Τετάρτη, 27 Νοε.
10oC Αθήνα

Ευρωπαϊκή έρευνα GLAMI: Οι Έλληνες κάνουν on line αγορές «κυνηγούν» εκπτώσεις και στηρίζουν τη μόδα

Ευρωπαϊκή έρευνα GLAMI:  Οι Έλληνες κάνουν on line αγορές «κυνηγούν» εκπτώσεις και στηρίζουν τη μόδα

Μετά την αναμενόμενη μετατόπιση των καταναλωτικών δαπανών προς πιο βασικά είδη, και την πτώση που παρατηρήθηκε το προηγούμενο διάστημα στα προϊόντα μόδας, από τα μέσα του δεύτερου τρίμηνου του 2020 αναμένεται αύξηση του όγκου πωλήσεων, σε μεγάλο βαθμό, υποκινούμενο και από τις on line δαπάνες των καταναλωτών.

Από τα ευρήματα έρευνας του GLAMI που διενεργήθηκε σε 5 Ευρωπαϊκές χώρες προκύπτει ότι το 69% των καταναλωτών από την Ελλάδα, την Τσεχία, την Σλοβακία, την Ρουμανία και την Ουγγαρία προχώρησε σε αγορές προϊόντων μόδας κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Το 15% των χρηστών, αγόρασαν για πρώτη φορά προϊόντα μόδας online κατά την περίοδο της καραντίνας.

Οι εκπτώσεις έπαιξαν τον πιο καθοριστικό ρόλο, αφού το 30% δήλωσε ως κύριο λόγο αγορών ότι βρήκε σε προσφορά κάτι που ήθελε από πριν την πανδημία. Η ανάγκη για συγκεκριμένα προϊόντα (π.χ ρούχα για το σπίτι) αλλά και η αλλαγή διάθεσης ακολουθούν με 26%

Η Ελληνικότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων επηρέασε τις αγορές του 41% των Ελλήνων κατά την πανδημία (το μεγαλύτερο ποσοστό μεταξύ των συγκρινόμενων χωρών).

Το 68% των Ευρωπαίων δήλωσε ότι ξόδεψε περισσότερα ή παρέμεινε στο ίδιο επίπεδο εξόδων με πριν την πανδημία για προϊόντα μόδας, ενώ το 29% δήλωσε ότι συγκρατήθηκε και ξόδεψε λιγότερα.

Τι περιμένουν οι καταναλωτές από τα online καταστήματα μόδας.

Δωρεάν (41%) και ασφαλής ανέπαφη παράδοση κατ᾽οίκον (29%) αποτελούν συνδυαστικά, το σημαντικότερο στοιχείο που πρέπει να διαθέτει ένα online κατάστημα, όπως προκύπτει από την έρευνα.

Οι καταναλωτές αναμένουν από τα καταστήματα ειδών μόδας ότι θα αποστειρώνουν τα προϊόντα μετά από κάθε δοκιμή ή επιστροφή σε ποσοστό 60%.

Οι προσφορές και οι εκπτώσεις φαίνεται ότι θα καθορίσουν κατά πολύ την καταναλωτική στάση των Ευρωπαίων στο επόμενο διάστημα καθώς το 40% δήλωσε ότι θα προσπαθήσει να περιορίσει τα έξοδά του αλλά θα συνεχίσει να κοιτάει για προσφορές από τις αγαπημένες του μάρκες. Στα θετικά, το 7% που δήλωσε ότι θα ψωνίσει περισσότερο από ότι συνήθως και το 31% δεν προτίθεται να αλλάξει συνήθειες. Μόνο το 17% έχει στόχο να περιορίσει τα έξοδά του και να αγοράσει τα απολύτως απαραίτητα στις φθηνότερες τιμές. Τέλος, 4% είναι το ποσοστό όσων απάντησαν ότι δεν νομίζουν ότι θα αγοράσουν κανένα προϊόν μόδας.

Οι Έλληνες διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα

Όπως προκύπτει από την έρευνα, Ρουμάνοι και Έλληνες σκοπεύουν να ξοδέψουν περισσότερα. Το 49% σκοπεύει να διατηρήσει την ίδια αγοραστική συχνότητα με το παρελθόν ενώ θετικά φαίνεται να ανταποκρίνονται οι καταναλωτές στις online αγορές μόδας με το 41% να δηλώνει ότι σκοπεύει να αγοράσει περισσότερα προϊόντα online, ακόμη και αν τα φυσικά καταστήματα είναι ανοιχτά.

Στην ερώτηση Τι θα σας έκανε να ξοδέψετε περισσότερο σε προϊόντα μόδας; Το 65% δήλωσε ότι επενδύει στην καλύτερη ποιότητα των υλικών που θα αντέξουν στο χρόνο, ενώ για το 21%, το στιλ και οι βιώσιμες μάρκες καταλαμβάνουν τη 2η θέση.

Τα αποτελέσματα της έρευνας (αναλυτικά τα Ελληνικά ευρήματα στο fashion-research.gr) στην οποία συμμετείχαν 35.000 καταναλωτές από 5 χώρες, παρουσιάστηκαν αρχικά στο πρώτο Fashion Webinar που διοργάνωσε το GLAMI αποκλειστικά για στελέχη της βιομηχανίας μόδας αλλά και συνεργαζόμενα καταστήματα από όλη την Ευρώπη.

Όσον αφορά το GLAMI, δημιουργήθηκε το 2013 στην Τσεχία και κατάφερε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να αποτελέσει ένα παγκόσμιο fashion search engine που συγκεντρώνει και οργανώνει τα πάντα σχετικά με τη μόδα σε ένα μέρος. Το 2019, το GLAMI διακρίθηκε από την Deloitte Technology Fast 50, ως η 20ή ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στην Κεντρική Ευρώπη. Σήμερα, το www.GLAMI.gr μετράει περισσότερα από 300 συνεργαζόμενα e-shops. Αποτελεί μέρος του ομίλου Inspigroup, ενός δικτύου από fashion websites σε 14 χώρες: Τσεχία, Ελλάδα, Γερμανία, Γαλλία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Ρωσία, Ιταλία, Ισπανία, Ρουμανία, Τουρκία, Βουλγαρία, Ουκρανία και Κροατία. 

ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις