Site icon NewsIT

Λουξ: Πιθανή επένδυση σε νέο εργοστάσιο στην Τρίπολη – Επαναπλασάρισμα της Cola

23.11.2024 | 10:28
Λουξ: Πιθανή επένδυση σε νέο εργοστάσιο στην Τρίπολη – Επαναπλασάρισμα της Cola

Cans of soft drink. Cooling frozen and with water drops

Σε επένδυση για νέο εργοστάσιο παραγωγής αναψυκτικών σκέφτεται να προχωρήσει ο Αντιπρόεδρος της εταιρείας αναψυκτικών και χυμών «Λουξ Μαρλαφέκας ΑΒΕΕ», Πλάτωνας Μαρλαφέκας, όπως δήλωσε σε χθεσινή (22.11.2024) δημοσιογραφική συνάντηση της ΕΛΛΑ – ΔΙΚΑ ΜΑΣ.

Συγκεκριμένα, ο κ. Μαρλαφέκας επεσήμανε το ενδιαφέρον του για δεύτερο εργοστάσιο παραγωγής αναψυκτικών στην Τρίπολη. Μιλώντας για νέες επενδύσεις της Λουξ, ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή περιμένει να δει τα χαρακτηριστικά του νέου αναπτυξιακού νομοσχεδίου και αν θα βγει δεύτερος κύκλος αναπτυξιακών σχεδίων μέσω του Σχεδίου Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης, ώστε να κρίνει καλύτερα μια ενδεχόμενη επένδυση σε εργοστάσιο. «Είναι κάτι που ίσως και να έχουμε καθυστερήσει», σχολίασε σχετικά.

Παράλληλα, ο ίδιος υπογράμμισε την ανάγκη για έναν στρατηγικό επενδυτή φανερώνοντας πως υπάρχουν κουβέντες σε πρωτόλειο επίπεδο για μία είσοδο στρατηγικού επενδυτή, αλλά όχι χρηματοδότη.

«Η εταιρεία μας από το 2008 δεν έχει δάνεια, δεν ψάχνουμε κάποιον να βάλει λεφτά στην εταιρεία. Έχουμε τόσα διαθέσιμα δικά μας που θα μπορούσαμε να φτιάξουμε εργοστάσιο χωρίς να πάρουμε δάνειο, που λέει ο λόγος», εξήγησε ο Αντιπρόεδρος της Λουξ λέγοντας: «Θα θέλαμε έναν στρατηγικό επενδυτή (και ίσως καλύτερα ξένο), ο οποίος θα μπορούσε να βοηθήσει την εταιρεία να “μεγαλώσει” ανοίγοντας νέες αγορές του εξωτερικού».

Επαναπλασάρισμα της Cola – Νέα αλουμινένια συσκευασία

Το 2025, ο Αντιπρόεδρος της Λουξ ανακοίνωσε ότι ετοιμάζουν επαναπλασάρισμα της Cola με νέα συσκευασία και βελτιωμένη γεύση, αλλά και λανσάρισμα αλουμινένιας συσκευασίας, λέγοντας: «μάλλον θα μπούμε και στο μεταλλικό κουτί, στο αλουμίνιο, το 2025».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Λουξ διαθέτει στην αγορά δέκα είδη αναψυκτικών, τρία είδη αναψυκτικών  plus n’ light (λεμονάδα, πορτοκαλάδα, Cola Λουξ), τέσσερα είδη χυμών, παγωμένο τσάι και το εμφιαλωμένο νερό Δίρφυς.

Όσον αφορά την κατηγορία προϊόντων με στέβια, ο ίδιος ανέφερε ότι οι πωλήσεις δεν έχουν πάει καλά στην Ελλάδα. «Προσωπικά δεν καταλαβαίνω το λόγο, ενώ είναι πιο φυσικά προϊόντα. Είναι πολύ πιο ακριβά σε παραγωγή από τα κλασικά και προσπαθούμε να βρούμε τρόπους, ώστε να τα βοηθήσουμε περισσότερο».

«Μειώσαμε σε φορολογικές εισφορές κατά 1%, μα οι αυξήσεις των τιμών είναι πάνω από το 1% που θα δώσουμε εμείς. Δεν υπάρχει επιχείρηση στην Ελλάδα που να θέλει να έχει ακριβό προϊόν στο ράφι», σημείωσε ο κ. Μαρλαφέκας.

Μεγάλο πρόβλημα, σύμφωνα με τον ίδιο, αποτελεί επίσης, το ακριβό κόστος λειτουργίας των σούπερ μάρκετ σε σχέση με τα ευρωπαϊκά, εξηγώντας: «Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι κάθε κατάστημα στην Ελλάδα εξυπηρετεί λιγότερο κόσμο απ’ ότι ένα κατάστημα σε μία αναπτυγμένη χώρα. Μπορεί να είναι και το 1/10».

Θετικές προβλέψεις για την κερδοφορία του 2024

Το 2021, η Λουξ κατέγραψε για πρώτη φορά στην ιστορία της ζημιές λόγω του ενεργειακού κόστους και των πρώτων υλών. Ωστόσο, το 2022 και το 2023 επέστρεψε στην κερδοφορία.

Ειδικότερα, το 2023 ο κύκλος εργασιών (τζίρος) της Λουξ ανήλθε σε 35,8 εκατ. ευρώ και το 2024 θα αγγίξει τα 40 εκατ. ευρώ. «Κοντά στο 10% θα έχουμε αύξηση και σε τζίρο και σε κερδοφορία», τόνισε ο κ. Μαρλαφέκας.

«Αυτό που έχει σημασία είναι ότι έχει ανέβει πολύ σε εμάς το χονδρικό εμπόριο. Κάθε μερίδιο που αποκτάμε από την αγορά το έχουμε κερδίσει από αυτό. Το α’ εξάμηνο πηγαίναμε κοντά στο 7% – 9% σε όγκο», πρόσθεσε ο ίδιος.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version