Δευτέρα, 25 Νοε.
12oC Αθήνα

Διψήφια ανάπτυξη στα σούπερ μάρκετ των νησιών

Διψήφια ανάπτυξη στα σούπερ μάρκετ των νησιών

Το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων και κυρίως τα νησιά εξακολουθούν να εμφανίζουν διψήφια ανάπτυξη, σύμφωνα με έρευνα της NielsenIQ.

Ακόμη κι αν τα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης συγκεντρώνουν τον κύριο όγκο και τζίρο της κατανάλωσης, άνω του 50%, η περιφέρεια είναι αυτή που σταθερά συνεχίζει να παρουσιάζει την πιο έντονη ανάπτυξη, με τα νησιά ειδικότερα, να αναπτύσσονται με διψήφιους ρυθμούς.

Πιο συγκεκριμένα, και ενώ το 2023 ο συνολικός τζίρος της αγοράς αυξήθηκε κατά 9,3%, το αντίστοιχο ποσοστό για την Κρήτη και τα Νησιά του Ιονίου και Αιγαίου διαμορφώθηκε στο 12,9% και 14% αντίστοιχα.

Εστιάζοντας περαιτέρω στα νησιά του Ιονίου και του Αιγαίου, τα οποία η NielsenIQ συμπεριλαμβάνει πλέον στην επίσημη συνολική εικόνα της αγοράς που αναλύει, αυτά συνείσφεραν στις συνολικές πωλήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων κατά 8,4%, το οποίο αποτελεί έναν μέσο όρο για το σύνολο των διαφορετικών μηνών της περασμένης χρονιάς.

Ωστόσο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, όπως είναι και αναμενόμενο, η σημαντικότητα των νησιών αυξάνεται, φτάνοντας ακόμη και το ποσοστό του 11,2%, κατά το διάστημα μεταξύ 17.7 – 12.8, το 2023.

 Ο Δημήτρης Βελισσαρίδης, Senior Customer Success Analyst της NielsenIQ, σημείωσε ότι «η σημαντική αυτή ανάπτυξη των νησιών, οφείλεται σε δύο βασικούς παράγοντες, όπως προκύπτει από την ανάλυση των δεδομένων, που έχει στην διάθεσή της η NielsenIQ και τα οποία καλύπτουν το 100% του οργανωμένου λιανεμπορίου πανελλαδικά: ο πρώτος οφείλεται ασφαλώς στην αυξημένη τουριστική κίνηση, που καταγράφεται σταθερά τα τελευταία χρόνια, και η οποία έχει τονώσει την κατανάλωση, ενώ ο δεύτερος συνδέεται με τις μεγαλύτερες συγκριτικά ανατιμήσεις που έχουν παρατηρηθεί σε σχέση με την Ηπειρωτική Ελλάδα και την Κρήτη.

Συγκεκριμένα, η μέση αύξηση των τιμών, που καταγράφηκε για την περασμένη χρονιά στα νησιά του Ιονίου και του Αιγαίου ήταν στο 9,6%, με την πληθωριστική τάση για την υπόλοιπη Ελλάδα να βρίσκεται στο 8,7%».

Επιπλέον, τα νησιά αποτελούν μοχλό ανάπτυξης και για αρκετές ταχυκίνητες προϊοντικές κατηγορίες, λόγω της καταναλωτικής συμπεριφοράς, που παρατηρείται στην εν λόγω γεωγραφική περιοχή, κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Ειδικότερα, για κατηγορίες αλκοολούχων, όπως είναι για παράδειγμα τα λικέρ, το ρούμι ή και το ούζο μαζί με το τσίπουρο, η σημαντικότητα των νησιών στον τζίρο τους είναι αρκετά παραπάνω από τον μέσο όρο της εν λόγω περιοχής για το σύνολο της αγοράς (16,9% | 13,9% |13,5% αντίστοιχα).

Τέλος, επίσης σημαντική είναι η συνεισφορά των νησιών και σε άλλες προϊοντικές κατηγορίες, όπως είναι τα αντιηλιακά, αλλά και το εμφιαλωμένο νερό, με σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης στο +22,2% και +14,6% αντίστοιχα.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις