Σημαντικές είναι εξελίξεις που σημειώνονται το τελευταίο διάστημα στη μεγάλη επένδυση του Ελληνικού, καθώς στη δημοσιότητα έρχονται σημαντικές πληροφορίες για το πώς προχωρούν μερικά από τα πιο μεγάλα έργα που υλοποιεί η Lamda Development.
Στο πλαίσιο αυτό προ ολίγων ημερών έγινε γνωστό ότι το Riviera Galleria, το δεύτερο mall, το οποίο θα πάρει «σάρκα και οστά» στη μαρίνα του Αγίου Κοσμά στο Ελληνικό, θα κατασκευαστεί από την ΜΕΤΚΑ μέλος του Ομίλου Μυτιληναίος, η οποία έχει αναλάβει μαζί με την ΑΚΤΩΡ και τις αθλητικές εγκαταστάσεις του πάρκου.
Οι κατασκευαστικές εργασίες του Riviera Galleria θα ξεκινήσουν μέσα στο 2024, ενώ υπολογίζεται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί το 2027. Στόχος της κατασκευής του είναι να πιστοποιηθεί κατά LEED Gold. Μαζί μάλιστα με το Vouliagmenis Mall, το συνολικό κόστος τους θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ, γεγονός που κατατάσσει την κατασκευή τους μεταξύ των πιο πολυδάπανων κτιριακών έργων στην Ελλάδα.
Γνωστό έγινε και τι θα περιλαμβάνει και ο δεύτερος πύργος που θα υλοποιηθεί στο Ελληνικό στην πλευρά της Λ. Βουλιαγμένης πλησίον του Vouliagmenis Mall. Συγκεκριμένα, η κοινοπραξία της Lamda Development με την Brook Lane για την ανάπτυξη του δεύτερου πύργου προχώρησε στη σύσταση νέας εταιρείας με την επωνυμία Ellinikon Park Tower ΑΕ στην οποία συμμετέχουν κατά 75% η Brooklane και κατά 30% η Lamda, όπως εξάλλου προβλεπόταν από τη σχετική συμφωνία των δύο πλευρών.
Ο ουρανοξύστης θα κατασκευαστεί σε οικόπεδο συνολικής επιφανείας 26.144,311 τμ. που απέχει μόλις 700 μέτρα από τον σταθμό του μετρό «Ελληνικό». Βάσει του αρχικού σχεδιασμού, το κτίριο θα έχει συνολικά 40 ορόφους και θα περιλαμβάνει ένα πεντάστερο ξενοδοχείο από το ισόγειο έως και τον ένατο όροφο, που θα διαθέτει 166 δωμάτια, καθώς και πολυτελείς εγκαταστάσεις όπως SPA με εσωτερική πισίνα, εξωτερικές πισίνες, γυμναστήριο και αίθουσες συνεδριάσεων, καθώς και χώρους εστίασης με απρόσκοπτη θέα προς το Μητροπολιτικό Πάρκο, την Αθηναϊκή Ριβιέρα και τον αστικό ιστό.
Από τον δέκατο όροφο έως και τον 17ο όροφο, το ξενοδοχείο θα διαθέτει επιπλέον 80 δωμάτια τύπου condos τα οποία θα διατεθούν για πώληση. Στους υψηλότερους ορόφους από τον 18ο έως και τον 39ο όροφο θα αποτελείται από 130 κατοικίες (branded residences). Όλες οι κατοικίες θα έχουν ανεμπόδιστη θέα 360 μοιρών και αποκλειστική πρόσβαση σε ανέσεις, συμπεριλαμβανομένου ενός χώρου lounge, πισίνας, γυμναστηρίου και υπηρεσίες “concierge”.
Το έργο εντάσσεται στην πρώτη φάση ανάπτυξης του Ελληνικού με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2026, και αφορά σε συνολική επένδυση που αρχικώς είχε υπολογιστεί σε 200 εκατ. ευρώ. Για την κατασκευή του θα ακολουθηθεί το μοντέλο του Early Contractor Involvement (αρχική μελέτη και προετοιμασία) και προσφορές έχουν υποβάλει τα σχήματα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ν ACC, Άβαξ-Rizzani de Eccher και Άκτωρ-ΜΑΝ.
Με ταχείς ρυθμούς επίσης συνεχίζεται η υλοποίηση του έργου της υπογειοποίησης μέρους της Λεωφόρου Ποσειδώνος. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα οι εκσκαφές έχουν ολοκληρωθεί άνω του 75% του συνολικού όγκου των 400.000 m3 χώματος και η σκυροδέτηση τοίχων άνω του 45%. Επίσης έχει ολοκληρωθεί η σκυροδέτηση άνω του 55% της πλάκας βάσης.
Με την υπογειοποίηση της Ποσειδώνος σε μήκος 1,5 χιλιομέτρων από την παραλία Αλίμου μέχρι το ύψος της Μαρίνας Αγίου Κοσμά, θα μειωθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση καθώς καταργούνται 6 σηματοδότες και δημιουργούνται 6 λωρίδες κυκλοφορίες (τρεις από την άνοδο και τρεις από την κάθοδο).
To έργο της υπογειοποίησης που ξεκίνησε τον Μαΐου του 2022 ολοκληρώνεται τον Ιούνιο του 2025 και αναμένεται να παραδοθεί στο κοινό, έπειτα και από τις απαραίτητες δοκιμές καλής λειτουργίας, στο τέλος του 2025.
Βέβαια, η Lamda Development φαίνεται να τα έχει βρει αρκετά «σκούρα» με τα εκπαιδευτικά projects που σχεδιάζει, καθώς μετά την αποχώρηση του Κολλέγιο Αθηνών που ανακοίνωσε ότι δεν θα προχωρήσει τελικά στην ίδρυση σχολικών συγκροτημάτων εντός της έκτασης του Ελληνικού, σχεδόν βέβαιη θεωρείται πια και η αποχώρηση της Prodea από το σχήμα της Lamda Development και του εκπαιδευτικού ομίλου Costeas-Geitonas School (CGS), που προέβλεπε τη δημιουργία ενός ακόμη σχολικού συγκροτήματος, καθώς δεν μπορεί να στηρίξει πια χρηματοδοτικά την επένδυση.