Site icon NewsIT

Κώστας Γεράρδος (Πλαίσιο): Η εξωστρέφεια των επιχειρήσεων και η επαναβιομηχανοποίηση βασικά συστατικά ανάπτυξης

12.11.2024 | 19:43
Κώστας Γεράρδος (Πλαίσιο): Η εξωστρέφεια των επιχειρήσεων και η επαναβιομηχανοποίηση βασικά συστατικά ανάπτυξης

Την σημασία της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων, καθώς και την ενίσχυση των διεθνών συνεργασιών, υπογραμμίζει ως πυλώνες της οικονομικής μας ανάπτυξης, ο κ. Κώστας Γεράρδος, CEO της Πλαίσιο Computers.

Ο κ. Γεράρδος, ως CEO της Πλαίσιο και μέλος του Δ.Σ. της Ε.ΕΝ.Ε, συμμετείχε στην 8η Οικονομική Διάσκεψη με τίτλο «Επαναβιομηχανοποίηση & Αναπτυξιακές Δεξιότητες: Χτίζοντας μια Ανταγωνιστική & Ανθεκτική Οικονομία», αναδεικνύοντας ως επιτακτική ανάγκη μεσοσταθμικά την επαναβιομηχανοποίηση καθώς μπορεί να επηρεάσει στρατηγικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας και ανάπτυξης.

Η επαναβιομηχανοποίηση αποτελεί επιτακτική ανάγκη για τη χώρα μας, καθώς βρισκόμαστε σε μια περίοδο ταχύτατων τεχνολογικών εξελίξεων που επηρεάζουν σε βάθος τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων. Από τη μία πλευρά, η τεχνολογία της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) δημιουργεί μια επανάσταση και αυτοματοποιεί πλήθος εργασιών μεσαίου βεληνεκούς, ενώ, από την άλλη, η ραγδαία ανάπτυξη της Ρομποτικής, των Logistics, του Last Mile και του Blockchain αλλάζει ριζικά το επιχειρηματικό τοπίο.

Αυτές οι εξελίξεις δημιουργούν νέες μεθόδους, πρακτικές και στρατηγικές που πρέπει να υιοθετήσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Αν δεν εκσυγχρονίσουν τις υπάρχουσες πρακτικές τους και δεν ενσωματώσουν τις νέες τεχνολογίες, κινδυνεύουν να γίνουν ασύγχρονες με τις διεθνείς τάσεις και να βρεθούν πίσω από τον ανταγωνισμό. Αυτό θα έχει σοβαρές συνέπειες στην ανάπτυξη και στη βιωσιμότητά τους. Άρα, το πώς αγκαλιάζουμε, ως επιχειρήσεις, αυτές τις νέες τάσεις και προσαρμοζόμαστε σε αυτές, είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξή μας και, κατ’ επέκταση, για την ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας.

Μισθολογικό κόστος – δεξιότητες των εργαζομένων και ψηφιακός μετασχηματισμός – ανταγωνιστικότητα της οικονομίας. Πώς συνδέεται αυτό το τρίπτυχο της σύγχρονης πραγματικότητας και ποιες είναι οι προκλήσεις που προκύπτουν;

Όλες αυτές οι τάσεις έχουν έναν φωτεινό και έναν λιγότερο φωτεινό δρόμο. Σήμερα έχουμε δύο επιλογές: να ακολουθήσουμε τη φωτεινή οδό, δηλαδή να κατανοήσουμε τις νέες τεχνολογίες, να τις αναπτύξουμε και να τις ενσωματώσουμε στις δεξιότητές μας. Όσοι εργαζόμενοι ή επιχειρήσεις ακολουθούν αυτές τις τάσεις, ανοίγονται σε νέες δυνατότητες και προοπτικές ανάπτυξης και δημιουργούν επιχειρηματικά πλεονεκτήματα σε όσους τις αξιοποιούν σωστά. Ο λιγότερο φωτεινός δρόμος, είναι αυτός της αδράνειας, της παραμονής δηλαδή στην «comfort zone”. Οι νέες τεχνολογίες αποτελούν απειλή, καθώς οι δεξιότητές τους μπορεί να καταστούν παρωχημένες και να αντικατασταθούν από αλγορίθμους και αυτοματισμούς. Άρα τι χρειαζόμαστε για τους ανθρώπους μας; Reskilling (επανεκπαίδευση) και Upskilling (αναβάθμιση δεξιοτήτων). Έτσι, διασφαλίζουμε ότι οι εργαζόμενοι παραμένουν ανταγωνιστικοί έχοντας αυτές τις δεξιότητες που απαιτούνται , ώστε να χρησιμοποιούν τα σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία.

Ποιος είναι ο ρόλος της ψηφιακής επανάστασης και του αυτοματισμού στην επαναβιομηχανοποίηση της χώρας; Πώς μπορούν αυτοί οι τομείς να εφαρμοστούν σε στρατηγικούς κλάδους όπως το λιανεμπόριο;

Στο λιανεμπόριο, η ψηφιακή επανάσταση και ο αυτοματισμός επηρεάζουν σημαντικά πολλές διαδικασίες σε διάφορα επίπεδα. Ένα από τα πιο καθοριστικά επίπεδα είναι το logistics, όπου μπορείς να πολλαπλασιάσεις την παραγωγικότητα σε επίπεδο picking, packing & sorting. Επιπλέον, οι τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης μπορούν να αυτοματοποιήσουν πολλές άλλες εσωτερικές διαδικασίες. Μέσω αυτών, οι επιχειρήσεις λιανικής μπορούν να πετύχουν το operation excellence που θα τους επιτρέψει να παραμένουν ανταγωνιστικές.

Η ενίσχυση των διεθνών συνεργασιών και η εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων είναι βασικά συστατικά για την οικονομική ανάπτυξη. Ποια συγκεκριμένα βήματα πιστεύετε ότι πρέπει να γίνουν για να προωθηθεί η διεθνοποίηση των ελληνικών επιχειρήσεων;

Για να προωθηθεί η διεθνοποίηση των ελληνικών επιχειρήσεων, θα ήταν πολύ χρήσιμο να δημιουργηθεί από έναν οργανισμό – κυβερνητικό ή μη – ένα παρατηρητήριο επιχειρηματικών δραστηριοτήτων ανά κλάδο και ανά χώρα. Αυτός ο οργανισμός θα μπορούσε να χαρτογραφεί, ποιες επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται σε διεθνές επίπεδο, ποιες είναι οι επιδόσεις τους και ποιοι είναι οι τομείς στους οποίους μπορεί να προκύψουν ευκαιρίες συνεργασίας ή ανάπτυξης. Για κάθε χώρα, το παρατηρητήριο θα μπορούσε να παρέχει πληροφορίες σχετικά με τον κύκλο εργασιών των επιχειρήσεων και τις επενδυτικές ευκαιρίες που υπάρχουν σε κάθε τομέα. Με βάση αυτά τα δεδομένα και βάσει των επενδυτικών δυνατοτήτων μπορούν να οργανώνονται επιχειρηματικές αποστολές στις χώρες που παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες προοπτικές για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Παράλληλα, θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο να προβλεφθεί μια χρηματοδοτική υποστήριξη από την κυβέρνηση για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων και της ανάπτυξή τους στο εξωτερικό.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version