Παρά τις διεθνείς γεωπολιτικές και μακροοικονομικές αβεβαιότητες, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παραμένει προσηλωμένος στην αναπτυξιακή του πορεία, καταγράφοντας σημαντική ενίσχυση των χρηματοοικονομικών του μεγεθών.
H ισχυρή λειτουργική επίδοση σε όλους τους τομείς δραστηριοποίησης οδήγησε στην αύξηση των οικονομικών μεγεθών και στην περαιτέρω βελτίωση της χρηματοοικονομικής θέσης του ομίλου.
Τα συνολικά έσοδα του ομίλου για το 2022 ανήλθαν σε 3.938,3 εκατ. ευρώ έναντι 1.144,2 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, με τη λειτουργική κερδοφορία (προσαρμοσμένο EBITDA) να αυξάνεται στα 661,8 εκατ. ευρώ έναντι 323,5 εκατ. ευρώ για το 2021. Τα καθαρά κέρδη αποδιδόμενα στους μετόχους προσαρμοσμένα για μη λειτουργικά αποτελέσματα για το 2022 ανήλθαν σε 174,4 εκατ. ευρώ, σημαντικά ενισχυμένα έναντι 33,1 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.
Μερισματική πολιτική
Ως αποτέλεσμα της ισχυρής οικονομικής θέσης και της σημαντικά ενισχυμένης λειτουργικής επίδοσης του Ομίλου, το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει στην επερχόμενη γενική συνέλευση χρηματική διανομή (επιστροφή κεφαλαίου) 0,20 ευρώ ανά μετοχή (μεικτό) έναντι 0,12 ευρώ ανά μετοχή που καταβλήθηκε για το προηγούμενο έτος. Αξίζει να σημειωθεί, ότι αν συμπεριληφθούν και οι πραγματοποιηθείσες επαναγορές μετοχών από την αρχή του έτους, το συνολικό ποσό που θα διατεθεί στους μετόχους σαν αποτέλεσμα της χρήσης του 2022 αναμένεται να ξεπεράσει τα 35 εκατ. ευρώ έναντι συνολικού ποσού 22 εκατ. ευρώ που διατέθηκε για τη χρήση του 2021.
Χαρτοφυλάκιο έργων
Κατά το 2022, ο όμιλος συνέχισε την υλοποίηση του στρατηγικού του σχεδίου σε όλους τους τομείς δραστηριοποίησης. Στον κατασκευαστικό τομέα, το ανεκτέλεστο διαμορφώνεται στα 5,3 δισ. ευρώ (έναντι 4,9 δισ. ευρώ το 2021) ενώ ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη μεγάλης κλίμακας ενεργειακά έργα (Μονάδας Αποθήκευσης Ενέργειας με την τεχνολογία της Αντλησιοταμίευσης στην Αμφιλοχία, νέα Μονάδας Ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο Φυσικό Αέριο στην Κομοτηνή).
Παράλληλα έχει ήδη ξεκινήσει η ηλέκτριση του νέου συμπλέγματος Αιολικών Πάρκων στη Εύβοια. Στον τομέα των παραχωρήσεων και υποδομών, ο Όμιλος προχωρά με εντατικούς ρυθμούς την κατασκευή του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Κρήτης στο Καστέλι, ενώ πρόσφατα υπέγραψε τη σύμβαση ως επικεφαλής της κοινοπραξίας για το έργο ΣΔΙΤ του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
Τέλος, το έργο του IRC στο Ελληνικό βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη με τις κύριες κατασκευαστικές εργασίες να αναμένονται να ξεκινήσουν εντός του 2023, ενώ προχωρούν οι διαδικασίες για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, του μεγαλύτερου αυτοκινητοδρόμου της Ελλάδας.
Παράλληλα, ο Όμιλος συμμετέχει σε πλήθος άλλων διαγωνισμών εμβληματικών έργων παραχώρησης, όπως η Αττική Οδός, το έργο παραχώρησης του ΒΟΑΚ για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο, η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος, ο αερολιμένας Καλαμάτας, καθώς και διαφόρων Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) έργων υποδομής και κτιριακών έργων ανά την Ελλάδα. Η ωρίμανση των ανωτέρω επενδύσεων αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω την δυνατότητα του Ομίλου να παράγει σταθερά και επαναλαμβανόμενα έσοδα σε βάθος χρόνου.
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, οι προοπτικές του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για το έτος 2023, αλλά και για τα επόμενα χρόνια προδιαγράφονται θετικές, παρά τη δύσκολη περίοδο που διανύει η παγκόσμια οικονομία.