Αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών (τζίρος) και τα καθαρά κέρδη της καπνοβιομηχανία Καρέλιας το 2023, σύμφωνα με ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της καπνοβιομηχανίας Καρέλια αυξήθηκαν από 1,265 σε 1,324 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα της.
Το EBITDA υποχώρησε από τα 110,1 στα 104,9 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν από 85,3 σε 86,8 εκατ. ευρώ.
Στις 31/12/2023 τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου διαμορφώθηκαν στα 713,4 εκατ. ευρώ, ενώ το καθαρό θετικό ταμείο διαμορφώθηκε στα 695,84 εκατ. ευρώ, αν προσμετρηθούν οι επενδύσεις του Ομίλου σε χρηματοοικονομικά προϊόντα βραχυπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης διάρκειας.
Σε συνέχεια της θετικής αυτής πορείας, το Διοικητικό Συμβούλιο προτείνει διανομή μερίσματος 12,40 ευρώ ανά μετοχή το 2023, το οποίο είναι 5,1% υψηλότερο σε σχέση με το 2022.
Στον καπνό για στριφτό τσιγάρο και παρά την ελαφρά συρρίκνωση της κατηγορίας, οι όγκοι πωλήσεων των σημάτων της εταιρείας κινήθηκαν στα επίπεδα του 2022.
Στις διεθνείς αγορές, ο όγκος πωλήσεων στα τσιγάρα παρουσίασε ελαφρά αύξηση 2% περίπου, ενώ στον καπνό για στριφτό τσιγάρο η αύξηση ήταν της τάξεως του 14%.
Ειδικότερα στην αγορά της Βουλγαρίας, ο όγκος των πωλήσεών αυξήθηκε 5% περίπου στα τσιγάρα, ενώ ελαφρά πτωτικά κινήθηκαν οι όγκοι στον καπνό για στριφτό τσιγάρο.
Στη Σερβία, το Κόσσοβο και τη Βοσνία, η μεγάλη αύξηση των πωλήσεών αντιστάθμισε πλήρως τη μείωση των φορτώσεων προς την Αλβανία και την Κροατία.
Ανοδικά κινήθηκαν και οι όγκοι μας προς τις λοιπές χώρες της Ε.Ε. με αξιοσημείωτη την πορεία των σημάτων της Καρέλιας στην Ισπανία (+6%), τη Σλοβακία (+3,5%) και το Λουξεμβούργο (+11%), πετυχαίνοντας αύξηση όγκου 6% και αντισταθμίζοντας τις μειωμένες πωλήσεις στη Γαλλία, όπου η δραματική αύξηση της φορολογίας καπνού οδήγησε σε συρρίκνωση της αγοράς.
Στις υπόλοιπες χώρες της Δυτικής Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένου του Ην. Βασιλείου, ο όγκος πωλήσεων κινήθηκε πτωτικά, κυρίως λόγω των αυξήσεων στη φορολογία καπνού ή νομοθετικά θεσμοθετημένων αυξημένων λιανικών τιμών των καπνικών προϊόντων.
Θετικά ήταν τα αποτελέσματα που πέτυχε ο Όμιλος στις αγορές ταξιδιωτικής λιανικής της Άπω Ανατολής, της Μέσης Ανατολής και κυρίως της Τουρκίας (τσιγάρα +24%, καπνός +64%).
Αντίθετα, στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, όπου το γενικότερο επιχειρηματικό περιβάλλον υφίσταται τις επιπτώσεις από την πολεμική σύγκρουση στην Ουκρανία, οι όγκοι κινήθηκαν πτωτικά με εξαίρεση την αγορά της Μολδαβίας.
Αποτέλεσμα των παραπάνω εξελίξεων ήταν ο ενοποιημένος Κύκλος Εργασιών του Ομίλου, άνευ Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και ΦΠΑ, να παρουσιάσει αύξηση 8,3% έναντι της προηγούμενης χρήσης, ξεπερνώντας τα 278 εκ. ευρώ. Ωστόσο, το μικτό περιθώριο (επί καθαρού κύκλου εργασιών) υπέστη μείωση από 50,7% το 2022 σε 44,8% το 2023.