Τετάρτη, 20 Νοε.
21oC Αθήνα

Η efood αλλάζει τις εργασιακές σχέσεις στο delivery: Το ηλεκτρονικό μήνυμα και οι αντιδράσεις

Η efood αλλάζει τις εργασιακές σχέσεις στο delivery: Το ηλεκτρονικό μήνυμα και οι αντιδράσεις

Τα πάνω κάτω στην αγορά φέρνει η απόφαση της efood να αλλάξει τις εργασιακές σχέσεις με τους διανομείς της, προτείνοντάς τους μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος να αποφασίσουν εάν θέλουν να εργαστούν ως ανεξάρτητοι συνεργάτες (freelancers) ή να διακόψουν τη συνεργασία τους με την εταιρεία.

Το θέμα των εργασιακών σχέσεων μεταξύ των εργαζόμενων στον τομέα του delivery και των εταιρειών στις οποίες εργάζονται, μπαίνει στο «τραπέζι» των διαπραγματεύσεων τις προσεχείς ημέρες.   Ήδη, το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Επισιτισμού, Τουρισμού Ξενοδοχείων και συναφών επαγγελμάτων του νομού Αττικής, και η Επιτροπή Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης, θα συνεδριάσουν την ερχόμενη Κυριακή 19/9 και Δευτέρα 20/9 αντίστοιχα.

Την ίδια στιγμή, η efood, όσο και η μητρική γερμανική Delivery Hero, στον όμιλο της οποίας εντάχθηκε από το 2015, χαράσσει επιθετική πολιτική στην Ελλάδα, δρομολογώντας και νέες εξαγορές εταιρειών.   Υπενθυμίζεται, ότι η Delivery Hero Stores Holding GmbH, έχει επίσης, εξαγοράσει την InstaShop (ηλεκτρονικά παντοπωλεία), ενώ στον τομέα φαγητού, εκτός από την efood, είχε αποκτήσει ακόμη την deliveras.gr και την Yemeksepeti, η οποία είχε εξαγοράσει την ελληνική εφαρμογή clickdelivery.gr. 

Το ιστορικό της απόφασης

Το βράδυ της περασμένης Τετάρτης (15/9), οι διανομείς της efood έλαβαν το εξής ηλεκτρονικό μήνυμα: «Αγαπητέ Rider, στο πλαίσιο της αύξησης της παραγωγικότητας του στόλου και της ευρύτερης στρατηγικής της εταιρείας, θα θέλαμε να σου προτείνουμε να συμμετάσχεις και εσύ στο σχήμα συνεργασίας freelancing. Θέλουμε να συνεχίσουμε τη συνεργασία μας αλλά με βάση τα παραπάνω και το batch σου (το οποίο προκύπτει από διάφορες αιτίες), εκτιμούμε ότι θα ήταν καλύτερο να συνεχίσεις να εργάζεσαι ως freelancer. Σε διαφορετική περίπτωση, θα θέλαμε να σε ενημερώσουμε ότι δεν υπάρχει δυνατότητα ανανέωσης της υπάρχουσας σύμβασης». Για την απόφασή της η εταιρεία θα προχωρήσει σε επίσημες ανακοινώσεις.

Το ξεκίνημα και το μεγάλο deal

H efood ξεκίνησε πριν από 9 χρόνια ως μία start up εταιρεία που έμελλε να εξελιχθεί σε success story. Η online πλατφόρμα delivery φαγητού έκανε τα πρώτα της βήματα το 2012, αποτελώντας μία επιχειρηματική έμπνευση των αδελφών Παμίνου και Κωνσταντίνου Κυρκίνη, και άλλων τριών επιχειρηματιών.  Το 2015 εξαγοράστηκε από την γερμανική Delivery Hero, έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους online delivery στον κόσμο με δραστηριότητα σε περισσότερες από 40 χώρες.  Αυτή τη στιγμή η πλατφόρμα της efood εξυπηρετεί 90 πόλεις σε όλη τη χώρα, με πάνω από 10.000 συνεργαζόμενα καταστήματα. Και παρ΄ όλο που για κάποιες άλλες εταιρείες η οικονομική και η υγειονομική κρίση είχαν αρνητική επιρροή στα αποτελέσματά τους, ωστόσο για την efood, η περίοδος ήταν ευνοϊκή, καθώς οι πωλήσεις και τα καταστήματα που εισήλθαν στην πλατφόρμα της αυξήθηκαν κατακόρυφα.  Ως εκ τούτου και οι διανομείς που απασχολεί διαρκώς αυξάνονται.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις