Πριν καλά καλά ξεκινήσουν οι αρχικές εργασίες κατασκευής του περίφημου οδικού FlyOver Θεσσαλονίκης, ή αλλιώς η «Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης με ΣΔΙΤ», που έχουν αναλάβει οι ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος, ήρθε η πρώτη απόφαση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για χορήγηση σχεδόν 5μηνης παράτασης στην ολοκλήρωση του οδικού άξονα.
Προ ημερών μόλις, με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών πήρε παράταση το χρονοδιάγραμμα των έργων του οδικού Fly Over από τις 18 Δεκεμβρίου 2026 στις 14 Μαΐου 2027.
Πάντως, εξ όσων φαίνεται δεν προκύπτει υπαιτιότητα του σχήματος ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος για την προώθηση του FlyOver μέσω ΣΔΙΤ, καθώς η έναρξη των εργασιών ήταν αρχικά προγραμματισμένη για τις 16 Ιουνίου 2023, διάστημα στο οποίο ήταν εν μέσω της προεκλογικής περιόδου, ενώ, ως συνήθως σε τέτοια έργα απαιτούνται πρόσθετες μελέτες, επικαιροποίηση της διασφάλισης κυκλοφορίας κατά την κατασκευή, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κ.α.
Τελικά τα έργα ξεκίνησαν στις 10 Νοεμβρίου 2023 με αποτέλεσμα το όλο έργο να πάει πίσω, με τον συνολικό χρόνο κατασκευής να παραμένει στους 42 μήνες.
Ποιο είναι το έργο, ποια τα οφέλη για τη Θεσσαλονίκη
Όπως υποστήριζαν από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, πρόκειται για ένα πρωτοποριακό έργο μήκους 13 χιλιομέτρων, με 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα εναέριας οδού, δηλαδή συνεχόμενης γέφυρας «Flyover», 10 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες που θα αποσυμφορήσει την υφιστάμενη Περιφερειακή, η οποία εφεξής θα έχει πιο τοπικά – αστικά χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με το Υπουργείο, σημαντική είναι η αλλαγή που θα επέλθει στις μετακινήσεις καθώς η πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, από την Ευκαρπία ως την Καλαμαριά, θα γίνεται ευκολότερα.
Παράλληλα εξασφαλίζεται γρήγορη και ασφαλής πρόσβαση από και προς τους πιο κρίσιμους προορισμούς, όπως ΠΑΘΕ, Εγνατία Οδό, Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και Χαλκιδική αλλά και ευκολότερη πρόσβαση στη Θεσσαλονίκη από τις γειτονικές πόλεις.
Το Flyover θα έχει άμεση επίδραση στην καθημερινότητα της πόλης, εξυπηρετώντας 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση, προσφέροντας στους οδηγούς μετακινήσεις σε πιο σταθερούς χρόνους και με οικονομία.
Αρκεί να αναφερθεί ότι η δυνατότητα του σημερινού δρόμου είναι 5.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση, ενώ το 2030 εκτιμάται ότι θα είναι 7.500 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση.
Θα συμβάλλει στην αύξηση της οδικής ασφάλειας, στην περιβαλλοντική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης με τη μείωση του όγκου των κυκλοφορούντων οχημάτων εντός του κέντρου της Θεσσαλονίκης και αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων που ακολουθούν διαδρομές εκτός κέντρου.
Εκτιμάται ότι, κατά την περίοδο κατασκευής θα απασχοληθούν περισσότεροι από 1.000 εργαζόμενοι.