Δευτέρα, 25 Νοε.
7oC Αθήνα

Αττική Οδός: Ξεκινάει η εποχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Τα διόδια, τα οφέλη για το Δημόσιο, η ισχυροποίηση του ομίλου

Αττική Οδός: Ξεκινάει η εποχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Τα διόδια, τα οφέλη για το Δημόσιο, η ισχυροποίηση του ομίλου
Φωτογραφία: Eurokinissi

Aπό τα μεσάνυχτα του Σαββάτου 5 Οκτωβρίου προς Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2024, η εταιρεία «Νέα Αττική Οδός Παραχώρηση» αναλαμβάνει την εκμετάλλευση και λειτουργία της Αττικής Οδού, μέσω της νέας 25ετούς σύμβασης παραχώρησης στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Πλέον, επισήμως και λειτουργικά, μετά τις ραγδαίες εξελίξεις των τελευταίων εβδομάδων που ακύρωσαν τα σενάρια παράτασης της σύμβασης, η οδική υποδομή περνάει υπό τον έλεγχο του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με το αντίτιμο των διοδίων να «γράφει», με τα νέα δεδομένα, την τιμή των 2,5 ευρώ για τη βασική κατηγορία οχημάτων.

Η συναλλαγή, ως γνωστόν, «έσπασε τα κοντέρ» καθώς καταβλήθηκαν στο Δημόσιο 3,27 δισ. ευρώ, όσο περίπου το 1,5% του ΑΕΠ.

Οι νέες τιμές διοδίων και οι κάρτες

Ήδη, η «Νέα Αττική Οδός» έχει ανακοινώσει ότι από την Κυριακή, 6 Οκτωβρίου 2024, οι τιμές των διοδίων διαμορφώνονται σε 1,25 ευρώ για τα μοτοποδήλατα, σε 2,5 ευρώ για τα ΙΧ (κατηγορίες 2, 3 και 4), σε 6,25 ευρώ για τα μικρά και μεσαία φορτηγά (κατηγορία 5) και σε 10 ευρώ για τα μεγάλα φορτηγά (κατηγορία 6).

Στο ίδιο πλαίσιο και προκειμένου να μην επηρεαστεί η ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων και με γνώμονα την εξυπηρέτηση και την επαρκή ενημέρωση των συνδρομητών, από τις 06.10.2024 η νέα εταιρεία παραχώρησης «Νέα Αττική Οδός Παραχώρηση Μ.Α.Ε.» υπεισέρχεται αυτόματα σε όλες τις συμβάσεις με τους συνδρομητές, στη θέση των Εταιρειών «Αττική Οδός Α.Ε.» και «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.», αναλαμβάνοντας όλα τα σχετικά δικαιώματα και τις υποχρεώσεις από τις συμβάσεις αυτές.

Ως εκ τούτου, οι συσκευές e-PASS (πομποδέκτες) και οι κάρτες διελεύσεων συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται κανονικά και μετά τις 05.10.2024, με μεταφορά των ποσών που αντιστοιχούν στα χρηματικά υπόλοιπα των συνδρομητικών λογαριασμών προπληρωμής.

Επιπλέον, οι συσκευές e-PASS εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο της διαλειτουργικότητας και στους άλλους αυτοκινητοδρόμους, ενώ αντίστοιχα οι πομποδέκτες άλλων αυτοκινητοδρόμων συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται κανονικά και στην Αττική Οδό.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις