Η κορυφαία σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, BYD, αναμένει ότι οι παραδόσεις στο εξωτερικό θα αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων στο μέλλον, υποδηλώνοντας ότι θα συνεχίσει να δημιουργεί παγκόσμιους κόμβους παραγωγής για να ξεπεράσει τους τιμωρητικούς δασμούς.
«Η υπερπόντια αγορά μας θα αντιπροσωπεύει ένα σχετικά μεγάλο ποσοστό των παγκόσμιων πωλήσεών μας στο μέλλον», δήλωσε η εκτελεστική αντιπρόεδρος Στέλλα Λι (Stella Li) σε συνέντευξή της στα κεντρικά γραφεία της BYD στη Σενζέν τη Δευτέρα (26.8.2024). Για να γίνει πιο συγκεκριμένη, είπε ότι «σχεδόν το ήμισυ» των πωλήσεων θα προέρχεται από το εξωτερικό.
Αν και η Λι δεν έδωσε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τον στόχο των παγκόσμιων πωλήσεων, αυτό θα απαιτούσε τεράστια αύξηση της παραγωγής και των παραδόσεων, σύμφωνα με το Bloomberg.
Η BYD είναι σε καλό δρόμο για να φτάσει τις 500.000 πωλήσεις στο εξωτερικό φέτος, έχοντας φτάσει τις 270.000 τους πρώτους επτά μήνες – που αντιπροσωπεύουν περίπου το 14% του συνολικού της αριθμού.
Ο συνολικός στόχος της BYD είναι να πουλήσει περίπου 3,6 εκατομμύρια πλήρως ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα το 2024, κυρίως στην εγχώρια αγορά της.
Για την επίτευξη του παγκόσμιου στόχου, η BYD επενδύει δισεκατομμύρια δολάρια σε εγκαταστάσεις παραγωγής στην Ευρώπη, την Ασία και τη Νότια Αμερική για να εξυπηρετήσει τις τοπικές αγορές και να παρακάμψει τους εμπορικούς φραγμούς που δημιουργούνται κατά των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση νωρίτερα αυτό το μήνα επέβαλε πρόσθετο δασμό 17% στα αυτοκίνητα της BYD, ενώ ο Καναδάς και οι ΗΠΑ έχουν επιβάλει εισφορές 100% στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, κατηγορώντας την Κίνα ότι εξαπατά το εμπόριο επιδοτώντας την αυτοκινητοβιομηχανία της.
Η BYD έχει ένα εργοστάσιο σε λειτουργία στην Ταϊλάνδη και κατασκευάζει περισσότερες παραγωγικές δυνατότητες στην Ουγγαρία, τη Βραζιλία και την Τουρκία. Έχει δεσμευτεί να κατασκευάσει εργοστάσιο στην Ινδονησία και είναι έτοιμη να υπογράψει συμφωνία παραγωγής στο Μεξικό.
Για να ενισχύσει την αναγνωρισιμότητά της εκτός Κίνας, υπέγραψε τον περασμένο μήνα συμφωνία με την Uber Technologies για να τοποθετήσει 100.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην πλατφόρμα της εταιρείας μεταφορών και ήταν ένας από τους κύριους χορηγούς των ποδοσφαιρικών τουρνουά Euro 2024 και Copa America.
Η διεθνής ώθηση πιθανότατα θα εμφανιστεί σε μια ισχυρή οικονομική έκθεση – και αύξηση του καθαρού εισοδήματος του πρώτου εξαμήνου – που η BYD θα δημοσιεύσει αργότερα σήμερα (28.8.2024).
Ο στόχος του 50% των παγκόσμιων πωλήσεων πιθανόν να μην επιτευχθεί πριν από το τέλος της δεκαετίας, σύμφωνα με την αναλύτρια αυτοκινήτων του Bloomberg Intelligence για την Κίνα, Joanna Chen.
«Αυτό το μείγμα 50% είναι τουλάχιστον μια ιστορία του 2030, ή ακόμα και αργότερα», δήλωσε η Chen. «Μεταξύ των κινεζικών OEM (κατασκευαστές αρχικού εξοπλισμού), το σημερινό μείγμα της Chery Auto είναι περίπου το μισό εξαγωγικό και το μισό εγχώριο. Ήταν η πρώτη που βγήκε στο εξωτερικό και τώρα είναι ο μεγαλύτερος κινεζικός ΚΑΕ από πλευράς εξαγωγών. Άλλοι εξακολουθούν να εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την εγχώρια αγορά».
Η BYD πουλάει καλά σε χώρες όπως η Βραζιλία, το Ισραήλ, η Ταϊλάνδη και η Αυστραλία, αλλά οι Ευρωπαίοι οδηγοί παραμένουν λιγότερο ενθουσιασμένοι με την αγορά ενός EV, αντανακλώντας το ευρύτερο πρόβλημα για τους παλαιούς και νέους παίκτες σε όλη την ήπειρο.
Η BYD έχει επίσης γίνει η κυρίαρχη δύναμη στην εγχώρια αγορά της, ξεπερνώντας καθιερωμένες δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen για την πώληση 3 εκατ. μονάδων πέρυσι.
Κέντρα δεδομένων
Η BYD δημιουργεί επίσης τα δικά της κέντρα δεδομένων σε μεμονωμένες ευρωπαϊκές χώρες καθώς επεκτείνει τα αυτόνομα και συνδεδεμένα με το διαδίκτυο αυτοκίνητά της, δήλωσε η Λι.
Τα δεδομένα που θα συλλέγονται δεν θα αποστέλλονται στην Κίνα, είπε η ίδια, απομακρύνοντας τις ανησυχίες για την ασφάλεια των δεδομένων, κάτι που οι ΗΠΑ επιδιώκουν να αντιμετωπίσουν.
Οι προσπάθειες να διατηρηθούν τα δεδομένα των πελατών ασφαλή αντικατοπτρίζουν τη δέσμευση της αντίπαλης κατασκευάστριας εταιρείας EV Xpeng να δημιουργήσει κέντρα δεδομένων μεγάλης κλίμακας στην Ευρώπη για να αντιμετωπίσει τη συλλογή δεδομένων λογισμικού στα ευφυώς οδηγούμενα αυτοκίνητά της.