεταφορών και η αύξησης της ανταγωνιστικότητας ιδίως του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα της οικονομίας του Μητροπολιτικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις