Με έντονο τρόπο επανήλθε στην «επιφάνεια» το σενάριο άμεσης ανάληψης της νέας 25ετούς σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, στις 6 Οκτωβρίου.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα, και επειδή πρόκειται για μια σύνθετη σύμβαση, ήταν ανοιχτό το ενδεχόμενο ενεργοποίησης μια μεταβατικής περιόδου ολίγων μηνών προκειμένου να ολοκληρωθούν μια σειρά από διαδικασίες και να «κλείσουν» εκκρεμότητες. Στο διάστημα αυτό την υποδομή θα «έτρεψε» η υφιστάμενη κοινοπραξία. Ωστόσο, τις τελευταίες ημέρες παρατηρήθηκε η προσπάθεια από πλευράς του Δημοσίου, όπως τουλάχιστον αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, για να μην πάμε στο μεταβατικό μοντέλο, που έτσι κι αλλιώς ήταν υποθετικό (και αν χρειάζονταν) αλλά να αναλάβει τη σύμβαση της Αττικής Οδού κατευθείαν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο προβλεπόμενο χρονικό σημείο της 6ης Οκτωβρίου 2024.
Προς την κατεύθυνση αυτή γίνονται συνεχείς επαφές και ζυμώσεις με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μαζί με τους άλλους εμπλεκόμενους, καθώς ο χρόνος πιέζει.
Σε κάθε περίπτωση, και αν δεν έχουμε πάλι ανατροπές, τότε σε λίγες ημέρες ο οδικός άξονας «περνάει» στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που ήδη έχει προχωρήσει στη σύσταση ειδικού φορέα με την επωνυμία «Νέα Αττική Οδός».
Προφανώς, η επίσπευση των διαδικασιών θα φέρει και το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής προσεχώς, με την καταβολή του αντιτίμου των 3,27 δις ευρώ (με τόσα είχε επικρατήσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ).
Ήδη, από τις 12 Σεπτεμβρίου, έχει υπογραφεί η σύμβαση ανάμεσα σε Δημόσιο, ΤΑΙΠΕΔ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, και προφανώς έχουν υπογραφεί και τα σχετικά έγγραφα με τις τράπεζες που από καιρό έχουν εγκρίνει τη δανειοδότηση του project (συνολικά με 2,7 δις ευρώ).
Με βάση αυτή η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε περιθώριο 5 μηνών μέχρι τη στιγμή που θα παραλάμβανε τον δρόμο και η ανατροπή στο χρονοδιάγραμμα έγινε με πρωτοβουλία του ΥΠΟΜΕ
Υπενθυμίζεται ότι η τιμή των διοδίων θα μειωθεί από τις 6 Οκτωβρίου στα 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ τώρα.