Site icon NewsIT

Εξωστρέφεια: Ευκαιρίες σε Αμερική και Καναδά για τρόφιμα και κατασκευές– Αποστολή 10 ελληνικών εταιρειών

17.10.2022 | 15:50
Εξωστρέφεια: Ευκαιρίες σε Αμερική και Καναδά για τρόφιμα και κατασκευές– Αποστολή 10 ελληνικών εταιρειών

Επιχειρηματικές ευκαιρίες στην αμερικανική ήπειρο ανοίγονται για τις ελληνικές εταιρείες από τους κλάδους τροφίμων και κατασκευών. Στα πλάνα περιλαμβάνεται η διοργάνωση Ελληνικού Περιπτέρου στη μεγαλύτερη Έκθεση τροφίμων της Λατινικής Αμερικής APAS.

Τις προοπτικές διαπίστωσαν δύο επιχειρηματικές αποστολές 10 ελληνικών εταιρειών, που διοργάνωσε το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο.

Η ELVIAL, το Οινοποιείο Μαγκάβαλη, η Olympian Green και η Αίγινα πραγματοποίησαν την πρώτη αποστολή σε τέσσερις μεγαλουπόλεις και συγκεκριμένα σε Νέα Υόρκη, Σικάγο, Τορόντο και Μόντρεαλ. Μετά από επαφές που είχαν με τοπικούς παράγοντες, διαπίστωσαν ότι την είσοδο ή και ενίσχυση της παρουσίας των ελληνικών προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ διευκολύνει η έντονη παρουσία ελληνικής παροικίας σε αυτές τις περιοχές.

Επίσης, οι συζητήσεις με κατασκευαστικές εταιρείες και αρχιτεκτονικά γραφεία έδειξαν ότι σύγχρονα δομικά υλικά, που προσφέρουν καινοτόμες λύσεις, μπορούν να διεκδικήσουν την προτίμηση κατασκευαστών σε διάφορα κτιριακά έργα που υλοποιούνται ή προγραμματίζονται.

Στην Λατινική Αμερική

Η δεύτερη αποστολή πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Επιχειρηματικό Συμβούλιο Ελλάδας-Λατινικής Αμερικής σε τέσσερις χώρες της Λατ. Αμερικής, τη Βραζιλία, την Αργεντινή, την Ουρουγουάη και τον Παναμά, με εκπροσώπους τις εταιρείες: ΧΑΣΚΗΣ Energy, Katsaros Distillery, Olympian Green, Comerco, John Theodorou Estates και Attica Auctions.

Στις επαφές που είχαν με τοπικούς παράγοντες, αναδείχθηκαν μεταξύ άλλων οι προοπτικές προώθησης ελαιολάδου, βιολογικών κρασιών, ούζου, τσίπουρου, φρέσκων και συσκευασμένων φρούτων, ενώ και στον τομέα των κατασκευών και υποδομών, συζητήθηκαν οι νέες προοπτικές στον τομέα ενέργειας και ακινήτων.

Ευκαιρίες στην Βόρεια Αμερική

Η Βραζιλία των 220 εκατ. καταναλωτών παρουσιάζει τις μεγαλύτερες ευκαιρίες, η Αργεντινή παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει, μπορεί να απορροφήσει περισσότερα ελληνικά προϊόντα, η Ουρουγουάη ως μέλος της συμμαχίας Mercosur προσφέρεται για διακίνηση προϊόντων σε άλλες Λατινοαμερικάνικες αγορές χωρίς δασμούς μέσω Ζώνης Ελεύθερου Εμπορίου, ενώ ο Παναμάς πέραν της κομβικής γεωγραφικής θέσης και των εμπορικών σχέσεων με τις ΗΠΑ προγραμματίζει σημαντικά έργα υποδομής, όπως η ηλεκτρική διασύνδεση με την Κολομβία. Η παραδοσιακή φιλική διάθεση των Λατινοαμερικάνων προς την Ελλάδα και η αισθητή δράση της ελληνικής διασποράς αποτελούν ευνοϊκό παράγοντα για ελληνικές επιχειρηματικές πρωτοβουλίες, που αξίζει να γίνουν πιο συστηματικές σε μία Ήπειρο 450 εκατ. καταναλωτών.

Στην Αργεντινή τα μέλη της αποστολής συναντήθηκαν με τον Υφυπουργό Εξωτερικών, κ. Ανδρέα Κατσανιώτη, ενώ σε εκδήλωση στο Εμπορικό Επιμελητήριο Ουρουγουάης χαιρετισμό απηύθυνε ο Ειδικός Σύμβουλος του Πρωθυπουργού για θέματα Λατινικής Αμερικής, κ. Ιάσωνας Πιπίνης, ο οποίος σημείωσε ότι «η Ελληνική Κυβέρνηση επιδιώκει την εμβάθυνση των σχέσεων με την Λατινική Αμερική, τόσο στο εμπόριο όπου υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες για εξαγωγές ελληνικών προϊόντων, τα οποία μπορούν να ανταγωνιστούν επάξια άλλα ευρωπαϊκά, όσο και στις υπηρεσίες» και τόνισε ότι «ήρθε η ώρα να κοιτάξουμε και προς τις αγορές αυτές».

Προσδοκίες

Αναφερόμενος στη διπλή αυτή Επιχειρηματική αποστολή, ο Γενικός Διευθυντής και Μέλος Δ.Σ. του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, δήλωσε ότι «το Επιμελητήριο, έχοντας αναπτύξει ευρύ δίκτυο διεθνών επαφών και ως μέλος του Παγκόσμιου Δικτύου Γερμανικών Επιμελητηρίων, συμβάλλει με πρακτικό τρόπο στην επιχειρηματική εξωστρέφεια, ανοίγει δρόμους σε αναπτυσσόμενες και ανεπτυγμένες αγορές και, παράλληλα, βοηθάει εταιρείες – ιδιαίτερα μικρομεσαίες – να εντοπίσουν ευκαιρίες και να ανοίξουν τη βεντάλια των εξαγωγών τους και της διεθνούς παρουσίας τους».

Ο Πρόεδρος του Επιχειρηματικού Συμβουλίου Ελλάδος-Λατινικής Αμερικής, κ. Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος, σχολίασε ότι «οι ελληνικές εταιρείες που θα βάλουν έγκαιρα στο ραντάρ τους με μακροχρόνια στρατηγική και επιμονή τις Λατινοαμερικάνικες αγορές, μόνο να επωφεληθούν έχουν από τις ανάγκες των αγορών αυτών για ποιοτικά προϊόντα από την Ευρώπη, εκσυγχρονισμό υποδομών και αναβάθμιση του βιοτικού επιπέδου».

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version