Τεράστια προβλήματα προκάλεσαν το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και οι φυσικές καταστροφές από την κακοκαιρία Ντάνιελ στο σιδηροδρομικό έργο της Hellenic Train, σύμφωνα με τον ισολογισμό της Εταιρείας για το 2023.
Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών (τζίρος) της Hellenic Train κατά το 2023 μειώθηκε κατά 60% φθάνοντας τα 97,023 εκατ. ευρώ έναντι 153,8 97 εκατ. ευρώ του 2022, σύμφωνα με τον ισολογισμό της Εταιρείας.
Παράλληλα, οι ζημιές της Εταιρείας για το 2023 διαμορφώθηκαν στα 65,7 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το 2022 που ήταν 883.428 εκατ. ευρώ.
Επιπρόσθετα, οι πωλήσεις των εισιτηρίων απέφεραν μειωμένα έσοδα κατά 43,16% το 2023, αφού ανήλθαν σε 46,6 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το 2022 που έφθασαν τα 82,1 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά τα έσοδα από μεταφορά επιβατών, σημειώθηκε πτώση κατά 41,95% την ίδια στιγμή που τα έσοδα από μεταφορά εμπορευμάτων μειώθηκαν κατά 47,18%.
Λόγω της επιδείνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων της Εταιρείας, η Hellenic Train αναγκάστηκε να ζητήσει οικονομική βοήθεια από την μητρική της, την Trenitalia, η οποία της έδωσε κεφάλαια ύψους 95 εκατ. ευρώ για το 2023.
Σημειώνεται, επίσης, ότι η Εταιρεία διεκδικεί 60 εκατ. ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο για το 2022 που απορρέουν από την μεταξύ τους σύμβαση για τα επιδοτούμενα δρομολόγια (ΥΓΟΣ), εκκρεμότητα η οποία φαίνεται ότι καθυστερεί και την αποπληρωμή των υποχρεώσεων της εταιρείας προς τον ΟΣΕ που είναι ο διαχειριστής των υποδομών του ελληνικού σιδηρόδρομου.