Στα 1,97 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε ο τζίρος της ΑΒ Βασιλόπουλος το 2023, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε σήμερα (30.9.2024) η γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ, η οποία συνεχίζει να υλοποιεί το στρατηγικό πλάνο μετασχηματισμού της με στόχο την ενίσχυση της θέσης της στην αγορά.
Συγκεκριμένα, ο τζίρος της ΑΒ Βασιλόπουλος παρουσίασε μικρή υποχώρηση κατά 0,6%, φθάνοντας τα 1,97 δισ. ευρώ το 2023 έναντι 1,982 δισ. ευρώ του 2022.
Παράλληλα, τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν στα 6,5 εκατ. ευρώ το 2023 έναντι 20 εκατ. ευρώ το 2022, καταγράφοντας μείωση η οποία οφείλεται κατεξοχήν σε λογιστικές και λοιπές έκτακτες μη λειτουργικές δαπάνες και δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική απόδοση της εταιρείας.
Για τον λόγο αυτό, αξίζει να σημειωθεί, ότι κατά το έτος 2023 τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη (χωρίς απομειώσεις και έκτακτες ζημίες) ανήλθαν σε 29 εκατ. ευρώ και τα προσαρμοσμένα EBITDA διαμορφώθηκαν σε 132 εκατ. ευρώ, στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα σταθεροποίηση της απόδοσης, καθώς το ποσοστό λειτουργικής κερδοφορίας παρέμεινε αμετάβλητο.
Η θετική απόδοση της εταιρείας αντικατοπτρίζεται και στη βελτίωση των λειτουργικών ταμειακών ροών, που ανήλθαν σε 120 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 77 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2022.
«Το 2023 ήταν μια χρονιά μετάβασης, κατά την οποία σχεδιάσαμε το στρατηγικό μας πλάνο για την επόμενη τριετία και θέσαμε τις βάσεις γι’ αυτά που θα ακολουθήσουν αυτά τα χρόνια. Γι’ αυτό έχουμε προσαρμόσει και τα αποτελέσματά μας πάνω σε αυτό το πλάνο, που έχει ως επίκεντρο την αναδιάρθρωση του δικτύου και μία νέα εμπορική πολιτική», σχολίασε ο Νίκος Λαβίδας, Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος.
Με συνολικές εισφορές στα 172 εκατ. ευρώ, και επενδύσεις ύψους 57 εκατ. ευρώ σε νέες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες και στην αναδιάρθρωση του δικτύου της για το 2023, η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει να στηρίζει την ελληνική οικονομία προχωρώντας στη δημιουργία και λειτουργία 5 νέων εταιρικών καταστημάτων και σε 30 νέες προσθήκες στο δίκτυο franchise.
Μέχρι το τέλος του 2024, η ΑΒ σχεδιάζει την προσθήκη 48 νέων καταστημάτων franchise, συνεχίζοντας να στηρίζει τη μεσαία επιχειρηματικότητα, αλλά και την απασχόληση, διαθέτοντας 2.000 εργαζομένους στα franchise καταστήματά της.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο franchise πανελλαδικά, με 292 καταστήματα. Μέσα στη χρονιά, επίσης, 50 εταιρικά καταστήματα μικρότερα των 600 τ.μ. θα μετατραπούν σε καταστήματα franchise.
Ενίσχυση της ποικιλίας προϊόντων και του e – commerce
Ταυτόχρονα, η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει να εστιάζει στην ανάπτυξη της αγροτικής, κτηνοτροφικής παραγωγής και αλιείας, συνεργαζόμενη με τοπικούς παραγωγούς, ενώ προσφέρει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας υψηλής ποιότητας, στοχεύοντας την επόμενη τριετία στην εισαγωγή 450 νέων προϊόντων και 1.000 νέων κωδικών που συνδυάζουν ποιότητα και προσιτή τιμή.
Μεγάλη σημασία για την ΑΒ Βασιλόπουλος έχουν τα μικρά καταστήματα γειτονιάς, η ταχεία παράδοση (fast delivery) και το ηλεκτρονικό εμπόριο (e – commerce), που είναι πεδία ανάπτυξης για την εταιρεία, με ναυαρχίδα το ΑΒ Home Shop Center, το οποίο διαθέτει περισσότερα από 380 άτομα προσωπικό και στόλο άνω των 60 φορτηγών, εξυπηρετώντας όλη την Αττική.
Στο επίκεντρο ο άνθρωπος και το περιβάλλον
Όσον αφορά στο κοινωνικό της αποτύπωμα, η εταιρεία έχει προσφέρει πάνω από 6 εκατ. ευρώ σε δωρεές μέσω του προγράμματος «Τρόφιμα Αγάπης», ενώ έχει διαθέσει 13,8 εκατ. γεύματα σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και περίπου 110.000 υγιεινά γεύματα σε μαθητές.
Ταυτόχρονα, η ΑΒ Βασιλόπουλος ενδυναμώνει το ανθρώπινο δυναμικό της, επενδύοντας σε περισσότερες από 460.000 ώρες εκπαίδευσης και προσφέροντας επιπλέον παροχές ύψους 18,5 εκατ. ευρώ. Σημαντική πρόκληση, ωστόσο, παραμένει η εύρεση προσωπικού, με ανοιχτές θέσεις εργασίας στα καταστήματα.
Τέλος, στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης, η ΑΒ Βασιλόπουλος μειώνει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο και προάγει πρακτικές που ενισχύουν την οικολογική ισορροπία. Ειδικότερα, δεσμεύεται να επιτύχει μηδενικές εκπομπές έως το 2050 σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ παράλληλα υλοποιεί εκτενή προγράμματα εκπαίδευσης για τους εργαζομένους της με στόχο την ευαισθητοποίηση σε θέματα περιβαλλοντικής ευθύνης.
Με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων του άνθρακα της Κατηγορίας 3 (Scope 3) κατά 37% στο σύνολο της εφοδιαστικής της αλυσίδας έως το 2030 και μηδενικό αποτύπωμα μέχρι το 2050, η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει αναπτύξει επίσης τo ΑΒ Climate Hub, έναν ιστότοπο που αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση, την ενημέρωση και την προετοιμασία της εφοδιαστικής αλυσίδας για τη μέτρηση του ανθρακικού αποτυπώματος.