Η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού μπορεί να υπογραφεί άμεσα, αλλά θα απαιτηθεί χρόνος για εκπλήρωση προαπαιτούμενων από δημόσιο, δήλωσε ο επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κος Γιώργος Περιστέρης.
Ο κος Περιστέρης δήλωσε σήμερα (13.02.24) πως η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εξετάζει διάφορα σενάρια για τις παραχωρήσεις, όπως η ενοποίησή τους υπό μια νέα θυγατρική, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει λάβει οριστικές αποφάσεις.
Ο επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης της εισηγμένης, πρόσθεσε πως εξετάζονται διάφορα σενάρια ώστε να βρεθεί η βέλτιστη λύση στο πλαίσιο ευρύτερου σχεδίου «financial engineering».
Σε σχέση με την Εγνατία Οδός, ο ίδιος σημείωσε πως είναι θέμα εβδομάδων η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης με το ΤΑΙΠΕΔ αλλά θα απαιτηθεί πρόσθετος χρόνος μέχρι να ικανοποιηθούν τα προαπαιτούμενα εκ μέρους του δημοσίου και να αρχίσει να μετράει αντίστροφα ο χρόνος παραχώρησης για την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects που είχε επικρατήσει στο σχετικό διαγωνισμό.
Ο κος Περιστέρης εκτιμά πως δεν επηρεάζει η προσφυγή (της κοινοπραξίας Vinci – Μυτιληναίος που είχε καταθέσει τη δεύτερη καλύτερη προσφορά) τις διαδικασίες για την Αττική Οδό όπου, επίσης, ο όμιλος έχει ανακηρυχθεί πλειοδότης.
Για το διαγωνισμό για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) όπου επίσης επικράτησε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εξήγησε πως μέχρι στιγμής δεν υπάρχει το επίσημο πρακτικό.
Για τα έργα της Θεσσαλίας, ώστε να αποκατασταθούν οι μεγάλες ζημιές από τη θεομηνία Daniel, είπε πως δεν υπάρχει κάτι νεότερο.
Όσο για τις πρότυπες προτάσεις, όπως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και παράκαμψη του Κηφισσού (ο άξονας Ελευσίνα – Οινόφυτα) ο επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υποστήριξε πως δεν υπάρχει κάποια πρόοδος στη διαδικασία, ούτε υπάρχει κάποια ένδειξη από πλευράς υπουργείου.
Σημειώνεται πως πρόσφατα ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος είχε τονίσει δημόσια πως ετοιμάζονται αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο των πρότυπων προτάσεων και στη συνέχεια θα ανοίξουν οι φάκελοι που έχουν κατατεθεί.
Ο επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κος Περιστέρης, απαντώντας σε ερώτηση για την πορεία των δημοσίων έργων, είπε πως «το κακό είναι ότι εμείς το ανεκτέλεστο το μειώνουμε συνεχώς και ταχύτατα γιατί παραδίδουμε πολύ γρήγορα τα έργα. Γι’ αυτό και μας ενδιαφέρει περισσότερο να βρίσκουμε συνεχώς νέα έργα. Οργανωτικά είμαστε καθ’ όλα ικανοί να υλοποιήσουμε τις συμβάσεις που έχουμε αναλάβει. Εξάλλου, το μισό ανεκτέλεστο της ΤΕΡΝΑ αφορά συμβάσεις εντός του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ».