Δευτέρα, 25 Νοε.
12oC Αθήνα

ΑΒΑΞ: Αυξήθηκε ο τζίρος κατά 12,6% το 2023

ΑΒΑΞ: Αυξήθηκε ο τζίρος κατά 12,6% το 2023

Κατά 12,6% αυξήθηκε ο τζίρος του Ομίλου ΑΒΑΞ το 2023 σε σχέση με το 2022, σύμφωνα με ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Ομίλου ΑΒΑΞ, κατά το 2023 αναλήφθηκαν σημαντικά νέα έργα τα οποία αναμένεται να οδηγήσουν σε ιδιαίτερα αυξημένα οικονομικά μεγέθη ήδη από το 2024 και σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.

Μέσα στα πλαίσια αυτά, η διοίκηση θα προτείνει στους μετόχους κατά την προσεχή Ετήσια Γενική Συνέλευση τη διανομή μεικτού μερίσματος ύψους 0,03 ευρώ ανά μετοχή, το οποίο αντιστοιχεί στο 44,4% των καθαρών κερδών από συνεχιζόμενες δραστηριότητες για το 2023.

Αναλυτικά, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις για το 2023, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Ομίλου μόνο από συνεχιζόμενες δραστηριότητες, δηλαδή εξαιρουμένων των διακοπεισών δραστηριοτήτων της θυγατρικής Volterra, αυξήθηκε κατά 12,6% σε 453,5 εκατ. ευρώ έναντι 402,7 εκατ. ευρώ το 2022.

Ο σχετικά χαμηλός τζίρος του 2023, παρά το υψηλό ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων, οφείλεται στις συνεχιζόμενες καθυστερήσεις στην έναρξη ορισμένων νέων έργων που έχουν αναληφθεί και υπογραφεί ήδη από το 2022, οι οποίες όμως σταδιακά ξεπερνιούνται και τα νέα έργα ήδη περνούν σε φάση υλοποίησης με αυξημένα περιθώρια κερδοφορίας.

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών εξόδων και αποσβέσεων (ΕΒΙΤDA) του Ομίλου από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ανήλθαν σε 60,8 εκατ. ευρώ το 2023 έναντι 58,2 εκατ. ευρώ στο προηγούμενο έτος.

Tο EBITDA της Εταιρείας ανήλθε σε 53,3 εκατ. ευρώ το 2023 έναντι 89,3 εκατ. ευρώ το 2022, έτος στο οποίο είχε καταγραφεί κεφαλαιακό κέρδος από την πώληση περιουσιακών στοιχείων.

Τα κέρδη μετά φόρων από συνεχιζόμενες δραστηριότητες σε επίπεδο Ομίλου ανήλθαν σε 10,0 εκατ. ευρώ το 2023 (8,8 εκατ. ευρώ σε επίπεδο Εταιρείας) έναντι 12,9 εκατ. ευρώ το 2022 (50,8 εκατ. ευρώ στην Εταιρεία), όταν είχε καταγραφεί κεφαλαιακό κέρδος 9,4 εκατ. ευρώ από την πώληση συμμετοχής.

Η απόδοση του κλάδου κατασκευών βελτιώθηκε, με διεύρυνση των περιθωρίων κέρδους. Συγκεκριμένα, το περιθώριο EBITDA των κατασκευών αυξήθηκε σε 6,2% το 2023 από 4,7% το 2022, τάση η οποία αναμένεται να συνεχιστεί καθώς επιταχύνεται ο ρυθμός υλοποίησης των νέων έργων.

Επιπρόσθετα, ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός του Ομίλου μειώθηκε σε 259,4 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2023, μετά από αποπληρωμές ύψους 47,6 εκατ. ευρώ εντός του έτους, ενώ ο καθαρός δανεισμός υποχώρησε κατά 37,9 εκατ. ευρώ ανερχόμενος σε 182,5 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2023.

Η συνολική μείωση του καθαρού δανεισμού από το τέλος του 2020 αγγίζει το 60%, με αποτέλεσμα παρά την άνοδο των επιτοκίων δανεισμού το χρηματοοικονομικό κόστος του Ομίλου να συγκρατηθεί σε 20,8 εκατ. ευρώ το 2023 έναντι 20,7 εκατ. ευρώ το 2022.

Η αξία του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων, ΣΔΙΤ και μαρίνων του Ομίλου παραμένει υψηλή, προσφέροντας υψηλά προβλεπόμενα μερίσματα σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, ενώ ο Όμιλος συμμετέχει επιλεκτικά στις διαγωνιστικές διαδικασίες για νέες συμβάσεις παραχώρησης και ΣΔΙΤ στη χώρα μας.

Μετά την πώληση ενός χαρτοφυλακίου 112MW έργων ΑΠΕ και της συμμετοχής στην παραχώρηση της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου το 2022, ο Όμιλος συνέχισε και το 2023 να απο-επενδύει από ώριμες μη στρατηγικές συμμετοχές.

Ειδικότερα, ο Όμιλος αποχώρησε από τις δραστηριότητες της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου υπογράφοντας συμφωνία πώλησης της Volterra, προκειμένου να εστιάσει στον χώρο των κατασκευών, παραχωρήσεων και real estate που επιδεικνύουν θετικές προοπτικές ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια.

Στο τέλος του 2023, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων έργων του Ομίλου έφτανε τα 3,05 δισ. ευρώ (έναντι 1,86 δισ. ευρώ στο τέλος του 2022).

Εντός του 2024, ο όμιλος έχει υπογράψει νέες συμβάσεις χαμηλής αξίας, ενώ υπάρχουν και συμβάσεις προς υπογραφή, συνολικής αξίας η οποία ανέρχεται σε 0,25 δισ. ευρώ.

Συνυπολογίζοντας όλα τα παραπάνω έργα, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο την τρέχουσα περίοδο ανέρχεται σε 3,3 δισ. ευρώ περίπου, από το οποίο το 46% αντιστοιχεί σε δημόσια έργα και το υπόλοιπο 54% σε ιδιωτικά έργα και ΣΔΙΤ.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις