Παρασκευή, 23 Αυγ.
35oC Αθήνα

Νestle: Τα αρνητικά αποτελέσματα που οδήγησαν στην παραίτηση σοκ του Διευθύνοντα Συμβούλου της μεγαλύτερης εταιρείας τροφίμων στον κόσμo 

Νestle: Τα αρνητικά αποτελέσματα που οδήγησαν στην παραίτηση σοκ του Διευθύνοντα Συμβούλου της μεγαλύτερης εταιρείας τροφίμων στον κόσμo 

Υπάρχει μια εκπληκτική αλλαγή στην κορυφή του γίγαντα των τροφίμων Nestlé, καθώς ο διευθύνων σύμβουλος Μαρκ Σνάιντερ (Mark Schneider) παραιτήθηκε από διευθύνων σύμβουλος μετά από οκτώ χρόνια, σύμφωνα με ανακοίνωσης της μεγαλύτερης εταιρείας τροφίμων στον κόσμο.

Την 1η Σεπτεμβρίου, ο Laurent Freixe θα αναλάβει τη διεύθυνση του κατασκευαστή τροφίμων όπως Nespresso, Maggi, Kitkat και Perrier (Nestle).

Ο Freixe, ο οποίος επί του παρόντος ηγείται των επιχειρήσεων της Λατινικής Αμερικής, θα εκλεγεί επίσης στο Διοικητικό Συμβούλιο της Nestlé το 2025, σύμφωνα με την ανακοίνωση.

Με την απόφαση, ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου Paul Bulcke τερματίζει το πείραμα να φέρει έναν μάνατζερ εκτός του ομίλου στην κορυφή της Nestlé. Ο Freixe εργάζεται στον γίγαντα των τροφίμων για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες και γνωρίζει την εταιρεία μέσα και έξω.

Ο Mark Schneider εκσυγχρόνισε τη Nestlé

Η Schneider είχε εκσυγχρονίσει σημαντικά τον γίγαντα των τροφίμων μέσα σε οκτώ χρόνια. Αύξησε τον ρυθμό με τον οποίο η Nestlé φέρνει νέα προϊόντα στην αγορά από κατά μέσο όρο δύο χρόνια σε έξι μήνες.

Σύμφωνα με τη δήλωση, ο Bulcke είπε ότι η Schneider «συνέβαλε σημαντικά στη μεγάλη πρόοδο που έχουμε σημειώσει στην ατζέντα μας για τη βιωσιμότητα».

Η Schneider αναδιάρθωσε επίσης ριζικά το χαρτοφυλάκιο: Η Schneider πούλησε πολλές μάρκες που δεν ταιριάζουν πλέον στη στρατηγική του που επικεντρώνεται στην υγιεινή διατροφή. Ο Schneider δήλωσε: «Είμαι ευγνώμων για όσα πετύχαμε μετατρέποντας τη Nestlé σε μια βιώσιμη, καινοτόμο και βιώσιμη εταιρεία».

Ο απερχόμενος Διευθύνων Σύμβουλος πάντα τόνιζε ότι ήθελε να ασχοληθεί μακροπρόθεσμα με τη Nestlé. Ως εκ τούτου, οι αναλυτές και οι παρατηρητές περίμεναν ότι ο Schneider θα μπορούσε να αναλάβει πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου μετά από δέκα χρόνια στο τιμόνι. Οι προκάτοχοι του Schneider Bulcke και Peter Brabeck-Letmathe το είχαν κάνει στο παρελθόν.

Όμως πρόσφατα οι μέτοχοι είχαν αμφιβολίες για τη στρατηγική της Schneider, σημειώνει η Handelsblatt. Η μετοχή αυτή τη στιγμή διαπραγματεύεται κάτω από τα 90 φράγκα ανά μετοχή – και επομένως σχεδόν 30% κάτω από το υψηλό του Απριλίου 2022. Ως εκ τούτου, η απόφαση να ξεκινήσει ξανά στη Nestlé λέγεται ότι ελήφθη αμοιβαία προς το συμφέρον του ομίλου και των μετόχων.

Η Nestlé εξαγόρασε πρόσφατα πολλές εταιρείες

Υπό τον Schneider, η Nestlé απέκτησε πολλές εταιρείες, ιδιαίτερα στον τομέα των επιστημών υγείας. Ωστόσο, λόγω προβλημάτων πληροφορικής και δυσκολιών παράδοσης, το τμήμα επιστήμης υγείας παρουσίασε απώλειες. Αυτό δημιούργησε επίσης αμφιβολίες ως προς το εάν η Schneider θα ανταποκρινόταν στην πρόκληση της ενσωμάτωσης των εξαγοραζόμενων εταιρειών στον όμιλο.

Επιπλέον, η Nestlé πρέπει να παλέψει για μερίδιο αγοράς στο τρέχον οικονομικό περιβάλλον. Αυτό θεωρείται αποδεδειγμένη δύναμη του έμπειρου επιχειρησιακού διευθυντή Freixe. Για παράδειγμα, διαχειρίστηκε τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις μεταξύ 2008 και 2014, όταν η περιοχή υπέφερε από την οικονομική κρίση και την κρίση του δημοσίου χρέους. Τότε ήταν υπεύθυνος, μεταξύ άλλων, για την αγορά των ΗΠΑ, τη σημαντικότερη αγορά πωλήσεων της εταιρείας τροφίμων.

Η διαχείριση κρίσεων της Freixe είναι πλέον περιζήτητη: η Nestlé, όπως και ολόκληρη η βιομηχανία, βρίσκεται αντιμέτωπη με αυξανόμενα κόστη για πρώτες ύλες, ενέργεια, logistics και εργαζομένους. Ο Freice είπε: «Πάντα θα υπάρχουν προκλήσεις, αλλά έχουμε απαράμιλλα δυνατά σημεία, όπως εμβληματικές μάρκες και προϊόντα».

Τα έξοδα είχαν ήδη αυξηθεί λόγω της πανδημίας και ο πόλεμος στην Ουκρανία έκανε την κατάσταση χειρότερη. Στη συνέχεια, οι κατασκευαστές απάντησαν με αυξήσεις τιμών, τις οποίες οι λιανοπωλητές μεταβίβασαν στους καταναλωτές. Ακόμη και ο Schneider περιέγραψε τις προσαρμογές ως «αύξηση ιστορικών διαστάσεων». Μόνο το 2023, ο γίγαντας των καταναλωτικών αγαθών αύξησε τις τιμές κατά 7,5%, αν και οι Ελβετοί τις είχαν ήδη αυξήσει σημαντικά το 2022.

Επειδή οι καταναλωτές παλεύουν με το αυξανόμενο κόστος διαβίωσης, εξοικονομούν επώνυμα προϊόντα όπως το χαρτοφυλάκιο της Nestlé και στρέφονται όλο και περισσότερο σε φθηνότερες μάρκες των ίδιων των λιανοπωλητών. Η Nestlé πούλησε 0,3 % λιγότερα προϊόντα πέρυσι.

Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας αγοράς, οι ιδιωτικές ετικέτες αντιπροσώπευαν σχεδόν το 45% των πωλήσεων καθημερινών ειδών το 2023. Το 2019 ήταν 41%. Σύμφωνα με δοκιμές καταναλωτών, οι μάρκες καταστημάτων είναι συχνά εξίσου καλές σε ποιότητα με τα επώνυμα προϊόντα. Επιπλέον, οι έμποροι λιανικής έχουν αυξήσει τη γκάμα των δικών τους εμπορικών σημάτων. Πολλοί καταναλωτές είχαν πρόσφατα καλές εμπειρίες με δικά τους εμπορικά σήματα. Σύμφωνα με ειδικούς του κλάδου, αυτό έχει αποδυναμώσει οριστικά τη θέση πολλών επώνυμων προϊόντων.

Αυτό είναι εμφανές και στη Nestlé: Αν και η εταιρεία αύξησε τις τιμές της μόνο κατά 2% το πρώτο εξάμηνο του έτους, δεν κατάφερε να αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις της. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν μόνο κατά 0,1%.

Κατά την παρουσίαση των στοιχείων του εξαμήνου, ο Schneider επιβεβαίωσε την τάση προς τις ιδιωτικές ετικέτες: «Υπάρχει πίεση, ειδικά στο χαμηλότερο εισόδημα, ο όμιλος προσπαθεί να τονώσει τη ζήτηση με εκπτώσεις στις τιμές».

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις