Ετοιμάζονται στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την υπογραφή της νέας σύμβασης παραχώρησης αναφορικά με το έργο «Χρηματοδότηση – Λειτουργία – Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητόδρομου Αττική Οδός».
Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που έχει ήδη ολοκληρώσει κινήσεις που έπρεπε να κάνει από την πλευρά του, μαζί με την εξασφάλιση της χρηματοδότησης για το τίμημα των 3,27 δισ. ευρώ που προσέφερε, επικρατώντας στον σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, προχώρησε και στην ίδρυση της εταιρείας «Νέα Αττική οδός Μονοπρόσωπη Α.Ε.».
Ο σκοπός της είναι αποκλειστικά η εκπλήρωση των υποχρεώσεων και η άσκηση των δικαιωμάτων που συμφωνούνται με τη Σύμβαση Παραχώρησης που συνάπτεται μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΤΑΜΕΙΟ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και της ίδιας της εταιρείας καθώς και της ιδρύτριας της εταιρείας (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) ως εκ τρίτου συμβαλλόμενης («Σύμβαση Παραχώρησης»), αναφορικά με το έργο «Χρηματοδότηση – Λειτουργία – Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητόδρομου Αττική Οδός».
Ειδικότερα, ο σκοπός της εταιρείας «ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ» συνίσταται στην αποκλειστική εκμετάλλευση και υλοποίηση του έργου Παραχώρησης, που περιλαμβάνει την χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου της Αττικής Οδού.
Αποκλειστικά για τις ανάγκες του εταιρικού της σκοπού, η εταιρεία μπορεί:
- να συμμετέχει ή να συνεργάζεται με οποιοδήποτε τρόπο με επιχειρήσεις που έχουν τον ίδιο ή συναφή σκοπό,
- να προβαίνει σε χορήγηση πάσης φύσεως εγγυήσεων, δανείων, πιστώσεων και ασφαλειών υπέρ συνδεδεμένων εταιρειών και επιχειρήσεων ή κοινοπραξιών στις οποίες συμμετέχει ή με τις οποίες συνεργάζεται με οποιοδήποτε τρόπο,
- να συνομολογεί συμβάσεις δανείων και να παρέχει τις αναγκαίες εξασφαλίσεις ως προς οποιεσδήποτε υποχρεώσεις απορρέουν εξ αυτών,
- να εκτελεί κάθε πράξη, που είναι κατάλληλη ή απαραίτητη, η οποία σχετίζεται με ή προάγει το σκοπό της,
- να αναπτύσσει οποιαδήποτε δραστηριότητα επιτρέπεται κατά την κείμενη νομοθεσία στον χώρο εκτέλεσης του έργου, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής και αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, σύμφωνα με την Σύμβαση Παραχώρησης,
- να συμβάλλεται και να συνεργάζεται με οποιοδήποτε τρόπο με οποιαδήποτε κατάλληλη επιχείρηση για την εκπλήρωση του εταιρικού της σκοπού.
Έτσι, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ περιμένει… «σήμα» για την υπογραφή της νέας 25ετούς σύμβασης παραχώρησης της Αττική Οδού, με πηγές της αγοράς και του ΤΑΙΠΕΔ να μην αποκλείουν κάτι τέτοιο να συμβεί και μέσα στον Σεπτέμβριο, καθώς ήδη υπάρχει το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Να σημειωθεί ότι η υφιστάμενη σύμβαση λήγει στις αρχές Οκτωβρίου και θα επιστραφεί από τους ΕΛΛΑΚΤΩΡ (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) – ΑΒΑΞ στο ελληνικό δημόσιο (ή στο ΤΑΙΠΕΔ). Ωστόσο, δεν θα περάσει αυτομάτως στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, καθώς εκτιμάται ότι το δημόσιο χρειάζεται ακόμα χρόνο για να ολοκληρώσει όλες τις διαδικασίες.
Συνεπώς, οδηγούμαστε σε μια μεταβατική περίοδο λίγων μηνών, όπου η διαχείριση του οδικού άξονα θα γίνεται είτε από το υφιστάμενο σχήμα (θα εισπράττει σχετικό αντίτιμο) είτε από άλλον φορέα (π.χ. ακόμα και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ). Σημειώνεται ότι με τη νέα παραχώρηση τα διόδια για τα ΙΧ θα ανέρχονται στα 2,5 ευρώ, από 2,8 ευρώ τώρα.