Την εγκατάσταση 1.000 δημόσιων σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα ανακοίνωσε ο Γενικός Διευθυντής Ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ, Κυριάκος Κοφινάς.
Η επένδυση αποτελεί μέρος του επενδυτικού πλάνου της ΔΕΗ, περιλαμβάνοντας και τη συνεισφορά της στις «πράσινες» οδικές εμπορευματικές μεταφορές.
Μιλώντας, στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022, που διοργανώθηκε από τις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, ο κ. Κοφινάς, υπενθύμισε ότι τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων που σήμερα αριθμούν τα 500 σήμερα, εκτείνονται σε 300 σημεία, σε 65 περιοχές στην Ελλάδα.
Περιβαλλοντικοί στόχοι
Παράλληλα, ο κ. Κοφινάς, αφού πρώτα υπογράμμισε ότι οι εκπομπές ρύπων που προέρχονται από τις μεταφορές θα πρέπει να μειωθούν δραστικά, προκειμένου η ΕΕ να πετύχει τους περιβαλλοντικούς στόχους, τόνισε ότι η ΔΕΗ blue μπορεί να παρέχει σημαντική υποστήριξη στις εταιρείες εμπορευματικών μεταφορών στην προσπάθεια υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης.
Γι΄ αυτό το λόγο, η εταιρεία προχωρά στην εγκατάσταση υποδομών φόρτισης σε επιλεγμένες τοποθεσίες για την εξυπηρέτηση των επαγγελματικών στόλων και παρέχει ειδικά προγράμματα και τιμοκαταλόγους για φόρτιση, σε συνδυασμό με τεχνική υποστήριξη στη διαδικασία επιλογής φορτιστών και χωροθέτησης.
Ο κ. Κοφινάς επεσήμανε ότι ορισμένες βασικές προκλήσεις για τη διείσδυση ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων είναι η ανάπτυξη αποκλειστικών υποδομών φόρτισης, κυρίως σε αμαξοστάσια, κατά μήκος κύριων αρτηριών διασύνδεσης μεγάλων πόλεων και σε χώρους φόρτωσης/ εκφόρτωσης.
Επίσης, η ανάγκη για απρόσκοπτη υιοθέτηση ηλεκτροκίνησης σε όλο το μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Ως τρεις βασικές κινητήριες δυνάμεις που θα ενισχύσουν την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στις εμπορευματικές μεταφορές συμπεριέλαβε τα βαρέα και ελαφρά φορτηγά, με αυξημένη αυτονομία και μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας που θα είναι διαθέσιμα τα επόμενα έτη.
Ακόμη, ένα εξειδικευμένο νομοθετικό πλαίσιο, όπως στην περίπτωση των επιβατικών οχημάτων, εκτίμησε ότι θα συνεισφέρει σημαντικά στην υιοθέτηση ηλεκτρικών φορτηγών.
Τέλος, η εταιρική εικόνα σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για τον εξηλεκτρισμό των στόλων φορτηγών των εταιρειών, με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να λανσάρουν πλέον όλο και περισσότερο ηλεκτρικά ελαφρά και βαρέα φορτηγά.