Δυναμικό «ντεμπούτο» στην ελληνική αγορά ετοιμάζουν η πολωνική αλυσίδα Pepco και η βρετανική Primark, που οι εκπτωτικές τιμές και η μεγάλη ποικιλία σε ρουχισμό και είδη σπιτιού, τις καθιστούν ιδιαίτερα δημοφιλείς στην Ευρώπη. Η έλευση των ισχυρών παικτών στο λιανεμπόριο σηματοδοτεί ραγδαίες εξελίξεις στο χώρο της μόδας.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, καθοριστικό ρόλο για την μαζική έλευση διεθνών αλυσίδων-παικτών του λιανεμπορίου στην ελληνική αγορά παίζει η ανάπτυξη του real estate στην Ελλάδα με τη δημιουργία νέων εμπορικών κέντρων και σύγχρονων επαγγελματικών χώρων, αλλά και οι ευρύτερες προοπτικές της Ελλάδας ως τουριστικό προορισμό.
Primark: Πρώτο κατάστημα στο Ελληνικό
Όσοι ταξιδεύουν συχνά στην Ευρώπη γνωρίζουν τα Primark, τα μεγάλα πολυκαταστήματα με την μεγάλη ποικιλία σε είδη ένδυσης σε άκρως ανταγωνιστικές τιμές.
Τώρα, η βρετανική εταιρεία φθηνής μόδας με το δίκτυο των 400 καταστημάτων και παρουσία σε 14 χώρες, έχει χαράξει πλάνο για τη δημιουργία 130 νέων καταστημάτων την επόμενη πενταετία, το οποίο συμπεριλαμβάνει και την Ελλάδα.
Ιδιαίτερα δημοφιλές στους Ευρωπαίους καταναλωτές, λόγω των ανταγωνιστικών τιμών και της μεγάλης ποικιλίας σε ρουχισμό και καταναλωτικά είδη, το Primark έχει ήδη εκφράσει την επιθυμία να επενδύσει στην Ελλάδα. Συζητήσεις έχουν ήδη γίνει κι εάν τελικά υλοποιηθούν τα σχέδια, τότε δεν αποκλείεται, το πρώτο κατάστημα να λειτουργήσει στο νέο εμπορικό κέντρο που θα αναπτυχθεί επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης.
Pepco: Ζητά προσωπικό
Σχέδια για 12 καταστήματα, με αφετηρία την Αττική, χαράσσει η πολωνική αλυσίδα που ειδικεύεται σε είδη ένδυσης και είδη διακόσμησης για το σπίτι, με άκρως ανταγωνιστικές τιμές. Η Pepco έχει ήδη ανακοινώσει τα σχέδιά της για την ελληνική αγορά και στην ιστοσελίδα που έχει δημιουργήσει με φωτογραφία που απεικονίζει κυκλαδίτικο νησί, έχουν ήδη αναρτηθεί αγγελίες για εύρεση προσωπικού, 120 περίπου ατόμων, αναζητώντας μεταξύ άλλων να στελεχώσει τις θέσεις για expansion manager, area manager, technical project manager και human resources business partner. Παράλληλα, ζητά και χώρους 350 τ.μ. έως 650 τ.μ. σε κωμοπόλεις άνω των 20.000 κατοίκων. Το επιχειρηματικό πλάνο του πολωνικού ομίλου, προβλέπει κατά μέσο όρο 300 νέα καταστήματα το χρόνο, καθιστώντας πλέον και την ελληνική αγορά στην λίστα των προτεραιοτήτων της. Αυτή τη στιγμή, η δημοφιλής εκπτωτική αλυσίδα έχει παρουσία σε 14 χώρες: Πολωνία, Τσεχική Δημοκρατία, Σλοβακία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Κροατία, Σλοβενία, Λιθουανία, Λετονία, Εσθονία, Βουλγαρία, Ιταλία, Σερβία και Ισπανία.
Η LC Waikiki έρχεται Αθήνα
Η τουρκικών συμφερόντων LC Waikiki, που προσφέρει μόδα σε προσιτές τιμές, λανσάροντας το σλόγκαν «Όλοι αξίζουν να ντύνονται καλά», έχει ήδη εισέλθει στην ελληνική αγορά από το 2018. Καταστήματά της λειτουργούν σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Κόρινθο και Ξάνθη. Τώρα, η δημιουργία νέων σύγχρονων επαγγελματικών χώρων στην Αθήνα, στρέφουν το επιχειρηματικό της ενδιαφέρον και στην πρωτεύουσα. Στο πλαίσιο αυτό, τα επεκτατικά σχέδια της αλυσίδας, που φιλοδοξεί να καταστεί έως την επόμενη χρονιά, μία από τις κορυφαίες ευρωπαϊκές φίρμες λιανικής στο χώρο της μόδας, περιλαμβάνεται η δημιουργία καταστήματος στο εμπορικό κέντρο του ομίλου Φουρλής, επί της οδού Πειραιώς, καθώς και 5 ακόμη στην υπόλοιπη χώρα.
Οι εξελίξεις στη μόδα είναι ραγδαίες, καθώς κι άλλες διεθνείς αλυσίδες εξετάζουν την είσοδό τους στη χώρα. Κι όλα αυτά, όταν οι Γάλλοι της Carrefour, μετά από 10 χρόνια, έχουν ήδη δρομολογήσει την επιστροφή τους στη χώρα και οι Ρώσοι των εκπτωτικών σούπερ μάρκετ στελεχώνουν κι αυτοί, με προσωπικό τα καταστήματά τους.