Από ισχυρή ανθεκτικότητα στους οικονομικούς και λειτουργικούς δείκτες χαρακτηρίστηκε η πορεία της Wind το 2020, καθώς, παρά τις ευρύτερες επιπτώσεις της πανδημίας στην ελληνική οικονομία, πέτυχε ανάπτυξη στη συνδρομητική της βάση και σημείωσε πρόοδο σε όλους τους στρατηγικούς της στόχους.
Όπως τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Wind Ελλάς κ. Νάσος Ζαρκαλής: «Βγαίνουμε από μια δύσκολη χρονιά με βελτιωμένες προτάσεις για τους συνδρομητές μας και ένα ενισχυμένο επιχειρηματικό μοντέλο και ισχυρή πεποίθηση ότι το 2021 θα είναι έτος ανάπτυξης και επιστροφής στην κανονικότητα για την ελληνική κοινωνία».
Συγκεκριμένα, κατά την περσινή χρονιά η Wind κατέγραψε: Συνολικά έσοδα από υπηρεσίες, €508,6 εκατ., με μικρή μείωση 1,7% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων κέρδη (EBITDAal) €135,9 εκατ. με μικρή μείωση 1,2% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Τα έσοδα από υπηρεσίες λιανικής, προσαρμοσμένα στη μείωση των τελών τερματισμού κινητής, αυξήθηκαν κατά 0,8% ενώ προσαρμοσμένο στην επίπτωση της απόσχισης του παθητικού εξοπλισμού του δικτύου κινητής το EBITDAaL αυξήθηκε κατά 1,3%.
Παρά τις επιπτώσεις της πανδημίας η πελατειακή βάση διευρύνθηκε ως εξής: Κατά 3% για πελάτες κινητής με συμβόλαιο φτάνοντας τις 924.000, Κατά 1,2% για πελάτες σταθερής, φτάνοντας τους 630.000 συνολικά, Κατά 9,6% στα νοικοκυριά με συνδυαστικές υπηρεσίες που ξεπέρασαν τις 252.000 και Κατά 3,4% στους εταιρικούς πελάτες που αυξήθηκαν στις 80.500. Επίσης, κατεγράφη διείσδυση 35,7% των γραμμών νέας γενιάς στη βάση των πελατών σταθερής τηλεφωνίας (225.000 συνδρομητές σταθερής νέας γενιάς).
Υποδομές νέα γενιάς
Στη διάρκεια του 2020 η Wind σημείωσε ισχυρή πρόοδο στις στρατηγικές της προτεραιότητες καθώς:
– Επέκτεινε τις υποδομές νέας γενιάς με συνεχιζόμενες επενδύσεις σε δίκτυα οπτικών ινών και την εκκίνηση λειτουργίας του δικτύου 5G.
– Εστίασε δυναμικά στους πελάτες με υψηλές ανάγκες για τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες, σε γραμμές νέας γενιάς στη βάση των πελατών σταθερής τηλεφωνίας και σε προγράμματα απεριορίστων δεδομένων κινητής τηλεφωνίας.
– Επιτάχυνε τον ψηφιακό μετασχηματισμό της λειτουργίας της πετυχαίνοντας 100% αύξηση ετησίως σε online πωλήσεις και 270% αύξηση ετησίως στην ψηφιακή εξυπηρέτηση των πελατών
Επενδύσεις 2020
Στη διάρκεια του 2020, οι επενδύσεις αυξήθηκαν κατά 3,3% ετησίως, αγγίζοντας τα €90 εκατ., που κατευθύνθηκαν στην ταχύτερη επέκταση των δικτύων 4G/5G, στο δίκτυο οπτικών ινών νέας γενιάς πανελλαδικά και στην ψηφιοποίηση των υποδομών της εταιρείας.
Οι σημαντικότερες εξελίξεις που σηματοδότησαν την επιτυχή υλοποίηση της αναπτυξιακής στρατηγικής και του μετασχηματισμού της Wind κατά τη διάρκεια του 2020, ήταν: Η ολοκλήρωση της απόσχισης του παθητικού εξοπλισμού δικτύου κινητής με εξασφαλισμένες ταμειακές εισροές €400 εκατ., – Η απόκτηση άδειας φάσματος 5G και η εκκίνηση της λειτουργίας υπηρεσιών 5G καθώς και – Η εκκίνηση παροχής υπηρεσιών στον δημόσιο τομέα με την επιτυχημένη συμμετοχή στον διαγωνισμό Σύζευξις ΙΙ
Επισκόπηση προοπτικών 2021
Οι επιπτώσεις της πανδημίας επηρέασαν και το πρώτο τρίμηνο του 2021, καθώς η ελληνική οικονομία παραμένει τμηματικά ανενεργή. Ωστόσο η WIND προσάρμοσε το επιχειρηματικό της μοντέλο με επιτυχία και ως αποτέλεσμα αναμένει περιορισμένες οικονομικές επιπτώσεις σε σύγκριση με προηγούμενες περιόδους. Λαμβάνοντας υπόψη το άνοιγμα της οικονομίας, ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες, η WIND αναμένει ότι θα επιτύχει σημαντική επιτάχυνση στις λειτουργικές και οικονομικές της επιδόσεις.
Το μήνυμα του προέδρου
Με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων ο κ. Ζαρκαλής ανέφερε ότι «Παρά τις δύσκολες συνθήκες, η WIND έδειξε ανθεκτικότητα στις οικονομικές και λειτουργικές επιδόσεις της το 2020. Διατηρήσαμε σταθερά τα έσοδα και την κερδοφορία της εταιρείας, πετύχαμε αύξηση της συνδρομητικής μας βάσης και ταυτόχρονα συνεχίσαμε με επιτυχία την στρατηγική στόχευσης των νοικοκυριών με συνδυαστικές υπηρεσίες κινητής και σταθερής, καθώς επίσης και των εταιρικών πελατών. Ως αποτέλεσμα της πανδημίας, την χρονιά που πέρασε άλλαξε ριζικά ο τρόπος με τον οποίο οι συνδρομητές επέλεξαν να επικοινωνούν και να συναλλάσσονται μαζί μας, γεγονός που μας έδωσε την ευκαιρία να επιταχύνουμε σημαντικά τoν ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας με έμφαση στις online πωλήσεις και την ψηφιακή εξυπηρέτηση. Βγαίνουμε από μια δύσκολη χρονιά με βελτιωμένες προτάσεις για τους συνδρομητές μας και ένα ενισχυμένο επιχειρηματικό μοντέλο και ισχυρή πεποίθηση ότι το 2021 θα είναι έτος ανάπτυξης και επιστροφής στην κανονικότητα για την ελληνική κοινωνία».