Σε αναζήτηση τεχνικού συμβούλου βρίσκεται η Αττικό Μετρό, οδεύοντας έτσι, προς την υλοποίηση της Γραμμής 4 που θα εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό του Γαλατσίου, καθώς και της Γραμμής 3 που αντιστοίχως απευθύνεται στους κατοίκους Χαϊδαρίου.
Συγκεκριμένα η θέση για τεχνικό σύμβουλο από την Αττικό Μετρό προκηρύχθηκε με σκοπό να βοηθήσει στην υλοποίηση των έργων που αφορούν τη «Γραμμή 4 – τμήμα Α΄: Άλσος Βεΐκου – Γουδή», «Επέκταση της γραμμής 3, τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς», καθώς και των λοιπών έργων του μετρό και του τραμ στην Αττική, αλλά και στην υλοποίηση όλων των δραστηριοτήτων που απαρτίζουν το τεχνικό αντικείμενο της Αττικό Μετρό Α.Ε. και εμπεριέχονται στις αρμοδιότητές της. Η διάρκεια των υπηρεσιών του συμβούλου θα είναι 60 μήνες και η σύμβαση των υπηρεσιών θα χρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη», Ε.Σ.Π.Α. 2014 – 2020, από πόρους του Ε.Σ.Π.Α. 2021 – 2027, καθώς και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Οι περιοχές που θα εξυπηρετεί η γραμμή 4
Ιδιαίτερα, η γραμμή 4 Τμήμα Α’: «Άλσος Βεΐκου – Γουδή»με τους 15 σταθμούς και τα 13 χλμ νέας γραμμής, αποτελεί το μεγαλύτερο έργο στην ιστορία του Μετρό.
Έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου, του κέντρου της Αθήνας με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός). Ταυτόχρονα θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση υφιστάμενων κεντρικών σταθμών Μετρό από την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κλπ. καθώς και στην αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).
Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και το Φρέαρ TBM Κατεχάκη και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει:
Δεκαπέντε (15) νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή, Εννέα (9) ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα, Σήραγγα υπόγειας διάνοιξης διατομής διπλής τροχιάς που θα διανοιχτεί με τουλάχιστον δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων ολομέτωπης κοπής (ΤΒΜ) μήκους περί τα 13km και Σήραγγες υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα διπλής τροχιάς, τριπλής τροχιάς & διακλαδώσεων, Σήραγγες μονής τροχιάς (STT) υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα μήκους 860 μ περίπου, Δύο επίσταθμους της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη), Ένα (1) νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για την γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών, καθώς και του Τραμ. Το νέο (ΚΕΛ) θα χωροθετηθεί εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων, Ένα (1) νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών σε διαθέσιμο χώρο εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων. Το Έργο επίσης περιλαμβάνει το απαιτούμενο τροχαίο υλικό (20 αυτόματα τραίνα χωρίς οδηγό), καθώς και όλα τα απαιτούμενα Ηλεκτρομηχανολογικά και Σιδηροδρομικά Συστήματα για τη λειτουργία της Γραμμής. Η διάρκεια κατασκευής ορίζεται στα 8 έτη.
Υπενθυμίζεται, ότι στις 19 Οκτωβρίου 2020, «ανοίχτηκαν» οι οικονομικές προσφορές των δυο προεπιλεγέντων υποψηφίων αναδόχων, με την κοινοπραξία Αβαξ ΑΕ – Ghella SpA – Alstom Transport SA να προσφέρει την πιο συμφέρουσα από οικονομικής πλευράς, προσφορά.