Πέμπτη, 21 Νοε.
17oC Αθήνα

Κρι-Κρι: Καθαρά κέρδη 26,32 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2024

Κρι-Κρι: Καθαρά κέρδη 26,32 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2024

Αυξήθηκαν τα κέρδη και ο τζίρος της Κρι-Κρι, το α’ εξάμηνο του 2024, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας.

Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών (τζίρος) της Κρι-Κρι, ανήλθε σε 130.874 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο 2024, έναντι 112.974 εκατ. ευρώ του εξαμήνου 2023 (αυξημένος κατά 15,8%).

Οι πωλήσεις παγωτού σε αξία εμφανίζουν αύξηση κατά 20,6% και διαμορφώθηκαν σε 28.524 εκατ. ευρώ έναντι 23.657 εκατ. ευρώ στην αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο. Η αντίστοιχη μεταβολή σε όγκο πωλήσεων παγωτού ανήλθε σε 16,5%.

Οι πωλήσεις γαλακτοκομικών σε αξία παρουσίασαν αύξηση κατά 14,5% και διαμορφώθηκαν σε 101.137 εκατ. ευρώ έναντι 88.312 εκατ. ευρώ στην αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο. Η αντίστοιχη μεταβολή σε όγκο πωλήσεων γαλακτοκομικών ανήλθε σε 19,7%.

Τέλος, οι εξαγωγές της εταιρείας διαμορφώθηκαν στο 53,4% των συνολικών πωλήσεων προϊόντων παρουσιάζοντας αύξηση 26,7%.

Το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε σε 34,5% (2023: 36,6%), και συγκεκριμένα α) στο παγωτό σε 49,5% (2023: 48,1%) και β) στα γαλακτοκομικά σε 30,5% (2023: 33,2%).

Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 27.054 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο 2024, έναντι 26.181 εκατ. ευρώ του εξαμήνου 2023 (αύξηση 3,3%) ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 26.317 εκατ. ευρώ από 21.191 εκατ. ευρώ το 2023. Αντίστοιχα τα λειτουργικά κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν σε 29.439 εκατ. ευρώ έναντι 28.721 εκατ. ευρώ στην αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο (αύξηση +2,5%).

Όσον, αφορά τον δανεισμό, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, η διοίκηση επιδιώκει να διατηρεί μικρή έκθεση σε δανειακά κεφάλαια. Κατά την 30/6/2024, το υπόλοιπο των οφειλόμενων δανείων της εταιρείας ανέρχεται σε 4.462 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ διατηρεί θέση net cash.

Σημαντικά γεγονότα του πρώτου εξαμήνου τρέχουσας χρήσης

Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις μας εμφανίζουν ισχυρή διψήφια μεταβολή 21,7%. Σε αυτήν συντελούν, αφενός οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες και αφετέρου, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων και η ενίσχυση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου. Σημαντικός είναι και ο ρόλος των τουριστικών ροών από το εξωτερικό.

Το υπόλοιπο της καλοκαιρινής σαιζόν ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων παγωτού επιβραδύνθηκε. Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 37,8 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση -2,4% σε αξία, αλλά αύξηση 4,8% σε όγκο. Στην τρέχουσα περίοδο, οι τιμές των προϊόντων μας βρίσκονται σε χαμηλότερο επίπεδο, και αυτό επηρεάζει αρνητικά την αξία των πωλήσεων, πιέζοντας, παράλληλα, τα περιθώρια κερδοφορίας.

Σε σχέση με την κατάσταση στην αγορά, συνεχίζεται η στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα. Οι ανακατατάξεις που συμβαίνουν δείχνουν το μερίδιο αγοράς σε όγκο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας ενισχυμένο κατά 1,4 ποσοστιαίες μονάδες, ασκώντας πίεση στα branded γιαούρτια. Η συνεχιζόμενη πίεση από την ανάπτυξη των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, οδηγεί τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ σε περιορισμένη μεριδιακή απώλεια (-1,0 ποσοστιαία μονάδα σε αξία), με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 15,4%, διατηρώντας τη 2η θέση της αγοράς [στοιχεία Circana (προηγ. IRI) σε αξία, Ιανουάριο – Ιούνιο 2024].

Γενικότερα, από τις εξελίξεις στην αγορά φαίνεται να προκύπτει όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας.

Στο εξωτερικό, οι πωλήσεις γιαουρτιού παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη κατά 27,8%, ξεπερνώντας τα 63 εκατ. ευρώ.

Πλέον αποτελούν το 62,6% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών. Σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και από την είσοδο σε νέες αγορές όπως η Γαλλία.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις